Zoekresultaat 1 - 10 van 26 resultaten

  • Verhuizen naar Nederland (immigratie)

    Verhuis je vanuit het buitenland en blijf je het komende halfjaar minimaal 4 maanden in Nederland? Geef dit binnen 5 dagen na aankomt aan ons door.

  • Paspoort of ID-kaart aanvragen

    Een paspoort of ID-kaart vraag je aan of verleng je in de gemeente waar je woont. Je kunt vooraf online de aanvraag starten en een afspraak maken. Na je afspraak in het gemeentehuis, kun je na 5 werkdagen je nieuwe paspoort of ID-kaart ophalen.

  • Kind erkennen

    Je wilt wettelijk vader of meemoeder zijn van een kind, zonder huwelijk of partnerschap. Je hoeft dan niet de biologische ouder te zijn. Je kunt een kind erkennen vóór de geboorte, bij aangifte van de geboorte of na aangifte van de geboorte.

  • Geheimhouding persoonsgegevens aanvragen

    In de basisregistratie personen (BRP) staan jouw persoonsgegevens. De overheid mag deze gegevens gebruiken. Bijvoorbeeld voor kinderbijslag, studiefinanciering of pensioen. Soms worden de gegevens ook aan anderen doorgegeven. Wil je niet dat jouw gegevens worden doorgegeven? Vraag dan aan de gemeente om geheimhouding van persoonsgegevens.

  • Bewijs van Nederlandse nationaliteit aanvragen

    Voor sommige beroepen heb je een bewijs van Nederlanderschap nodig. Dit is een verklaring van de gemeente dat je de Nederlandse nationaliteit hebt.

  • Achternaam kind kiezen

    Als ouders mag je zelf kiezen welke achternaam jullie 1e kind krijgt. Je kiest de achternaam vóór de geboorte of bij de aangifte van de geboorte.

  • Waarmerken kopie of afschrift

    Voor sommige transacties heb je een gewaarmerkt document nodig. We geven met een stempel en een handtekening aan dat een kopie van een document er precies zo uitziet als het origineel.

  • Rijbewijs online verlengen

    Wil je je rijbewijs verlengen, een categorie laten toevoegen of een her-afgifte na opheffing ongeldigverklaring aanvragen? Dat kan bij ook bij de RDW online.

  • Briefadres

    Als je geen woonadres hebt in Nederland, kun je bij de gemeente een briefadres aan te vragen. Zo kun je belangrijke post van de overheid of andere instanties toch ontvangen. Een briefadres is het adres van een bekende, een bedrijf of een instelling. Op het briefadres wordt jouw post ontvangen en de briefadresgever geeft het aan je door.

  • Uittreksel Basisregistratie personen (BRP)

    Met een uittreksel basisregistratie personen (BRP) laat je zien dat je staat ingeschreven bij de gemeente. Dit kan bijvoorbeeld nodig zijn als een woningstichting hierom vraagt. Op een uittreksel staan je persoonsgegevens, zoals je naam en je adres.