Zoekresultaat 1761 - 1770 van 1787 resultaten

  • Uittreksel BRP

    Een uittreksel basisregistratie personen (BRP) is een overzicht van uw persoonsgegevens zoals die bij de gemeente bekend zijn. U heeft een uittreksel BRP nodig als u zich bijvoorbeeld wilt inschrijven voor een huurwoning. Wanneer u het uittreksel BRP digitaal aanvraagt, wordt het binnen 10 werkdagen per post verzonden. Vraag het uittreksel aan via de knop 'aanvragen'. U logt in met uw DigiD. U betaalt online met iDeal. Kunt u niet met iDeal betalen, of wilt u dit niet online regelen? Maak dan een afspraak om naar de balie te komen.

  • Geboorteaangifte

    Bent u ouder(s) geworden? Doe de geboorteaangifte binnen drie werkdagen na de geboorte. Dit doet u in de gemeente waar het kind geboren is. Maak hiervoor een afspraak. Lukt het niet om via de website binnen drie dagen een afspraak te maken, neem dan telefonisch contact op met de gemeente via het telefoonnummer 14 0252. We maken een geboorteakte op waarmee u de naam van uw kind officieel vastlegt. We schrijven uw kind ook in de gemeentelijke Basisregistratie Personen (BRP) in, waardoor uw kind een Burger Service Nummer (BSN) krijgt. Vanaf 01-01-2024 is de keuze voor een achternaam uitgebreid. Kijk voor meer info op de website van de Rijksoverheid

  • Identiteitskaart

    In Nederland moet iedereen vanaf 14 jaar zich kunnen legitimeren. Ook kan er aan personen jonger dan 14 om een legitimatiebewijs worden gevraagd door ziekenhuizen en zorginstanties. In het buitenland moet iedereen zich, ongeacht de leeftijd, kunnen legitimeren. In een aantal landen kan dit met een identiteitskaart. Een identiteitskaart is vijf jaar geldig tot de leeftijd van 18 jaar, en 10 jaar geldig vanaf 18 jaar. Een identiteitskaart moet u persoonlijk aanvragen én ophalen bij de gemeente waar u ingeschreven staat. Als u een aanvraag doet voor een kind, dan moet dit kind ook beide momenten aanwezig zijn. Om een identiteitskaart aan te vragen moet u een afspraak maken.

  • Vreemdelingenpaspoort

    Woont u in Nederland, maar hebt u niet de Nederlandse nationaliteit en ook geen vluchtelingenstatus? En kunt u geen paspoort krijgen uit uw eigen land? Dan hebt u een vreemdelingenpaspoort nodig als u naar het buitenland wilt. Voor de aanvraag komt u naar de centrale balie. Hiervoor maakt u een afspraak. U betaalt meteen bij het aanvragen. Wilt u zonder afspraak komen? Dat kan alleen op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur en op donderdagavond van 17.00 tot 20.00 uur. Vraagt u een paspoort aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen.

  • Vluchtelingenpaspoort

    Vluchtelingen die in Nederland wonen en verblijven, kunnen een vluchtelingenpaspoort aanvragen. Hiermee kunt u naar het buitenland reizen. Het paspoort is in alle landen geldig, behalve in uw land van herkomst. Vaak heeft u ook een visum nodig.U heeft een vluchtelingenstatus als u een verblijfsvergunning asiel heeft voor bepaalde of onbepaalde tijd. Dit is document type III of IV. U krijgt de vluchtelingenstatus wanneer de Verenigde Naties u als vluchteling erkennen.De geldigheid van het paspoort hangt af van het soort paspoort dat u krijgt. De maximale geldigheid is 5 jaar.In het paspoort worden uw vingerafdrukken opgenomen. Dit geldt niet voor kinderen onder de 12 jaar.Heeft u niet de vluchtelingenstatus? Vraag dan een vreemdelingenpaspoort aan.

  • Aankoop groen- of reststroken

    Op 10 november 2020 heeft de gemeenteraad het Kwaliteitsplan Openbaar Groen (KOG) vastgesteld. Hierdoor is het voor inwoners en bedrijven in bepaalde situaties mogelijk om gemeentelijke groen- of reststroken welke aan hun percelen grenzen, aan te kopen.

  • Identiteitskaart

    Het aanvragen van een identiteitskaart kan alleen op afspraak. Een identiteitskaart moet u persoonlijk aanvragen en afhalen (jonge kinderen moeten ook aanwezig zijn bij aanvragen en afhalen) U moet de Nederlandse nationaliteit hebben en ingeschreven staan in de gemeente. U betaalt bij de aanvraag. Na zes werkdagen kunt u de identiteitskaart afhalen zonder afspraak tijdens de openingstijden.  Haal de identiteitskaart binnen drie maanden na uw aanvraag op. Daarna wordt de kaart ongeldig en zijn wij verplicht deze te vernietigen. In dat geval moet u opnieuw de aanvraag doen en betalen. Vanaf 2021 is het bij reizen naar het Verenigd Koninkrijk (VK) verplicht om een geldig paspoort te laten zien. Reizen naar Engeland, Schotland, Wales of Noord-Ierland kan dus niet meer met een Nederlandse identiteitskaart (ID-kaart). U kunt een spoedaanvraag indienen. Hieraan zijn extra kosten verbonden. Reist u met kinderen? Lees hier meer informatie over op de website van de Rijksoverheid.nl.

  • Geboorteaangifte

    Bent u ouder(s) geworden? Doe de geboorteaangifte binnen drie werkdagen na de geboorte. Dit doet u in de gemeente waar het kind geboren is. Maak hiervoor een afspraak. Lukt het niet om via de website binnen drie dagen een afspraak te maken, neem dan telefonisch contact op met de gemeente via het telefoonnummer 14 0252. We maken een geboorteakte op waarmee u de naam van uw kind officieel vastlegt. We schrijven uw kind ook in de gemeentelijke Basisregistratie Personen (BRP) in, waardoor uw kind een Burger Service Nummer (BSN) krijgt. Vanaf 01-01-2024 is de keuze voor een achternaam uitgebreid. Kijk voor meer info op de website van de Rijksoverheid

  • Verklaring omtrent het gedrag (VOG)

    Uit een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) blijkt dat iemands gedrag geen bezwaar oplevert voor bijvoorbeeld een nieuwe baan. U hebt een VOG bijvoorbeeld nodig als u gaat werken in de kinderopvang of het onderwijs. Voor de verklaring wordt bij het ministerie van Justitie en de politie nagegaan of er over u gegevens in de straf- of politieregisters zijn opgenomen. De werkgever of organisatie die de VOG nodig heeft, geeft aan hoe u de aanvraag kunt indienen: digitaal of schriftelijk.   Digitaal aanvragen: Vaak geeft de organisatie waarvoor u een VOG nodig heeft aan, dat zij de aanvraag digitaal voor u klaarzetten. U ontvangt een mail met daarin een link om de aanvraag te doen. U betaalt met iDEAL U krijgt de VOG  (of afwijzing) binnen 1 tot 4 weken toegestuurd   Schriftelijk aanvragen aan de balie Download het VOG-aanvraagformulier via Justis en vul dit in Maak een afspraak De gemeente stuurt uw aanvraag door naar Justis U betaalt bij de aanvraag U krijgt de VOG (of afwijzing) binnen 2 tot 4 weken toegestuurd

  • Verklaring omtrent gedrag (VOG)

    Een Verklaring Omtrent het Gedrag is een document, waaruit blijkt dat uw (justitiële) verleden geen bezwaar vormt voor een bepaalde taak of functie in de samenleving. Soms heeft u een VOG nodig voor bijvoorbeeld een nieuwe baan, vrijwilligerswerk of wapenvergunning. Bij de gemeente nemen we uw aanvraag aan, maar Justis is de overheidsorganisatie die uw aanvraag behandelt. Wanneer u geen strafbare feiten hebt gepleegd, ontvangt u de VOG. Heeft u wel een strafbaar feit gepleegd? Dan wordt er verder onderzoek gedaan. Justis bekijkt of de strafbare feiten invloed hebben op uw aanvraag. Als de strafbare feiten niet van belang zijn voor uw aanvraag, ontvangt u de VOG alsnog.