Zoekresultaat 11 - 17 van 17 resultaten

  • Identiteitskaart kwijt of gestolen

    Bent u uw identiteitskaart kwijt of is deze gestolen? Geef de vermissing direct aan bij de gemeente om misbruik van het document te voorkomen. Dit kan online. Na de aangifte wordt uw identiteitskaart geblokkeerd. U vraagt met deze procedure géén nieuwe identiteitskaart aan, maar geeft alleen de vermissing of diefstal door:

  • Aangifte overlijden

    Als iemand in Molenlanden overlijdt, kan iedereen die dat weet daarvan aangifte doen. Meestal is dat de begrafenisondernemer. De gemeente maakt dan een overlijdensakte op. Voor het persoonlijk aangeven van een overlijden belt u naar 088 75 15 000 voor het maken van een afspraak. De begrafenisondernemer kan de aangifte ook online doen.

  • Achternaam partner gebruiken of wijzigen

    Wilt u met de achternaam van uw partner aangeschreven worden? Of juist weer met uw eigen achternaam, bijvoorbeeld omdat u niet meer samen bent met uw partner? U kunt dit online regelen met uw DigiD.

  • Bewijs van Nederlanderschap

    Wilt u voor een bepaald beroep in aanmerking komen? Dan hebt u soms een bewijs van Nederlanderschap nodig. Dit is een verklaring van de gemeente dat u de Nederlandse nationaliteit hebt. Staat u bij ons ingeschreven? Vraag dit bewijs dan bij ons aan.

  • Tweede paspoort

    Reist u veel, ook in landen die met elkaar in conflict zijn? Of kunt u tijdelijk niet over uw paspoort beschikken vanwege een visum aanvraag? Vraag dan een 2e paspoort aan bij de gemeente. Maak hiervoor een afspraak. U betaalt bij de aanvraag. Het paspoort ligt na 5 werkdagen voor u klaar.

  • Reizen met kinderen

    Reist u met uw kinderen naar het buitenland? En hebt u een andere achternaam dan zij? U hebt een bewijs nodig dat u de vader of moeder bent, of het ouderlijk gezag hebt. Hiervoor is een speciaal uittreksel BRP ontwikkeld waarop de ouder- en gezag gegevens vermeld staan. U kunt dit uittreksel online aanvragen.

  • Registratie levenloos geboren kind

    Het is voor ouders heel verdrietig als hun kind levenloos ter wereld komt. Een erkenning van het bestaan van hun kind door middel van een officiële registratie in de basis registratie personen (BRP) kan hun verdriet niet wegnemen, maar hopelijk helpen bij de verwerking daarvan. Registratie gebeurt door de gemeente waar de ouders wonen. Hoe werkt het Sinds 4 februari 2019 is het mogelijk om uw levenloos geboren kind in de BRP op te laten nemen. Met deze registratie wordt uw kind zichtbaar voor u via MijnOverheid en op een uittreksel van de BRP. Naast uzelf heeft alleen de ambtenaar van de burgerlijke stand inzage in deze registratie. De registratie wordt niet doorgegeven aan andere organisaties die de BRP gebruiken. Uw zorgverzekering, de Belastingdienst of de Sociale Verzekeringsbank krijgen dus geen bericht.