Zoekresultaat 1 - 10 van 13 resultaten

  • Reisdocument voor vluchtelingen

    Een vluchtelingenpaspoort is een Nederlands reisdocument voor vluchtelingen. Voor de aanvraag maakt u een afspraak in het stadhuis. Een vluchtelingenpaspoort is maximaal 5 jaar geldig. Dit hangt af van uw verblijfsvergunning.

  • Overlijden aangeven

    Als er iemand is overleden in Hoorn, moet dit worden aangegeven bij de gemeente. Meestal regelt de uitvaartondernemer dit. Als u zelf aangifte wilt doen, bespreekt u dit met de uitvaartverzorger. Na overlijden moet iemand na minimaal 36 uur en uiterlijk binnen 6 werkdagen worden begraven of gecremeerd....

  • Tweede paspoort

    Een tweede paspoort is 2 jaar geldig en kunt u in de volgende situaties aanvragen: Als er in uw paspoort stempels staan van landen die in conflict zijn met de landen die u moet bezoeken. Dit kan problemen geven om het land binnen te komen. Meer informatie vindt u op website van de Rijksdienst voor...

  • Attestatie de vita

    Een attestatie de vita is een internationaal bewijs van in leven zijn. Een attestatie de vita kan bijvoorbeeld nodig zijn als u recht heeft op pensioen van een buitenlandse instantie.  Voor het aanvragen van een attestatie de vita maakt u een afspraak in het stadhuis. Naar de afspraak neemt u een...

  • Bezwaar maken bij afwijzing urgentie

    Als u geen urgentie heeft gekregen bij de woningcorporatie, kunt u bezwaar indienen bij BCU (voorheen Rehab). Voorwaarden U kunt een bezwaar indienen als u nieuwe documenten heeft ontvangen waarmee u uw urgentieaanvraag verder kunt onderbouwen. Het kan gaan om de onderbouwing van: een medische urgentie...

  • Legalisatie handtekening

    Als u moet bewijzen dat de handtekening op een document echt van u is, kunt u uw handtekening laten legaliseren. Dit kan alleen na het maken van een afspraak. Naar de afspraak in het stadhuis neemt u het volgende mee: Een geldig identiteitsbewijs. Een document waarop u de handtekening wilt plaatsen....

  • Briefadres

    Heeft u geen woonadres? Dan kunt u een tijdelijk briefadres aanvragen. Op dit adres wordt dan uw post bezorgd. U kunt een briefadres (of postadres) kiezen in heel Nederland. U vraagt een briefadres aan in de gemeente waar het briefadres zich bevindt. In Hoorn vraagt u dit aan via de website.  Voorwaarden...

  • Trouwen of geregistreerd partnerschap

    Lees alles over trouwen of een geregistreerd partnerschap in Hoorn in het Trouwmagazine . Bijvoorbeeld over wat u moet doen en waar u kunt trouwen.  Wat verandert er als we trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan? Dit heeft invloed op jullie bestaande en toekomstige bezittingen en schulden. Kijk...

  • Inlichtingen voor advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder

    Als advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder kunt u informatie opvragen die u nodig heeft om uw werk uit te voeren. U kunt deze alleen aanvragen als u hiervoor bevoegd bent. Denk aan: uittreksels uit de Basisregistratie personen (BRP)  afschriften uit de Burgerlijke stand (zoals geboorteakte,...

  • Bewijs van in leven zijn

    Een Bewijs van in leven zijn is een uittreksel uit de Basisregistratie personen (BRP). In de verklaring staat dat u in leven bent. Een andere naam is Verklaring van in leven zijn. U kunt een Bewijs van in leven zijn aanvragen in de gemeente waar u staat ingeschreven. Online aanvragen U kunt online...