Zoekresultaten 1 - 10 van 36 resultaten

  • Externe link: Gebruik achternaam veranderen

    U staat met uw eigen achternaam ingeschreven bij de gemeente. U kunt ervoor kiezen om een andere naam te gebruiken: als u gaat trouwen als u een geregistreerd partnerschap aangaat als u gaat scheiden

  • Externe link: Briefadres

    Een briefadres is het adres van iemand met wie u afspreekt dat deze uw post ontvangt en aan u doorgeeft. U blijft zo schriftelijk bereikbaar voor de gemeente en andere overheidsinstanties.

  • Externe link: Verklaring van huwelijksbevoegdheid

    Een verklaring huwelijksbevoegdheid is een internationaal document dat soms nodig is als u wilt trouwen in het buitenland. Het document verklaart dat u volgens de Nederlandse wet met elkaar mag trouwen. Vraag goed na bij de buitenlandse instantie die uw huwelijk sluit, welke documenten zij van u nodig hebben. De verklaring huwelijksbevoegdheid kunt u alleen op afspraak aanvragen.

  • Externe link: Identiteitskaart

    Een identiteitskaart is een document waarmee u binnen Europa kunt reizen. Daarnaast is het een document waarmee u zich in Nederland kunt legitimeren. Vanaf 14 jaar is iedereen dat verplicht. Tot en met 17 jaar is een identiteitskaart 5 jaar geldig. Vanaf

  • Externe link: Vluchtelingenpaspoort

    Een vluchtelingenpaspoort is een Nederlands reisdocument voor vluchtelingen. Het is ook een legitimatiebewijs. U kunt ermee naar landen buiten Nederland reizen. Als vluchteling kunt u er niet mee naar uw land van herkomst reizen.

  • Externe link: Paspoort, tweede

    Een tweede paspoort, is net als uw eerste paspoort, over de hele wereld geldig. Wanneer u vaak op reis bent voor uw werk of privé en meerdere landen bezoekt, is het handig om een tweede paspoort te hebben.

  • Externe link: Bedrijvenkavels, uitgifte en informatie

    Een bedrijvenkavel is een kavel in gemeentelijk bezit, dat geschikt is voor bepaalde vormen van bedrijvigheid. Doetinchem beschikt over diverse bedrijventerreinen.

  • Externe link: Paspoort/identiteitskaart, kwijt of gestolen

    Is uw paspoort of identiteitskaart gestolen of u bent het kwijtgeraakt, dan kunt u een nieuwe aanvragen. U hoeft niet naar de politie om aangifte te doen van vermissing. U kunt direct naar de gemeente om een nieuw paspoort of identiteitskaart aan te vragen, dit kan alleen op afspraak. U kunt er ook voor kiezen de diefstal of vermissing te laten registreren zonder een nieuwe aanvraag te doen.

  • Externe link: Bezwaarschrift indienen tegen belastingaanslag

    Denkt u dat de hoogte van de WOZ-waarde niet goed is vastgesteld? Bent u het niet eens met de belastingaanslag? Neem dan eerst contact met ons op voordat u bezwaar gaat maken. Wij vinden het ook belangrijk dat de belastingaanslag en de WOZ-waarde correct zijn. Het inschakelen van een extern bureau voor het maken van bezwaar is daarom niet nodig. Wij kunnen u uitgebreid uitleg geven en adviseren over de te volgen stappen. Het is natuurlijk ook altijd mogelijk om een WOZ-taxateur te spreken.

  • Externe link: Uittreksel basisregistratie personen

    Het uittreksel basisregistratie personen (BRP) is een officieel document waarop in ieder geval uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum staan. Het uittreksel vraagt u persoonlijk aan in de gemeente waar u woont.