Zoekresultaat 31 - 31 van 31 resultaten

  • Klacht indienen

    Klachtafhandeling is het in behandeling nemen van klachten over het gedrag van de gemeente. Wanneer men vindt dat men door iemand van de gemeente niet correct is behandeld, kan men een klacht indienen bij de gemeente. De klacht moet gericht zijn op het gedrag van de gemeente ten opzichte van een burger of een bedrijf. Vaak gaat het om klachten over niet behoorlijk gedrag, zoals niet reageren op brieven of het niet nakomen van afspraken of toezeggingen. De klacht moet gekoppeld zijn aan het gedrag van een persoon die bij de gemeente werkt. De klachtenregeling is niet bedoeld voor inhoudelijke aangelegenheden zoals gemeentelijke plannen, besluiten en het gemeentelijke beleid in het algemeen. Ook over besluiten van bestuursorganen kan niet worden geklaagd. Tegen deze besluiten staan de gebruikelijke rechtsmiddelen van bezwaar en beroep open. De klachtenregeling is evenmin bedoeld om te klagen over gemeentelijke heffingen en tarieven. Klachten die betrekking hebben op de openbare ruimte, bijvoorbeeld een kapotte lantaarnpaal of een losliggende stoeptegel, kunnen telefonisch worden gemeld bij Twente Milieu, telefoon (0900) 8520 111.