Resultaten 131 - 135 van 135 resultaten

  • Handleiding digitaal parkeren (voor inwoners)

    Als inwoner van Roermond regelt u uw parkeerzaken via het digitaal parkeerloket en laat u uw bezoekers parkeren via de kentekenactivatie webapp. Om hiervan gebruik te maken activeert u eenmalig het parkeerloket. In deze handleiding leest u hoe het werkt.

  • Schuldhulp

    Iedere inwoner van Roermond met geldproblemen kan hulp krijgen met het vinden van een oplossing. U krijgt advies, begeleiding en ondersteuning bij de aanpak of het voorkomen van geldproblemen. Dat kan eenvoudig door hieronder op de knop ‘Hulpvraag Sociale Zaken’ te klikken. U kunt hier aangeven waar uw vraag over gaat en een medewerker van de gemeente Roermond neemt binnen 5 werkdagen contact met u op.

  • Bezoekersvergunning parkeren

    Woont u in een gebied met betaald parkeren of parkeren voor vergunninghouders? En wilt u uw bezoek tegen een parkeertarief met korting laten parkeren? Dan kunt u mogelijk in aanmerking komen voor een parkeervergunning voor bezoekers.

  • De binnenstad van Roermond krijgt een 'boost'

    Leegstand van diverse winkelpanden vraagt om een structurele stedenbouwkundige aanpak. Daarnaast is de binnenstad van Roermond door de verdichting door de jaren heen versteend geraakt, met als gevolg dat er een tekort is aan bomen en schaduwrijke plekken. Dit heeft een impact op de thema’s leefbaarheid, verblijfskwaliteit, verduurzaming en hittestress in de stad.  In samenwerking met inwoners, ondernemers en andere belangstellende in Roermond heeft stedenbouwkundig Ziegler-Branderhorst de mogelijkheden van de stad uitgewerkt in een ‘gebiedsprofiel’. In dit gebiedsprofiel zijn 11 kansrijke gebieden gemarkeerd die bij kunnen dragen aan een boost voor de binnenstad. Het doel hierbij is om te komen tot ideeën voor een toekomstbestendige binnenstad in 2030.

  • Ondersteuning vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)

    Heeft u ondersteuning, zorg of hulp nodig en kunt u die niet krijgen van kinderen, familie, buren of vrijwilligers? Dan kunnen wij u misschien helpen. Hieronder vindt u een overzicht van de hulpvragen waarmee u terecht kunt bij de Wmo. Heeft u een vraag over een van deze onderwerpen, maak dan een afspraak voor een gesprek met het Wmo-team van Sociale Zaken. Dat kan eenvoudig door hieronder op de knop ‘Hulpvraag Sociale Zaken’ te klikken. U kunt dan aangeven waar uw vraag over gaat, en een medewerker van de gemeente Roermond neemt binnen vijf werkdagen contact met u op.