Zoekresultaat 1 - 10 van 11 resultaten

  • Gemeentelijke belastingen

    Op het aanslagbiljet van de gemeentelijke belastingen staat welke belastingen je moet betalen, hoe hoog de bedragen zijn, hoe en wanneer je betaalt en wat de nieuwe WOZ-waarde is van je pand of woning.

  • Nederlandse nationaliteit aanvragen

    Je woont in Nederland en je wilt Nederlander worden. Dit regel je bij de gemeente. Dat kan op 2 manieren: door optie of door naturalisatie. Voor beide aanvragen kom je persoonlijk naar het stadhuis. Maak hiervoor telefonisch een afspraak via 14 033.

  • Hondenbelasting

    Heb je een hond? Meld dit bij de gemeente. Je moet dan namelijk hondenbelasting betalen. Ook als er iets in je situatie verandert, moet je dit doorgeven. Als je meer honden krijgt bijvoorbeeld. Of als je hond overlijdt of iemand anders de hond overneemt.

  • Belasting betalen via automatische incasso

    Je kunt de gemeentelijke belastingen betalen via automatische incasso. Je geeft de gemeente toestemming om het geld van je rekening af te schrijven. Dit gebeurt dan in 10 termijnen. Wil je geen automatische incasso, dan betaal je in 2 termijnen.

  • Identiteitskaart

    Wil je een identiteitskaart aanvragen of vernieuwen? Dat doe je in het stadhuis. Hiervoor maak je eerst een afspraak. Houd rekening met een wachttijd van enkele weken. Vanaf 5 werkdagen na de 1e afspraak kan je jouw nieuwe identiteitskaart (ID-kaart) ophalen. Ook dat gaat op afspraak.

  • Melding openbare ruimte

    Zie je iets dat kapot is, vuil is, niet werkt of overlast geeft in de openbare ruimte? Doe dan een melding. Na je melding zetten we deze door naar de organisatie die het probleem kan oplossen.

  • Bezwaar tegen WOZ-waarde

    Vind je de vastgestelde WOZ-waarde niet juist of staat er een fout op het aanslagbiljet? Op deze pagina vind je informatie over bezwaar maken en de voorwaarden.

  • Paspoort

    Wil je een paspoort aanvragen of vernieuwen? Dat doe je in het stadhuis. Hiervoor maak je eerst een afspraak. Houd rekening met een wachttijd van enkele weken. Vanaf 5 werkdagen na de 1e afspraak kan je het nieuwe paspoort ophalen. Ook dat gaat op afspraak.

  • Trouwen en geregistreerd partnerschap

    Jij en je partner willen trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan. Meld je plannen bij de gemeente waar de ceremonie plaatsvindt. Je kunt je melding online doorgeven. Dit kan vanaf een jaar voor de huwelijks- of partnerschapsdatum.

  • Geboorteaangifte in Amersfoort

    Heb je een kindje gekregen? Gefeliciteerd! De aangifte van geboorte doe je uiterlijk de derde dag na de geboorte in de gemeente waar het kind geboren is. Bij de gemeente Amersfoort kan dat altijd door een afspraak te maken om langs te komen bij de balie in het stadhuis. In bepaalde gevallen kan het ook digitaal. Lees hieronder alle informatie over hoe dit gaat en wat de voorwaarden zijn.