Zoekresultaat 1 - 10 van 11 resultaten

  • Identity card

    An identity card is an official document. This is also known as an ID card. You use an identity card as proof of your identity when you travel to certain countries.

  • Signature legalisation

    A legalised signature proves that your signature is genuine.

  • Verzoek tot adresonderzoek

    Staat iemand op uw adres ingeschreven die er niet woont? Of ontvangt u post van iemand die u niet kent? Dan kunt u een adresonderzoek aanvragen bij ons.

  • Adres- en woonfraude

    Heeft u het vermoeden dat er iets niet klopt? Óf dat een adres niet gebruikt wordt zoals de wet dat aangeeft? Laat ons dat weten! Vul dan het formulier adres- en woonfraude in.

  • Proof of life (attestation de vita)

    Proof of life or an Attestation de vita are used to prove to the authorities that you are still alive. You can apply for these documents at the desk in the Town Hall.

  • Direct debit taxes

    You can pay your municipal taxes by direct debit. This means that you authorise the municipal authorities to debit the tax sum from your bank account in instalments. That makes things easy because you always pay on time. You can arrange this using your DigiD.

  • Emigratie doorgeven

    Als u voor langere tijd in het buitenland gaat wonen is dit emigratie. Er is sprake van emigratie als u binnen een jaar langer dan 8 maanden in het buitenland verblijft. U bent verplicht om binnen 5 dagen voor uw vertrek uit Nederland aangifte van emigratie te doen. Dit doet u bij uw woongemeente. U wordt dan uitgeschreven als ingezetene van de gemeente en uw persoonsgegevens worden niet langer bijgehouden.

  • Change surname

    Do you wish to change your surname or that of your children? Check first in the Ministry of Justice brochure ‘Naamwijziging van Justis’ if it is possible in your case. Justis is a department of the Ministry of Security and Justice. If your situation described in this brochure, you can submit a request for name change to Justis.

  • Aanvraag briefadres

    Heeft u geen woonadres? Bijvoorbeeld omdat u in een instelling woont? Dan kunt u zich inschrijven op een briefadres. Dit kan het adres van een familielid, vriend of kennis zijn. De bewoner van dit adres moet schriftelijk toestemming geven. Ook zorgt hij of zij ervoor dat de post u persoonlijk bereikt. Het is daarom niet mogelijk om een briefadres te hebben op een postbus. Bij een aanvraag voor een briefadres onderzoeken wij of u inderdaad geen woonadres heeft. U geeft ook aan waarom u een briefadres aanvraagt. Kunt u zelf geen briefadres aanvragen? Dan kan een familielid of curator dit doen.

  • Lastschrifteinzug für Abgaben

    Sie können die Gemeindesteuern über einen Lastschrifteinzug bezahlen. Dabei erteilen Sie der Gemeinde die Erlaubnis, die Steuern in Raten von Ihrem Bankkonto abzubuchen. Das ist einfach, weil Sie damit immer pünktlich bezahlen. Dies können Sie ganz einfach mit Ihrem DigiD regeln.