Zoekresultaat 1 - 10 van 25 resultaten

  • Leegstandvergunning

    Een leegstandvergunning maakt het voor jou als eigenaar mogelijk je leegstaande huis of gebouw tijdelijk te verhuren. Hierbij is een groot deel van de wettelijke huurbescherming niet van toepassing.Wil je woonruimte verhuren in een voor verkoop bestemde huurwoning? Je kunt een vergunning krijgen voor 2 jaar, waarna je 3 keer voor telkens 1 jaar verlenging kunt krijgen, tot een totaal van 5 jaar.  Wil je woonruimte verhuren in een voor verkoop bestemde woning? Je kunt een vergunning krijgen voor maximaal 5 jaar.Een leegstandvergunning vraag je aan met een landelijk formulier via de website van de Rijksoverheid.

  • Vreemdelingenpaspoort

    Woon je in Eindhoven, maar heb je niet de Nederlandse nationaliteit en kun je van je eigen land geen paspoort krijgen? Dan kun je in bepaalde gevallen bij ons een vreemdelingenpaspoort aanvragen. Met een vreemdelingenpaspoort kun je naar alle landen reizen, behalve het land van herkomst.

  • Digitale belastingbalie

    Via de digitale belastingbalie kun je:jouw eigen gegevens bekijken en aanpassen;jouw belastingaanslag(en) betalen door het afgeven van een machtiging tot automatische incasso, of met iDEAL;bezwaar maken tegen een belastingaanslag;kwijtschelding van betaling vragen. Om te kunnen inloggen bij de digitale belastingbalie heb je DigiD nodig. Bestaat je huishouden uit meerdere personen? Dan logt de persoon in die de aanslag op zijn of haar naam heeft. Ben je ondernemer? Gebruik dan je RSIN (Rechtspersonen en Samenwerkingsverbanden Informatienummer) + aanslagnummer.

  • Rijbewijs

    Is jouw oude rijbewijs bijna verlopen? Je kunt de aanvraag voor een verlenging online starten of aan de balie. Voor het afhalen van je rijbewijs hoef je geen afspraak te maken. Ben je geslaagd voor jouw rijexamen? Maak dan een afspraak om aan de balie je rijbewijs aan te vragen. Aanvragen kan vanaf de dag nadat je geslaagd bent. Bij de aanvraag moet de aanvrager persoonlijk aan de balie verschijnen.

  • Huisnummer aanvragen en straatnaamsuggestie doen

    De gemeente moet elke standplaats, elke ligplaats en gebouwen een huisnummer geven. Wanneer een omgevingsvergunning is aangevraagd, nemen we het toekennen van een huisnummer automatisch mee. Wil je een (extra) huisnummer of heb je geen omgevingsvergunning nodig? Vraag dat dan online bij ons aan.Ook is het onze taak om nieuwe straten een naam te geven. Heb je een idee voor de naam van een nieuwe straat? Geef het dan ook online aan ons door.

  • Hulp bij schulden

    Groeien de geldzorgen je boven het hoofd en kom je er niet alleen uit? Wij kunnen hulp bieden via een schuldregeling of budgetbeheer. Schuldregeling is gericht op het oplossen van alle schulden. Bij budgetbeheer is het doel om een financiële situatie stabiel te houden door de vaste lasten door te betalen.

  • Uittreksel Registratie Niet-Ingezetenen (RNI)

    Het uittreksel Registratie Niet-Ingezetenen is een bewijs dat je als niet-ingezetene bent geregistreerd in Nederland. Je bent een niet-ingezetene als je korter dan 4 maanden in Nederland woont of gaat wonen, of als je niet meer in Nederland woont maar wel een relatie hebt met de Nederlandse overheid (bijvoorbeeld als je in het buitenland pensioen of een uitkering krijgt). Vraag een uittreksel Registratie Niet-Ingezetenen online aan.Voor het aanvragen van een uittreksel Registratie Niet-Ingezetenen moeten je adresgegevens correct en volledig geregistreerd zijn. Is dit nog niet het geval? Vul dan eerst het formulier ‘Adres in het Register Niet-Ingezetenen wijzigen in en stuur deze op.

  • Tijdelijk gebruik openbare ruimte

    Wil je tijdelijk een object in de openbare ruimte plaatsen, zoals bijvoorbeeld een container (langer dan 5 dagen), bouwkeet, (rol)steiger, hoogwerker of mobiele kraan? Dan heb je een vergunning 'tijdelijk gebruik openbare ruimte' nodig. Kleinere projecten kunnen in aanmerking komen voor een zogenaamde 'flitsvergunning'. Dit is een vergunning die, als je de aanvraag vóór donderdagmiddag 12.00 uur hebt ingediend, dezelfde week nog wordt behandeld en eventueel verleend.

  • Vrijstelling overschrijding geluidsnorm aanvragen

    Organiseer je als organisatie of bedrijf een festiviteit op je eigen terrein en verwacht je dat het geluid te hard is volgens de voorschriften? Vraag dan minimaal 2 weken van tevoren vrijstelling aan door een kennisgeving incidentele festiviteit te doen.

  • Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)

    De Basisregistratie Personen (BRP) bevat de persoonsgegevens van iedereen die in Eindhoven woont. Heb je een bewijs nodig dat je als inwoner bent ingeschreven in onze gemeente? Dan kun je een uittreksel uit de BRP aanvragen.