Zoekresultaat 1 - 6 van 6 resultaten

  • Contact en openingstijden

    Wilt u contact met de gemeente? Bekijk op deze pagina de contactmogelijkheden. Adressen Gemeentehuis van Heemstraweg 46 6641 AE Beuningen Gemeentehuis op Google Maps Gemeentewerf van Heemstraweg 95 6641 AC Beuningen Gemeentewerf op Google Maps Postadres Gemeente Beuningen Postbus 14 6640 AA Beuningen Betalingen IBAN: NL55BNGH0285001078 BIC-code: BNGHNL2G Digitale facturen stuurt u naar: factuur@beuningen.nl. Betalen aan de balie We vragen u te betalen met uw pinpas. Facturen betalen aan balie niet mogelijk Het is niet mogelijk om een factuur die u van de gemeente of Munitax ontving bij de balie te betalen. Contactformulier Heeft u een vraag of opmerking? Gebruik het contactformulier. Contactformulier Melding omgeving doorgeven De medewerkers van de gemeente doen hun best om uw omgeving schoon en mooi te houden. Uw hulp kunnen we daarbij goed gebruiken. Ligt er een stoeptegel los? Is het riool verstopt? Of is er een lantaarnpaal stuk? Geef uw meldingen in de openbare ruimte aan ons door. Melding omgeving doorgeven Mijn Beuningen Via uw persoonlijke pagina Mijn Beuningen ziet u welke aanvragen of meldingen u als inwoner bij de gemeente deed. We noemen dat uw zaken. Via deze pagina blijft u op de hoogte van de voortgang van uw zaak en kunt u ook eerdere zaken bekijken.  Welke aanvragen en meldingen volgt u in Mijn Beuningen? U kunt (nog) niet alle aanvragen en meldingen volgen via Mijn Beuningen. Wij werken er aan om in de toekomst alle aanvragen en meldingen die u bij ons doet aan te bieden op uw pagina, ook voor ondernemers. Op onze website ziet u bij een nieuwe melding of aanvraag of deze al te volgen is via Mijn Beuningen. Openingstijden Gemeentehuis Maandag: 8.30 – 19.00 uur Dinsdag: 8.30 – 17.00 uur Woensdag: 8.30 – 17.00 uur Donderdag: 8.30 – 17.00 uur Vrijdag: 8.30 – 12.30 uur Gemeentewerf Maandag tot en met vrijdag: 8.00 – 12.00 uur en 13.00 – 16.00 uur Sluitingsdagen Het gemeentehuis en de gemeentewerf zijn op bepaalde dagen gesloten. Social media Volg de gemeente Beuningen ook op social media: Facebook: gem.Beuningen  LinkedIn: gemeente-beuningen Instagram: gemeentebeuningen X: @gem_Beuningen YouTube: gemeente Beuningen Telefoonnummer Telefoonnummer: 14 024 (let op, dit is een verkort nummer). Bereikbaarheid gemeentehuis Maandag tot en met donderdag: 8.30 – 17.00 uur Vrijdag: 8.30 – 12.30 uur Bereikbaarheid Publiekszaken, Balie Zorg en Inkomen en Munitax Maandag tot en met vrijdag: 8.30 – 12.30 uur Bellen vanuit het buitenland Belt u vanuit het buitenland? Dan bereikt u de gemeente via telefoonnummer 0031 24 67 80 800.

  • Rioolaansluiting

    Is uw woning of uw bedrijf niet aangesloten op de riolering? Vraag dan (op tijd) een aansluiting aan bij de gemeente. De gemeente zorgt voor de aansluiting tot en met het aansluitpunt (de ontstoppingsput). Deze put komt te liggen op uw terrein 0,5 meter van de kadastrale eigendomsgrens. Op uw eigen terrein moet u zelf zorgen voor de aanleg van de riolering van uw gebouw of woning tot het aansluitpunt. Download het aanvraagformulier voor de aanvraag van een rioolaansluiting via onderstaande knop. Aanvraagformulier rioolaansluiting downloaden (pdf, 54 kB) Kosten U betaalt zelf de kosten voor de rioolaansluiting. De kosten kunnen per aanvraag verschillen. Het gaat namelijk om maatwerk. De kosten voor de rioolaansluiting bestaan uit een aantal onderdelen. De aanvraagkosten. De werkelijk gemaakte kosten voor (de realisatie van) de aansluiting. De kosten kunnen erg verschillend zijn. Dit hangt af van een aantal factoren. Of een aansluiting binnen of buiten de bebouwde kom ligt. Het systeem van de riolering. Hoe ver de bestaande/openbare riolering van de aangevraagde aansluiting af ligt. Kruizen van wegen, watergangen en andere obstakels (kabels en leidingen NUTS). De diepte van de bestaande riolering. Een aanvraag voor één of meerdere kavels. Na uw aanvraag ontvangt u van de gemeente een offerte met de werkelijke kosten. Vanaf het moment van aansluiting betaalt u ook rioolheffing. Wat heeft u nodig? Voor uw aanvraag moet u de volgende gegevens aanleveren: Een ingevuld aanvraagformulier. Een op schaal gemaakte situatietekening (schaal 1 : 100 of groter) in pdf/dxf met daarop aangegeven (indien aanwezig):  bebouwing (bestaand/nieuw) totaal verhard oppervlak bebouwing en verharding in m² (bestaand/nieuw) erfgrens (grens particulier terrein/gemeentegrond) vuilwater riool tot en met het aansluitpunt (ontstoppingsput) naar hoofdriool hemelwaterriool tot en met het de erfgrens waarbij is aangeven waar deze naar toe afvoert (hemelwaterriool gemeente, sloot, anders) eventuele controleputten diameter van leiding(en) diepte van de leiding ten opzichte van het maaiveld ter hoogte van de erfgrens bestaande leiding(en) Voorwaarden Voor een rioolaansluiting heeft de gemeente de aansluitvoorwaarden riool (pdf, 133 kB) vastgesteld. Bijzonderheden U mag geen hemelwater afvoeren via het vuilwater of gemengde rioolstelsel. U moet het hemelwater op eigen terrein verwerken. Kunt u niet voldoen aan de bovenste twee eisen? Dan moet u dit kunnen aantonen. Bij het lozen op sloten of oppervlaktewater heeft u vaak te maken met regelgeving vanuit het Waterschap. In sommige gevallen is er geen andere mogelijkheid dan het gescheiden aanleveren van vuilwater en hemelwater bij de erfgrens. U moet dan twee aansluitingen aanvragen.  U mag geen regen- en/of grondwater afvoeren op het vuilwaterriool zonder hiervoor een ontheffing aan te vragen in bepaalde gebieden. Dit geldt met name voor de gebieden waar gescheiden riolering is aangelegd. Lees hier meer over in de verordening afvoer hemel- en grondwater 2023. Tips Vraag de rioolaansluiting op tijd aan. Het kan namelijk even duren voordat we alle werkzaamheden kunnen uitvoeren. Dit is afhankelijk van de locatie en omstandigheden. Neem voordat u de aanvraag doet eerst contact op met de rioolbeheerder van de gemeente via telefoonnummer 14 024 of per e-mail via gemeente@beuningen.nl. Hij kan u ook meer vertellen over de aansluittermijn. Meer informatie Verordening op de heffing en de invordering van Rioolheffing. Is er een probleem met de riolering? Geef uw melding door via het digitale meldingsformulier openbare ruimte.

  • Verklaring omtrent gedrag (VOG)

    U hebt een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) nodig voor bijvoorbeeld een nieuwe baan, een visum of een verhuizing naar het buitenland. Dienst Justis (het ministerie van Veiligheid en Justitie) beoordeelt uw aanvraag. Aanvragen van een VOG U kunt zelf een VOG aanvragen bij de gemeente waar u staat ingeschreven. Dit kan direct online met uw DigiD. Ook kunt u een afspraak maken bij de balie Burgerzaken. Aanvragen VOG Afspraak maken Meenemen/bijlage toevoegen Voor het aanvragen van een VOG heeft u een volledig gevuld aanvraagformulier nodig dat ondertekend is door u én de instantie die om de VOG vraagt. Een ingevuld formulier ontvangt u van uw werkgever of de instantie die om de VOG vraagt. Heeft u een afspraak bij de balie Publiekszaken? Neem dan naast het ingevulde aanvraagformulier ook een geldig identiteitsbewijs mee. Kosten Voor een natuurlijk persoon: € 41,35. Voor vrijwilligers die werken met kinderen of verstandelijk gehandicapten: gratis (VOG direct bij Justis aan vragen). Voor vrijwilligers in de sport (als de bond is aangesloten bij NOC*NSF): gratis. Behandeling aanvraag De gemeente stuurt uw aanvraag VOG elektronisch door naar Justis. Justis beslist of u al of niet een VOG krijgt. Binnen 4 weken na ontvangst van u aanvraag neemt Justis een beslissing. Deze termijn geldt als uit onderzoek blijkt dat u geen strafbare feiten heeft gepleegd. U ontvangt de VOG van Justis op uw huisadres. Dit is de officiële verklaring die u zelf moet geven aan de organisatie die de VOG verlangt. Bijzonderheden Uw werkgever kan ook een VOG online aanvragen bij Justis. Hiervoor heeft de werkgever een e-herkenningsmiddel nodig (DigiD voor bedrijven). De werkgever zet online via Justis een ingevuld aanvraagformulier klaar. U ontvangt vervolgens een e-mail met het verzoek om in te loggen met uw DigiD en de gegevens te controleren. Daarna verstuurt u het online formulier rechtstreeks aan Justis. U hoeft dan geen afspraak te maken. De kosten van een aanvraag via de werkgever zijn € 33,85. Meer informatie Over het aanvragen van een VOG. Aanvraagformulier VOG downloaden.

  • Evenement organiseren

    Wilt u een evenement organiseren? Soms hoeft u alleen een melding te doen. In andere gevallen heeft u een evenementenvergunning nodig. Wat is een evenement? Een evenement is een voor publiek toegankelijke (dit wil zeggen dat de activiteit een open karakter moet hebben, dus openbaar toegankelijk) activiteit van vermaak (een activiteit die de intentie heeft het publiek te vermaken). Daarbij is het eigenlijk niet relevant of de activiteit plaatsvindt op particulier terrein, op gemeentegrond, op of aan de openbare weg of in een gebouw. Het kan bijvoorbeeld gaan om een braderie, een carnavalsoptocht, een feest of een andere activiteit betreffen die een evenement-achtig karakter heeft, maar ook een herdenkingsplechtigheid. Categorieën evenementen We maken onderscheid tussen meldingsplichtige, A-, B- en C-evenementen. Dit onderscheid bepalen we bij de aanvraag van het evenement waarbij we kijken naar publieksprofiel, activiteitenprofiel en ruimtelijke profiel, het beeld van het handelen en het gedrag van een organisatie en ervaringen met het evenement. Melding evenement  Als u aan de volgende voorwaarden voldoet, is het doen van een evenementenmelding voldoende: Het is een evenement voor maximaal 250 personen; Het evenement vindt plaats tussen 9.00 en 0.00 uur; Voor 7.00 uur en na 0.00 uur draait er geen muziek; Het evenement maakt geen gebruik van de openbare weg (of heel beperkt) en hindert geen verkeer of hulpdiensten; De organisator plaats alle objecten met een oppervlakte van minder dan 10 m2 per object op het terrein van het evenement.   Er een organisator is; De organisator doet de tenminste vijftien werkdagen voor het evenement een evenementenmelding aan de burgemeester. Doet u de melding van het evenement als organisatie? Dan maakt u gebruik van eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau EH 2+ of hoger. Heeft u nog geen eHerkenningsmiddel? Lees dan in het stappenplan eHerkenning hoe u dit kunt aanvragen. Evenementenmelding indienen als organisatie  Doet u de melding namens uzelf? Dan logt u in met uw eigen DigiD. Evenementenmelding indienen als uzelf  Vergunning evenement Voldoet u niet aan de voorwaarden voor een melding, dan moet u een vergunning aanvragen. Evenementen zijn in drie categorieën te verdelen. Per categorie geldt een andere termijn wanneer u uiterlijk de aanvraag moet indienen.  Categorie A Regulier evenement  Dit is een evenement met een laag risico, waarbij sprake is van een beperkte impact op de omgeving en/of beperkte gevolgen voor het verkeer waardoor een geringe capaciteit van de hulpdiensten wordt voorzien. U vraagt de vergunning uiterlijk acht weken voor het evenement aan. Categorie B Aandachtsevenement Dit is een evenement met een verhoogd risico, waarbij sprake is van een verhoogde impact op de omgeving en/of gevolgen voor verkeer waardoor capaciteit van de hulpdiensten wordt voorzien. U vraagt de vergunning uiterlijk twaalf weken voor het evenement aan. Categorie C Risicovol evenement Dit is een risicovol evenement, waarbij sprake is van een grote impact op de omgeving/regio en/of verkeer waardoor extra capaciteit van de hulpdiensten wordt voorzien. U vraagt de vergunning uiterlijk zestien weken voor het evenement aan. In hoofdstuk 2 van de Beleidsregels Evenementenvergunningen 2024 op Overheid.nl leest u meer over deze categorieën en over de procedure die u moet doorlopen. Ook leest u waar u als organisator in ieder geval rekening mee moet houden in hoofdstuk 3.  Vraagt u de vergunning voor het evenement aan als organisatie? Dan maakt u gebruik van eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau EH 2+ of hoger.  Evenementenvergunning aanvragen als organisatie  Doet u de aanvraag voor uzelf? Dan logt u in met uw eigen DigiD. Evenementenvergunning aanvragen als uzelf  Mijn Beuningen U kunt uw melding of aanvraag volgen via Mijn Beuningen. Dit is uw persoonlijke internetpagina. Ook ontvangt u daar het besluit op uw melding of aanvraag. Evenementenkalender De Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (VRGZ) stelt jaarlijks een regionale evenementenkalender vast. Dit is een overzicht van de geplande evenementen in de regio. Ook heeft de gemeente Beuningen een evenementenkalender. Dit is een overzicht van geplande evenementen in de gemeente. We vragen u daarom vóór 1 oktober voorafgaand aan het jaar waarin het evenement plaatsvindt een melding te doen voor de evenementenkalender. Organiseert u bijvoorbeeld een evenement in september 2025? Doe dan een melding van het evenement voor 1 oktober 2024. Let op! Een melding voor de evenementenkalender is geen formele aanvraag, u moet nog een vergunning aanvragen.  Aanvullende vergunningen Als u een evenement organiseert, heeft u vaak nog aanvullende vergunningen of ontheffingen nodig. Controleer of u de volgende vergunningen nodig heeft: Omgevingsvergunning, kijk hiervoor op de website van het Omgevingsloket. Ontheffing Alcoholwet, zoek op Overheid.nl op 'alcoholwet'. Ontheffing Zondagswet, zoek op Overheid.nl op 'zondagswet'. Ontheffing geluidshinder, kijk hiervoor in de APV van de gemeente Beuningen. Natuurontheffing, kijk hiervoor op de website van Provincie Gelderland. Kosten Evenementenmelding: geen kosten. Evenementenvergunning voor niet commerciële doeleinden: geen kosten. Evenementenvergunning met commerciële doeleinden: Een A-evenement: € 159,10 Een B-evenement: € 584,00 Een C-evenement: € 28.393,00 Meer informatie Bekijk de Beleidsregels Evenementenvergunningen op Overheid.nl.  Heeft u vragen over (de aanvraag van) de melding of vergunning? Neem dan contact op met de gemeente via telefoonnummer 14 024. Bekijk informatie over risico’s van uw evenement op de website van de Veiligheidsregio. Ook stelde de Veiligheidsregio een format voor een veiligheidsplan op. Deze downloadt u ook op de website van de Veiligheidsregio.

  • Ambtenaren en bestuurders

    De medewerkers en bestuurders van de gemeente hebben dagelijks veel contact met inwoners, bedrijven en instellingen. Bij zoveel contacten kan er soms iets mis gaan. Voor die gevallen heeft de gemeente Beuningen een klachtenregeling om u te helpen. Klacht indienen  Voorwaarden Een klacht gaat altijd over gedrag. U vindt dat u slecht bent behandeld bijvoorbeeld doordat iemand u nors te woord heeft gestaan of verkeerde informatie heeft gegeven. Dat kan voorkomen bij een ambtenaar, wethouder, raadslid of de burgemeester. U kunt uw klacht op verschillende manieren doorgeven: U kunt online een klacht indienen via de button op deze pagina. U kunt een brief sturen aan het college van burgemeester en wethouders. U kunt uw klacht ook telefonisch indienen via telefoonnummer 14 024 en vragen naar de klachtencoördinator. Bijzonderheden De klachtencoördinator, mevrouw Coster, coördineert de behandeling van uw klacht. Zij zorgt ervoor dat u tijdig een reactie ontvangt en dat de gemeente uw klacht zorgvuldig en binnen een redelijke termijn afhandelt. Uw klacht wordt altijd vertrouwelijk behandeld. Vindt u dat de gemeente niet goed met uw klacht omgaat?  Dan kunt u een klacht indienen bij de gemeentelijke ombudsman. Meer informatie Lees meer over de klachtenregeling van de gemeente Beuningen. Op de website Last van de overheid kunt u doorgeven waar u als burger last van heeft bij de overheid. Bijvoorbeeld als het gaat om regels, moeilijke formulieren of veel vergunningen. Ze kan dan op zoek naar oplossingen en zo zorgen voor minder administratief gedoe en een betere dienstverlening. Jaarverslag interne klachtenbehandeling 2021 (pdf, 598 kB) Overzicht klachten 2021 (pdf, 161 kB) Jaarverslag interne klachtenbehandeling 2022 (pdf, 12,32 mB) Overzicht klachten 2022 (pdf, 12,62 mB)

  • Melding omgeving doorgeven

    De medewerkers van de gemeente doen hun best om onze omgeving schoon en mooi te houden. Uw hulp kunnen we daarbij goed gebruiken. Ligt er een stoeptegel los? Is het riool verstopt? Of is er een lantaarnpaal stuk? Geef uw meldingen in de openbare ruimte aan ons door. Melding omgeving doorgeven Bijzonderheden U kunt uw melding op twee manieren doorgeven: via het digitale meldingsformulier.  via telefoonnummer 024  678 08 76. Let op: dit telefoonnummer buiten kantooruren alleen gebruiken bij spoedmeldingen.  Wees zo precies mogelijk bij het doorgeven van uw melding. Noem bijvoorbeeld het nummer van de lantaarnpaal of geef precies aan waar een losse stoeptegel ligt. Zo kunnen we ook zo snel mogelijk iets oplossen. Binnen 3 werkdagen gaan we met uw melding aan de slag. Is dit niet mogelijk? Dan informeren wij u daarover. Doorgeven gegevens aan andere organisaties We werken soms samen met andere organisaties die reparaties voor ons uitvoeren. In die gevallen geven we uw gegevens aan hen door. Bij vragen over uw melding neemt deze organisatie contact met u op. Wilt u dit niet? Geef dit dan aan in het meldingsformulier. Houd er rekening mee dat wij dan ook geen extra informatie aan u kunnen vragen als dat nodig is. Meer informatie Wilt u zelf aan de slag, misschien samen met uw buren? Kijk wat u samen in de buurt kunt doen. Een milieuklacht geeft u door via www.milieuklachtgelderland.nl of door te bellen met telefoonnummer 026 - 377 18 00. Heeft u last van drones? Dan kunt u een klacht indienen bij de Provincie Gelderland.