Zoekresultaat 1411 - 1420 van 1420 resultaten

  • Parkeerontheffing blauwe zone

    In Brunssum is géén betaald parkeren. Wel telt de gemeente een aantal parkeerschijfzones (blauwe zones). In deze blauwe zones mag gedurende beperkte tijd geparkeerd worden (u dient daarvoor te beschikken over een parkeerschijf). Parkeerschijfzones Brunssum telt een aantal parkeerschijfzones (blauwe zones). In deze zones mag slechts gedurende beperkte tijd geparkeerd worden (u dient daarvoor te beschikken over een parkeerschijf). De aangewezen blauwe zones in Brunssum zijn: Lindeplein Doorvaartplein parkeerplaats Hokkelbergh parkeerplaats Wilhelminaplein parkeerplaats Koutenveld (gedeeltelijk) parkeerstrook in de Rumpenerstraat parkeerstrook in de Kerkstraat parkeerstrook in de Schildstraat parkeerstrook in een deel van de Kerkeveldstraat parkeerstrook Ir. Op den Kampstraat Ontheffing Binnen de gemeente Brunssum zijn een aantal gebieden aangewezen waarvan bewoners een ontheffing kunnen aanvragen op de tijdbeperking voor een bijhorende blauwe zone. Deze aangewezen gebieden en bijhorende blauwe zones zijn hieronder in de tabel te zien. Aangewezen gebied Toegewezen parkeerlocatie Kerkstraat 1a t/m 304 en Schiffelerstraat 1 t/m 15 (oneven) Koutenveld Raadhuisstraat 4 t/m 12, Kerkstraat 7, 15, 19 en Schiffelerstraat 1C, 1E, 1F Hockelbergh Wilhelminastraat 1a t/m 1c, Julianastraat 47 t/m 59 en Pastoor Savelbergstraat 51 t/m 151 Wilhelminaplein Koutenveld 2 t/m 6 (even), Schiffelerstraat 12 t/m 20 (even), Victoria 2 t/m 10 (even) Victoria (tijdelijk) Doorvaartstraat 15 t/m 21 en Passage 12 t/m 50 Doorvaartplein Ir. Op den Kampstraat 1 t/m 70 Ir. Op den Kampstraat Lindeplein 1 t/m 33 Lindeplein (1a en 1c) Een grafische weergave van het aangewezen gebied is onderaan deze pagina te vinden. Per woning wordt maximaal één ontheffing op kenteken verstrekt. De ontheffing is 1 jaar geldig met een vaste looptijd van 1 januari tot en met 31 januari in het volgende jaar.  Voorwaarden De aanvraag van een parkeerontheffing wordt getoetst aan de volgende voorwaarden: Aanvrager moet ingeschreven staan als inwoner van de gemeente Brunssum en binnen het aangewezen gebied wonen om in aanmerking te komen voor een ontheffing van de bijhorende parkeerschijfzone. Aanvrager moet voor het parkeren afhankelijk zijn van één van de parkeerpleinen waar de parkeerschijfzone van kracht is. De aanvrager mag dus niet beschikken over een eigen parkeerplaats, oprit of garage. Aanvrager moet het voertuig op eigen naam hebben staan. Aanvrager kan niet beschikken over een eigen parkeergelegenheid, al dan niet op eigen erf. Per parkeerlocatie zijn een maximumaantal ontheffingen uit te geven. Wanneer dit aantal wordt overschreden zal de aanvraag worden geweigerd en wordt u op een wachtlijst geplaatst. Aanvragen Digitaal Uw aanvraag kunt u digitaal indienen. Aanvragen of wijzigen ontheffing parkeerschijfzone (blauwe zone) (inloggen met DigiD) Post Beschikt u niet over DigiD? U kunt dan ook het aanvraagformulier ontheffing parkeerschijfzone (blauwe zone) downloaden en naar de gemeente sturen. Wijziging kenteken doorgeven Bent u in het bezit van een ontheffing en wilt u een wijziging van het kenteken van uw auto doorgeven? Ook dit kan via het digitale formulier of het analoge formulier. Kosten Een parkeerontheffing kost € 11,75. Aangewezen gebied Meer informatie Beleidsregels parkeerontheffingenbeleid parkeerschijfzones centrum gemeente Brunssum 2020 

  • Gladheidbestrijding

    Bij gladheid strooien we eerst de hoofdwegen omdat daar veel gebruik van wordt gemaakt. Ook door de hulpdiensten. Pas daarna wordt begonnen aan de kleinere wegen. We werken zo snel mogelijk maar het kost natuurlijk tijd. Gevaarlijke situaties kunt u altijd melden via de knop 'Melding opbare ruimte'.   Melding openbare ruimte   Strooiroute Er is een strooiroute opgesteld. Als eerste strooien we: hoofdrijbanen; toegangswegen naar hulpdiensten (politie, ambulance en brandweer) en; de routes van het openbaar vervoer. Daarna komen de toegangswegen naar de nutsvoorzieningen en wegen met een belangrijke economische functie. En vervolgens de wijkontsluitingswegen. We proberen om binnen twee uur alle hoofdwegen in de gemeente te strooien. En ook de wegen naar hulpdiensten, busroutes en wijkontsluitingswegen binnen de bebouwde kom. We strooien ook de fietspaden langs de vastgestelde routes. Alleen na hevige sneeuwval of ijzel zullen we ook andere wegen aanpakken. Maar dit kan pas als alle bovenvermelde wegen schoon en ijsvrij zijn. Wat kan ik doen als inwoner? U kan meehelpen aan het begaanbaar houden van trottoirs en voetpaden. Bijvoorbeeld door deze bij sneeuwval op tijd te vegen. Worden trottoirs ook gestrooid? De gemeente zorgt, behalve als er sprake is van uitzonderlijke omstandigheden, voor de bereikbaarheid van centrumvoorzieningen. Zoals het gemeentehuis, winkel- en zorgcentra en bushaltes. Het is door de hoge kosten niet mogelijk alle trottoirs te strooien. Wanneer sprake is van aanhoudende gladheid kan de gemeente besluiten om trottoirs te strooien. Dit gaat dan op volgorde van een in het gladheidsbestrijdingsplan vermelde prioriteitenstelling. Aangezien het lastige weersomstandigheden zijn, is er geen uitspraak te doen over strooilocaties en termijnen. Gladheidbestrijdingsplan De gemeente heeft een gladheidbestrijdingsplan opgesteld. Het plan is niet nieuw maar is nog steeds geldig. In het plan beschrijven we volgens welk vast patroon we de gladheid op wegen, fietspaden, openbare parkeerterreinen etc. bestrijden. U kan ook lezen dat niet álle straten gestrooid worden. We ondernemen volgens het bestrijdingsplan actie om de gladheid tegen te gaan. Helaas kunnen we desondanks niet garanderen dat het nergens glad kan zijn.

  • Publiciteit voor uw evenement

    Hoe meld ik een evenement aan? Klik op de knop 'Evenement aanmelden voor publiciteit'. Doe uw melding minimaal vier weken van te voren. Als gemeente bepalen we altijd of en welke evenementen we op de welkomstborden plaatsen. Evenement aanmelden voor publiciteit   Overzicht evenementen Hier staat een overzicht van de evenementen in 2024. Welkomstborden Op de (digitale) welkomstborden die aan het begin van iedere kern staan, kondigen we de grotere evenementen aan. Daarnaast is op de borden ook nog ruimte voor promotie van kleinere activiteiten. Hiervoor geldt de regel dat we terugkerende activiteiten zoals bingo’s, spel- en dansavonden, fiets- en wandeltochten (toeristisch of puur recreatief) niet meer op de  (digitale) welkomstborden plaatsen. Dit geldt ook voor natuur-, café-, en knutselactiviteiten. Voor deze activiteiten zijn wel andere mogelijkheden voor publiciteit, zoals de agenda van het Zeeuwsch Vlaams Advertentieblad (ZVA), wekelijks in de krant en online. Kleinere activiteiten die we nog wel op de borden aankondigen zijn bijvoorbeeld: tentoonstellingen, concerten en/of optredens, speelgoed- en kledingbeurzen, Sinterklaasintochten, rommelmarkten, sportevenementen en speelweken. Reclameborden en spandoeken Reclameborden Het plaatsen van (reclame)borden is niet toegestaan. Voor evenementen met een evenementenvergunning geldt een uitzondering, vraag hiervoor naar de voorwaarden. Posters en flyeren Posters plakken Posters opplakken mag alleen op de plakzuil in de Jongestraat en op het plakbord in de Havenstraat (hoek Noordstraat) in Terneuzen. Andere plaatsen mogen niet. Flyeren Flyeren (het uitdelen van reclamefolders) mag. Alle folders die op straat (in de openbare ruimte) belanden moet u opruimen, om zwerfafval te voorkomen. Alle extra kosten voor het opruimen van het flyer-materiaal brengen wij in rekening van het bedrijf of de instantie die verantwoordelijk is voor de flyers. Meer informatie Heeft u nog vragen? Vul het contactformulier in of bel met het team Communicatie, tel 14 0115.

  • Gladheidsbestrijding

    Gladde wegen en fietspaden kunnen gevaarlijke situaties opleveren. De gemeente probeert dit te voorkomen. Bijvoorbeeld door te strooien met zout of sneeuw van de weg te schuiven met sneeuwschuivers.
    De gemeente zorgt voor de gemeentelijke wegen. Dus niet voor bijvoorbeeld rijkswegen of provinciale wegen.

    In onze gemeente zorgen voor de gladheidbestrijding: Rijkswaterstaat (A1), Provincie Gelderland en de gemeente.

    Provincie Gelderland

    De provincie Gelderland heeft de volgende wegen onder haar beheer: Rijksstraatweg Apeldoorn Deventer (N344); Wilpsedijk Rijksstraatweg Deventerweg (N790); Hoofdweg Klarenbeek (N789) Terwoldseweg Twelloseweg Dorpsstraat Schotanusstraat Vaassenseweg (N792); Zutphenseweg Rijksstraatweg Voorst (N345) en Molenallee vanaf Wilp en Fliertweg tot aan opritten A1 (N791)

    Strooien

    De gladheidbestrijding (strooien) op de gemeentelijke hoofdroutes is in de periode van 1 november tot 1 april. Bij zeer extreme winterse omstandigheden, zoals langdurige zware sneeuwval en ijzel, wordt ook de gladheid op de overige gemeentelijke verharde wegen bestreden. Woonerven en doodlopende wegen worden bij zeer extreme winterse omstandigheden gestrooid als de overige verharde wegen goed begaanbaar zijn.

    Een route is een als hoofdroute als aan (een van) de volgende criteria wordt voldaan: 

    • Doorgaande wegen en wijkontsluitingswegen
    • Bewegwijzerde routes
    • Busroutes (buurtbussen en lijndiensten)
    • Doorgaande fietsroutes (niet zijnde recreatief)
    • Openbare parkeerterreinen bij (drukke) winkelcentra
    • Openbare parkeerterreinen bij sportcomplexen met sporthal
    • Directe omgeving nabij verpleeg-/verzorgingstehuizen, huisartsenpraktijken en schoolcomplexen

    Inspanningsverplichting

    De gemeente Voorst heeft een inspanningsverplichting voor het bestrijden van gladheid op gemeentelijke wegen. Geen resultaatverplichting. De gemeente is daarom niet verplicht om op alle gemeentelijke wegen de gladheid te bestrijden. Volgens het huidige, door het college vastgestelde, strooibeleid wordt bij winterse omstandigheden uitsluitend gladheid op een hoofdroute bestreden.

  • Evenementenvergunning aanvragen

    Aanmelden evenementen 2024 (inventarisatie) Laat u ons voor 1 november 2023 weten of u in 2024 een evenement organiseert? Dat kunt u doen met het formulier: ‘Vooraankondiging evenement 2024’. Dit formulier kunt u hieronder downlaoden. Organisaties die in de afgelopen jaren een evenement hebben georganiseerd, krijgen het formulier per post toegezonden. Heeft u geen formulier ontvangen? Dan kunt u het formulier hieronder downloaden. Formulier Vooraankondiging evenementen 2024 (PDF) Organiseert u meerdere evenementen? Vul dan voor elk evenement een apart formulier in. U kunt het ingevulde formulier: mailen naar info@gemeentesluis.nl; opsturen naar Postbus 27, 4500 AA in Oostburg; afgeven op het bezoekadres op Nieuwstraat 22 in Oostburg. U krijgt in december een brief waarin staat of wij akkoord gaan met de datum. Dat besluiten wij in overleg met de politie, gemeente Terneuzen en gemeente Hulst. In dit overleg wordt besproken of er evenementen samenvallen. Dit is voor organisatoren vaak niet wenselijk. Ook is het van belang voor de inzet van politie en hulpdiensten.  Gaan wij akkoord met de datum van uw evenement? Dan kunt de vergunningsaanvraag of melding klein evenement indienen. De formulieren hiervoor vindt u op deze pagina. Gaan wij niet akkoord met de datum van uw evenement? Dan nemen wij contact met u op en zoeken we samen naar een gepaste oplossing. Wij mogen evenementen niet verbieden omdat ze samenvallen met andere evenementen. Dit mag wel als het samenvallen problemen oplevert. Denk hierbij aan problemen op gebied van de openbare orde, overlast en/of verkeersveiligheid. Neem gerust contact op als u vragen heeft. Bijvoorbeeld als u na de inventarisatie wilt weten of uw evenement samenvalt met een ander evenement. U kunt contact opnemen met het cluster Vergunningen APV. U bereikt hen op (0117) 457 000 of via info@gemeentesluis.nl. Voor een middelgroot of groot evenement moet u een evenementenvergunning aanvragen. Voor een klein evenement  zoals een straatbarbecue hoeft u alleen een melding te doen. Evenementenvergunning aanvragen Online melding klein evenement Wat u moet weten Meld een evenement liefst voor 1 november van het voorgaande jaar. Half november ontvangt u dan bericht of de datum akkoord is. U moet dan nog wel uw evenementenvergunning aanvragen of uw melding klein evenement doen. Een vergunning vraagt u minstens 12 weken vooraf aan. Een melding maakt u minimaal 4 weken voor aanvang van het evenement. Beter is het om dit eerder, zo snel als mogelijk te doen. Kosten De kosten hangen af van wat u allemaal organiseert. Overleg Heeft u vragen? Overleg vooraf met ons. Overige vergunningen Mogelijk moet u ook een vergunning of ontheffing aanvragen voor: Het tijdelijk schenken van alcohol. Kansspelen. Gratis promotie voor uw evenement   De gemeente Sluis bruist jaarlijks van de evenementen en uitstapjes die worden georganiseerd. Maar hoe weten onze inwoners en gasten waar en wanneer uw evenement plaatsvindt? De evenementenkalender van Gastvrij Zeeuws-Vlaanderen biedt uitkomst. Meld uw evenement gratis aan. En wie weet neemt het team van Gastvrij Zeeuws-Vlaanderen contact met u op voor een interview om uw evenement nog wat extra aandacht te geven via hun social media kanalen.  Oplaten van ballonnen In onze gemeente geldt geen algeheel verbod voor het oplaten van ballonnen. Wij beseffen wel dat het oplaten van ballonnen schadelijk is voor het milieu. Daarom vragen wij u om in geval van feestelijkheden na te denken over andere, niet schadelijke alternatieven, zoals het oplaten van vliegers, bellenblazen of theelichtjes branden. Op deze manier helpt u om het milieu te sparen.

  • Rijbewijs aanvragen

    Met een rijbewijs laat u zien dat u een motorvoertuig mag besturen. Ieder voertuig heeft een eigen rijbewijscategorie. Op uw rijbewijs staat voor welke categorieën u voertuigen mag besturen.

    Een nieuw rijbewijs is meestal 10 jaar geldig. Een rijbewijs met categorie C, C1, D, D1 en/of E is 5 jaar geldig. Bent u ouder dan 65 jaar? Dan is uw rijbewijs minder lang geldig. Dit komt omdat u vanaf uw 75e jaar een medische keuring moet hebben. Lees meer over uw rijbewijs vanaf uw 75e jaar op Rijksoverheid.nl.

    U vraagt bij de gemeente een rijbewijs aan als:

    • u voor het eerst geslaagd bent voor een rijexamen.
    • u geslaagd bent voor een nieuwe categorie.
    • uw rijbewijs bijna verloopt.
    • uw rijbevoegdheid ingeperkt is (bijvoorbeeld door een ongeval of ziekte).
    • u een rijbewijs wilt omwisselen (bijvoorbeeld een buitenlands of militair rijbewijs).
    • uw rijbewijs kwijt of gestolen is.
    • uw rijbewijs beschadigd is.

    Als uw rijbewijs verloren of gestolen is, kunt u dit melden bij uw eigen gemeente.

    U hoeft niet meer eerst naar de politie om aangifte te doen. In plaats daarvan vult u bij de gemeente een vermissingsverklaring in, waarin u uitlegt hoe u het oude rijbewijs bent kwijtgeraakt, daarna ondertekent u de verklaring. Nadat uw identiteit is vastgesteld, kunt u een nieuw rijbewijs aanvragen. Neemt u daarvoor uw paspoort of identiteitskaart mee om u te legitimeren.

    De gemeente adviseert de burger om ook aangifte bij de politie te doen als er duidelijk sprake is van een misdrijf. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een auto-inbraak.

    Heeft u een vermoeden van misbruik? Meld dit online bij RDW.

    Ingeval van verlies of diefstal in het buitenland wordt ook bij de gemeente de vermissingsverklaring opgemaakt. Dit kan met of zonder buitenlandse aangifte.

  • Rijbewijs aanvragen

    Vraagt u uw rijbewijs aan op het gemeentehuis? Na vijf werkdagen kunt u het ophalen.
    Wanneer u uw nieuwe rijbewijs snel nodig hebt, kun u kiezen voor de spoedprocedure. Dit betekent dat u het rijbewijs de volgende werkdag al kunt ophalen, als het vóór 14.00 uur hebt aangevraagd. Aan deze spoedprocedure zijn extra kosten verbonden.
    Zowel bij het aanvragen als bij het ophalen van uw nieuwe rijbewijs moet u zich identificeren. Dat moet met het oude rijbewijs of wanneer deze vermist of verlopen is, met een ander identiteitsbewijs.

    Klik op de link voor meer informatie omtrent de medische keuring en de gezondheidsverklaring. Verderop in dit product leest u ook meer informatie over de gezondheidsverklaring en de periodieke keuring voor rijbewijs C, D, CE, en DE.

    U moet een afspraak maken om een rijbewijs aan te komen vragen.

    Periodieke keuring voor rijbewijs C, D, CE en DE

    Bij elke aanvraag van een rijbewijs van de categorieën C, D, CE en/of DE  moet een door het CBR afgegeven gezondheidsverklaring worden overlegd. Dit wordt door het CBR in het systeem gezet.

    Een gezondheidsverklaring wordt aangevraagd door het insturen van een formulier 'gezondheidsverklaring' naar het CBR. Dit formulier is te koop bij het CBR en op het gemeentehuis. Voor de rijbewijzen C, D, CE en DE moet dit een gezondheidsverklaring zijn met ingevuld Geneeskundig Verslag.
    Op de gezondheidsverklaring groot rijbewijs staat vermeld dat het Geneeskundig verslag moet worden ingevuld door een arts van een arbodienst.

    Voor aanvragers van 75 jaar en ouder blijft de gezondheidsverklaring 75+ gewoon bestaan. Aangezien daar vrijwel geen beroepschauffeurs bij zitten mogen zij deze gezondheidsverklaring ook gebruiken als zij tevens de categorieën C, D, CE en/of DE aanvragen.

    NIEUW! Vanaf 1 juli 2023: U kunt uw rijbewijs gebruiken om online in te loggen. Binnen 5 werkdagen ontvangt u een brief van DigiD met daarin een pincode. Met die code kunt u de inlogfunctie van uw rijbewijs activeren. Zo maakt u het rijbewijs geschikt om in te loggen bij bijvoorbeeld overheidswebsites. Dit is niet verplicht. 

  • Evenementenvergunning aanvragen

    Wanneer een evenementenvergunning? Bijvoorbeeld bij feesten, festivals en sportevenementen waarbij: meer dan 50 bezoekers en/of deelnemers worden verwacht; er sprake kan zijn van geluidshinder (denk aan versterkte muziek); attributen geplaatst worden, zoals een tent, tribune, mobiele toiletten, springkussens; het evenement gehouden wordt in de openbare ruimte; het nodig is de straat af te sluiten voor het evenement; hulpdiensten kunnen worden belemmerd door het evenement; zwak alcoholhoudende drank buiten een horecabedrijf wordt geschonken. Tijdig indienen Diverse adviesorganen zoals politie, VRD en GHOR beoordelen uw vergunningaanvraag. Dit kost tijd en daarom ontvangen wij uw aanvraag bij voorkeur minimaal 4 maanden vóór aanvang van het evenement. Welke documenten moeten er bij een aanvraag? De behandeling van een aanvraag voor een evenementenvergunning duurt minimaal 8 weken. Naast een volledig ingevuld aanvraagformulier kunnen onderstaande documenten als aanvulling nodig zijn voor de beoordeling van uw aanvraag: •    Volledig ingevuld en ondertekend “aanvraagformulier vergunning evenement” •    veiligheidsplan met als bijlagen: -    draaiboek; -    programma van het evenement; -    plattegrond op schaal op grond van de indieningseisen BGBOP;  -    bij een tijdelijk bouwwerk: de constructieberekeningen en keuringsrapport; -    route; -    postenplan met Verkeersregelaars; -    verkeersplan met aanrijroute hulpdiensten;  -    toestemming grondeigenaar. -    Beveiligingsplan bij een feest.  Evenementen in de natuur Elke activiteit kan in meer of mindere mate leiden tot negatieve effecten voor de natuur of diersoorten. In verband met de bescherming van de natuur heeft u mogelijk een ontheffing en/of natuurvergunning nodig. Een natuurvergunning is bijvoorbeeld vereist als door uw project er een toename van stikstof op beschermde Natura2000 gebieden plaatsvindt. Dat zijn toestemmingen waarvoor, op grond van de Wet natuurbescherming, de provincie Drenthe het bevoegd gezag is. Een ontheffing is bijvoorbeeld vereist als door uw project individuele soorten verstoord worden of leefgebied (zoals nesten) verloren gaat. Wij raden u aan om vroegtijdig te (laten) onderzoeken of voor uw project zo’n toestemming nodig is. Kijk vooral op Evenementen en de natuur - Provincie Drenthe voor meer informatie. Mocht u nog meer vragen hebben, dan raden wij u aan om hierover contact op te nemen met uw adviseur en/of de website van de provincie Drenthe (Natuurvergunning gebiedsbescherming (Natura 2000) aanvragen - Provincie Drenthe) te raadplegen. Contact opnemen met de provincie Drenthe kan via 0592-365555 of vth@drenthe.nl. Deze koppeling vervangen door volgende pagina link op de website van de Provincie Drenthe.    Veiligheidsplan en overige documenten De behandeling van een aanvraag voor een evenementenvergunning duurt minimaal 8 weken. De volgende aanvullende documenten kunnen daarbij nodig zijn: veiligheidsplan en draaiboek (pdf- 454 Kb); plattegrond, situatieschets en/of route; programma van het evenement; bij een tijdelijk bouwwerk: de constructieberekeningen; verkeersplan (inclusief verkeersregelaars); toestemming grondeigenaar. Aansprakelijkheid U bent als organisator eindverantwoordelijk voor het goed verlopen van het evenement. In dat kader verwacht de gemeente dan ook dat u daarvoor een verzekering afsluit. De gemeente heeft een collectieve evenementenverzekering afgesloten. Kijk voor meer informatie op collectieve evenementenverzekering. Kosten Voor het in behandeling nemen van een aanvraag evenementenvergunning worden leges berekend. De hoogte is afhankelijk van het soort evenement. De leges bedragen (tarief 2024): € 112,95 bij een eerste aanvraag. € 56,50 bij een vervolgaanvraag binnen een periode van 5 jaar. € 56,50 ontheffing ingevolge artikel 35 Alcoholwet. Aanvragen? Wij helpen u graag verder Wilt u een evenementenvergunning aanvragen, neem dan vooraf contact op voor het maken van een afspraak. Het organiseren van een evenement is complex, daarom is het goed met elkaar te bespreken wat er mogelijk is. In een persoonlijk gesprek kunnen we de details zorgvuldig doornemen. U kunt hiervoor telefonisch een afspraak maken via 14 0521. Meer informatie Algemeen Plaatselijke Verordening (APV) Evenementenbeleid Legesverordening

  • Evenement organiseren

    Wilt u een evenement organiseren in Laren dat voor publiek toegankelijk is? Voor grote evenementen heeft u een vergunning nodig. Voor kleine evenementen volstaat een melding bij de gemeente. Klein evenement Wilt u een klein evenement organiseren zoals een buurtfeest, waar minder dan 100 deelnemers gelijktijdig aanwezig zijn? Dan is het voldoende om dit alleen te melden bij de gemeente. Het aanvragen van een evenementenvergunning is dan niet nodig. Informatie aanvraag Voor een klein evenement is geen evenementenvergunning nodig, als het aan alle volgende eisen voldoet: Maximaal 100 personen nemen op hetzelfde moment deel aan uw evenement. Het evenement is tussen 08.00 en 01.00 uur. Er wordt geen muziek ten gehore gebracht voor 08.00 en na 23.00 uur, en op zondag niet voor 13.00 uur en niet tijdens kerkdiensten. Omwonenden ondervinden geen (geluids)overlast. Het evenement vindt niet plaats op doorgaande wegen en busroutes, en te allen tijde is een doorgang van 4,5 meter vrij voor hulpdiensten. Er is een organisator, dus iemand die tijdens het evenement bereikbaar moet zijn voor de gemeente of hulpdiensten. Deze persoon is verantwoordelijk voor een goed verloop van het evenement. Het evenement vindt niet plaats op een locatie waarvoor al een evenementenvergunning is verleend. Wilt u tijdens uw evenement zwak-alcoholische drank schenken tegen betaling? Vraag dan een tijdelijke ontheffing op grond van de Alcoholwet aan. Met deze ontheffing mag u maximaal 12 dagen, zwak-alcoholische drank schenken op de openbare weg. Bijvoorbeeld tijdens een evenement. Sterke drank schenken is hierbij uitgezonderd. Wilt u hierover meer weten? Bel dan 14 035.  Wilt u hekken en/of bebording plaatsen? Neem dan contact met ons op via 14 035. U bent zelf verantwoordelijk voor het regelen hiervan. Indien u korter dan 10 dagen van te voren uw verzoek voor hekken en/of bebording doorgeeft, houd er dan rekening mee dat wij uw hekken en/of bebording misschien niet op tijd kunnen leveren. Meesturen Stuur een situatieschets mee. Dat is een plattegrond op schaal van het evenemententerrein met daarin alle objecten en de bijbehorende afmetingen. Kosten Er zijn geen kosten verbonden aan het melden van een klein evenement.  Hoe lang duurt het? 5 werkdagen. Hoe aanvragen Via onderstaande knop meldt u het evenement. U logt in met uw DigiD. Wanneer u namens een bedrijf een melding doet, logt u in met e-Herkenning. Aanvragen vergunning klein evenement Vragen? Heeft u vragen, bijvoorbeeld over de status van uw ingediende melding? Of wilt u overleggen voordat u het evenement meldt? Bel 14 035. Groot evenement Organiseert u een evenement dat niet aan alle voorwaarden voor een klein evenement voldoet? Dan moet u een vergunning aanvragen voor het organiseren van een groot evenement. Een evenementenvergunning vraagt u aan met het formulier Evenementenvergunning. Dit formulier kunt u opvragen bij Vergunningen van de BEL Combinatie via telefoonnummer 14 035. Stuur dit formulier tenminste 12 weken voorafgaand aan het evenement. Daarnaast moet het evenement voor 1 december in het jaar voorafgaand aan het evenement bij de burgemeester gemeld zijn. Deze melding gebruikt de gemeente voor het samenstellen van de jaarlijkse evenementenkalender. Aanvragen voor evenementen worden getoetst op artikel 2.25 van de APV en in het evenementenbeleid van Laren (pdf 326 KB). Schenken zwak-alcoholhoudende dranken Als er bij een evenement/klein evenement zwak-alcoholhoudende dranken worden geschonken dan moet u hiervoor een ontheffing aanvragen. Dit op grond van artikel 35 van de Drank- en horecawet. Zie ook de webpagina Ontheffing zwak alcoholische drank Privéfeest Voor een privéfeest op eigen terrein heeft u meestal geen vergunning nodig. Houd wel rekening met de volgende regels. U mag in de openlucht geen muziek ten gehore brengen op: zondag tot en met vrijdag tussen 23.00 en 09.00 uur; op vrijdag en zaterdag tussen 00.00 en 09.00 uur; op zondag voor 13.00 uur. U mag geen muziek ten gehore brengen wanneer dit een kerkdienst kan verstoren. Het geluidsniveau van de muziek mag geen overlast veroorzaken voor omwonenden

  • Parkeerontheffing

    In het centrum van Beuningen geldt een blauwe zone (parkeerschijfzone). De zone is op deze tijden actief: maandag t/m donderdag van 9.00 tot 18.00 uur vrijdag van 9.00 tot 21.00 uur zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur Parkeerders in het centrum moeten tijdens deze uren een parkeerschijf gebruiken. Zij mogen hun auto dan maximaal twee uur lang in een parkeervak parkeren. Parkeerontheffing aanvragen Direct een parkeerontheffing aanvragen? Ga naar het online parkeerloket. Voor het aanvragen van de parkeerontheffing werken wij samen met gemeente Nijmegen. Via haar parkeerloket vraagt u een parkeerontheffing voor de blauwe zone in Beuningen aan.  Houd bij uw aanvraag de volgende gegevens bij de hand: Uw DigiD inloggegevens Een leaseverklaring (bij aanvraag ontheffing voor leaseauto) Een motivatiedocument (voor een bedrijfs-, maand-, of weekontheffing) Parkeerontheffing aanvragen  Kosten Er zijn vier soorten ontheffingen. Hieronder ziet u per ontheffingstype de kosten. Bewonersontheffing:                    € 53,90 (per lopend jaar) Bedrijfsontheffing:                        € 383,20 (per lopend jaar) Weekontheffing:                           € 13,20 Maandontheffing:                         € 27,80 U betaalt online via iDeal op het rekeningnummer van gemeente Nijmegen. Zij zorgen voor de administratieve verwerking van de digitale parkeerontheffingen. Een bewonersontheffing is direct na betaling actief. Parkeercontroleurs zien dit. U kunt dus meteen parkeren, zonder iets in uw voertuig te leggen. Een bedrijfs-, maand-, of weekontheffing is goedgekeurd op de aangegeven ingangsdatum. U moet de ontheffing dan wel nog betalen vóór deze  actief is. Voorwaarden U heeft als eigenaar of huurder van een woonadres binnen de blauwe zone geen parkeerplaats op eigen terrein, of exclusief gebruik van een parkeerplaats elders. Per woonadres is maximaal één parkeerontheffing toegestaan. Een parkeerontheffing is één lopend jaar geldig. U ontvangt geen teruggave van kosten, als u de ontheffing eerder stopzet. Voor bedrijfs-, maand-, en weekontheffingen gelden nadere voorwaarden. Deze zijn te lezen in de beleidsregels bij ‘Meer informatie’. De houder van een bewoners- of bedrijfsontheffing kan tijdens de looptijd van een ontheffing het kenteken gratis wijzigen. Meer informatie Lees de 'Veelgestelde vragen over de parkeerontheffing' Meer informatie over de beleidsregels parkeerontheffingen van gemeente Beuningen Meer weten over uw aanvraag of parkeerproduct? Neem dan contact op met Bureau Parkeren van gemeente Nijmegen via parkeren@nijmegen.nl of telefoonnummer 024 329 80 78 (Is de telefoonlijn drukbezet en krijgt u geen verbinding? E-mail uw vraag en telefoonnummer naar parkeren@nijmegen.nl. Gemeente Nijmegen neemt zo snel mogelijk contact met u op.)