Resultaten 71 - 80 van 85 resultaten

  • Melding brandveilig gebruik en basishulpverlening overige plaatsen

    Voor het gebruiken van een bouwwerk is in sommige gevallen een omgevingsvergunning of een melding Brandveilig gebruik nodig. Er is een gebruiksmelding nodig als er in een inrichting die geen bouwwerk is (bijv. een tent) 150 personen of meer aanwezig kunnen zijn.

  • Wonen in Halderberge

    Wonen in Halderberge, hét groene hart van de regio West-Brabant. Halderberge is een woongemeente met een unieke diversiteit aan kernen, bijzonder cultuurhistorisch erfgoed en een recreatieve en toeristische trekpleister. Oudenbosch, Oud Gastel, Hoeven, Bosschenhoofd en Stampersgat zijn 5 dorpen met unieke kernkwaliteiten. Halderberge heeft veel te bieden: een woning of appartement in een gezellig dorp, een woning aan het water, nabij het bos of in het buitengebied. In Halderberge kan het allemaal!

  • Uittreksel basisregistratie personen

    Soms heeft u een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) nodig. Dit is een verklaring van de gemeente dat u in Halderberge woont. Op het standaard uittreksel staat uw naam, adres, geboorteplaats en –datum. Een uittreksel basisregistratie personen wordt vaak verward met een afschrift burgerlijke stand. Hierin staan gegevens uit een akte van geboorte, overlijden, huwelijk of echtscheiding.

  • Verklaring omtrent gedrag

    Een verklaring omtrent het gedrag (VOG) is een bewijs van goed gedrag. Werkgevers of instanties kunnen daarom vragen als u bijvoorbeeld gaat werken in de kinderopvang, het onderwijs of als u een wapenvergunning wilt aanvragen. U maakt hiervoor een afspraak.

  • Verhuizing doorgeven

    Verhuist u naar of binnen de gemeente Halderberge? Dan moet u dat bij ons melden. Doe dit niet eerder dan 4 weken voor uw verhuisdatum, maar maximaal 5 dagen na uw verhuisdatum. U kunt uw verhuizing digitaal doorgeven. Gaat u bij iemand inwonen? Stuur dan ook een verklaring van de toestemminggever mee.

  • Geheimhouding persoonsgevens

    Uw persoonsgegevens staan in de Basisregistratie Personen (brp). Het gaat om uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum. U kunt bij de gemeente vragen om deze gegevens geheim te houden (verstrekkingsbeperking). De gemeente blijft wel altijd verplicht deze gegevens door te geven aan bijvoorbeeld de Belastingdienst en de Sociale Verzekeringsbank.

  • Welzijnssubsidie

    Organiseert u activiteiten in de gemeente Halderberge? Dan kan het zijn dat u in aanmerking komt voor subsidie. De gemeente Halderberge heeft namelijk subsidieregelingen om bij te dragen aan de doelen in het sociaal domein. Die doelen gaan over geestelijke en lichamelijke gezondheid, sociale netwerken en meedoen in de samenleving, financiële gezondheid, en het opvoeden en opgroeien van jeugd.

  • Zwerfafval

    Zwerfafval staat bij veel Nederlanders in de top drie van de grootste ergernissen. Het zorgt voor een rommelig straatbeeld en is schadelijk voor dieren en het milieu. De gemeente Halderberge zet zich op diverse vlakken in om onze gemeente schoon te houden. Dit doen we door voldoende afvalbakken te plaatsen, deze op tijd te legen en regelmatig de openbare ruimte schoon te maken. De gemeente richt zich ook op educatie, voorlichting en ondersteuning bij (burger-)participatie op het gebied van zwerfafval.

  • Waarmerken kopie

    Soms hebt u een gewaarmerkt kopie van een document nodig. Dit is een verklaring dat de kopie van het document er precies hetzelfde uitziet als het origineel. De gemeente zet een waarmerk op de kopie van het originele document. U kunt een kopie van uw reisdocument, rijbewijs of verblijfsvergunning laten waarmerken.

  • Aangifte geboorte

    Als een kind is geboren, doet iemand die bij de geboorte aanwezig is geweest aangifte. Dat moet in de gemeente waar het kind is geboren. U kunt de geboorteaangifte online bij ons doorgeven. Daarbij moet een verklaring worden meegestuurd van de verloskundige of de (huis)arts. Ook andere bewijsstukken, zoals een donorverklaring bij een meemoeder of een bewijs van een erkenning ongeboren vrucht, kunnen elektronisch worden aangeleverd. Wilt u aangifte doen in het gemeentehuis? Maak dan telefonisch een afspraak via 14 0165 tussen 9.00 en 12.00 uur.