Zoekresultaat 1 - 10 van 21 resultaten

  • Briefadres aanvragen

    Het briefadres is bedoeld voor burgers die vanwege een bijzondere situatie (tijdelijk) geen woonadres hebben of verblijven in een instelling.

  • Huwelijk of geregistreerd partnerschap regelen

    Van harte gefeliciteerd met uw voorgenomen huwelijk of geregistreerd partnerschap. Voor de invulling van uw dag heeft u veel zaken te regelen. Uw huwelijk of geregistreerd partnerschap regelt u in het stadskantoor.

  • Aangifte overlijden

    De begrafenisonderneming regelt de aangifte van overlijden. Ook regelt de begrafenisondernemer het verlof tot begraven of cremeren.

  • Eerste inschrijving in Nederland

    U doet aangifte van eerste inschrijving wanneer u voor het eerst in Nederland komt wonen of wanneer u al eerder ingeschreven heeft gestaan maar voor 1 oktober 1994 bent vertrokken.

  • Zienswijze indienen

    Bent u het niet eens bent met een besluit wat de gemeente nog moet nemen, oftewel een 'voorgenomen besluit'? Dan kunt u in bepaalde gevallen een zienswijze indienen.

  • Verhuizing doorgeven

    Als u verhuist naar of binnen de gemeente Enkhuizen moet u dat melden bij de gemeente. Dit kan tot uiterlijk 5 dagen na de verhuizing. De gemeente registreert dan de verhuisdatum die u vermeld heeft op uw aangifte.

  • Afschrift burgerlijke stand

    Een uittreksel, afschrift of akte kunt u digitaal aanvragen. Denk hierbij aan: een uittreksel echtscheidings-, geboorte-, huwelijks-, overlijdensregister, geregistreerd partnerschap, erkenningsakte van een kind, bewijs van Nederlanderschap, bewijs van inschrijving.

  • Klacht over het handelen van de gemeente

    U kunt een klacht indienen wanneer u niet tevreden bent over de wijze waarop u door een medewerker of het gemeentebestuur bent behandeld.

  • Uittreksel basisregistratie personen (Brp)

    In de Basisregistratie personen (Brp) staan gegevens van alle inwoners van Nederland. U kunt een kopie van uw eigen gegevens opvragen. Dit heet een uittreksel.

  • Bezwaarschriftencommissie

    Als u bezwaar indient, wordt dit ambtelijk opgepakt of de onafhankelijke bezwaarschriftencommissie kan om advies worden gevraagd. Deze commissie is ingesteld door de burgemeester, burgemeester en wethouders, en door de gemeenteraad voor de door hen genomen besluiten.