Zoekresultaat 21 - 29 van 29 resultaten

  • Uittreksel geboorteakte

    Een uittreksel uit de geboorteakte is het schriftelijke bewijs van de geboorte van een persoon. Dit uittreksel kunt u alleen aanvragen bij de gemeente waar u geboren bent. Heeft u hem nodig voor gebruik in het buitenland? Dan kunt u een internationaal (meertalig) uittreksel aanvragen bij de gemeente. U kunt uw uittreksel aan de balie van het Stadskantoor aanvragen of het via DigiD aanvragen. In principe krijgt u het uittreksel per post toegestuurd.

  • Verklaring omtrent gedrag

    Een verklaring omtrent het gedrag is een bewijs van goed gedrag. Meestal moet u hiervoor naar het Stadskantoor. Soms zet de organisatie die u vraagt om de VOG het aanvraagformulier digitaal voor u klaar.

  • Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)

    Een uittreksel van de Basisregistratie personen (BRP) is een officiële verklaring. In de verklaring staan uw naam, adres en woonplaats. De BRP werd vroeger de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA) genoemd. U kunt het uittreksel online aanvragen met uw DigiD inlogcode, of aan de publieksbalie op het Stadskantoor.

  • Erkenning van kind

    Als niet-wettelijk ouder kunt u een kind erkennen. Dit kan alleen als het kind één wettelijk ouder heeft. U kunt dan samen met de moeder belangrijke beslissingen nemen. Bijvoorbeeld over medische dingen of de schoolkeuze. De erkenning doet u persoonlijk bij de gemeente.

  • Bewijs van in leven zijn

    Wordt uw pensioen uitgekeerd of uw verzekering uitbetaald? In veel gevallen moet u dan een ‘Bewijs van in leven zijn' of ‘Attestatie de Vita’ overleggen. Een Bewijs van in leven zijn kunt u digitaal aanvragen met DigD. Een Attestatie de Vita kunt u alleen in persoon aanvragen bij de publieksbalie.

  • Paspoort, tweede

    Reist u veel voor zaken, uw beroep of privé? Dan kunt u een tweede Nederlands paspoort aanvragen. U moet wel aan een aantal voorwaarden voldoen om een tweede paspoort aan te kunnen vragen. Voor de aanvraag moet u vooraf een afspraak maken. U betaalt de kosten bij de afspraak. 6 Werkdagen na uw afspraak kunt u uw paspoort persoonlijk ophalen.

  • Aangifte van overlijden

    Als er iemand is overleden, doet u of de begrafenisondernemer hiervan aangifte in de gemeente waar de persoon is overleden. De gemeente verwerkt het overlijden van deze persoon in de basisregistratie personen (BRP). Als de overledene niet in Zwolle staat ingeschreven, wordt dit doorgegeven aan de gemeente waar hij of zij is ingeschreven.

  • Akte van naamskeuze

    Afhankelijk van de situatie krijgt uw kind automatisch een bepaalde achternaam. Wilt u deze achternaam niet? Dan laat u bij de ambtenaar van de burgerlijke stand een 'akte van naamskeuze' opmaken. De naamskeuze moet u vóór de geboorte of uiterlijk bij de geboorteaangifte aan de gemeente doorgeven. De achternaam die u voor uw eerste kind kiest, wordt ook de achternaam voor volgende kinderen binnen dezelfde relatie. De akte van naamskeuze kunt u aanvragen op het Stadskantoor.

  • Paspoort

    Een paspoort vraagt u persoonlijk aan bij de publieksbalie in het Stadskantoor. Een ander mag dit niet voor u doen. Voor de aanvraag moet u vooraf een afspraak maken. U betaalt de kosten bij de afspraak. 6 werkdagen na uw afspraak kunt u uw paspoort persoonlijk ophalen.