Zoekresultaten 1 - 7 van 7 resultaten
Externe link: Brandveilig gebruik van gebouw of tent
Bron: Terneuzen (gemeente) | Datum: 2025-10-27 | Thema: Huisvesting
Om een bouwwerk met meerdere personen te kunnen gebruiken moet het bouwwerk brandveilig zijn. U moet hiervoor een goedgekeurde actuele melding voor brandveilig gebruik kunnen overleggen. U kunt een melding doen via het Omgevingsloket. Een melding is gratis. Verandert er iets aan de inrichting of situatie, dan moet u altijd een nieuwe melding doen. Wanneer moet ik een melding doen? U heeft een goedgekeurde melding 'bouwwerk brandveilig gebruiken' nodig bij: gebruik van een bouwwerk met meer dan 50 personen gebruik van een gebouw met een kantoorfunctie of industriefunctie met meer dan 150 personen gebruik van een gebouw met meer dan 10 personen voor: een bijeenkomstfunctie voor kinderen jonger dan 12 jaar; een bijeenkomstfunctie voor personen met een fysieke of geestelijke beperking; een celfunctie; een gezondheidszorgfunctie met een bedgebied; een logiesfunctie in een logiesgebouw; een onderwijsfunctie voor basisonderwijs; kamergewijze verhuur van een woning of ander bouwwerk (door 5 of meer afzonderlijke bewoners) gebruik van een tijdelijk bouwsel (tent, tribune) met meer dan 150 personen Let op: valt een tijdelijk bouwsel binnen een evenementenvergunning dan is er geen aparte melding nodig. Melding brandveilig gebruik doen Meer informatie Bovenstaande informatie kunt u nalezen in het besluit bouwwerken leefomgeving en het Besluit brandveilig gebruik en basishulpverlening overige plaatsen. Heeft u nog vragen? Vul het contactformulier in of bel met team Vergunningen en Handhaving, tel 14 0115.
Ga naar websiteExterne link: Ongediertebestrijding en overlast dieren
Bron: Terneuzen (gemeente) | Datum: 2025-10-24 | Thema: Huisvesting
Heeft u last van ongedierte op uw terrein? Dan kunt u bij de gemeente informatie inwinnen over wat u best kan doen. Dat kunt u doen via het contactformulier. U kunt ook bellen met nummer 14 0115, dan maken wij de digitale melding voor u. Ratten en muizen Overlast van ratten en muizen in de openbare ruimte kan u digitaal melden met een Melding openbare ruimte. Bijen- en wespennesten Bijen zijn beschermde dieren. Voor het weghalen van bijen- en wespennesten op uw terrein moet u contact opnemen met een particulier bedrijf. De gemeente verwijdert deze nesten/dieren niet. Wanneer u een nest in de openbare ruimte ziet kunt u dit wel bij de gemeente melden. Dat kunt u doen via het contactformulier. U kunt ook bellen met nummer 14 0115, dan maken wij de digitale melding voor u. Steenmarters Steenmarters zijn beschermde dieren. Wanneer u een nest in de openbare ruimte ziet kunt u dit wel bij de gemeente melden. Dat kunt u doen via het contactformulier. U kunt ook bellen met nummer 14 0115, dan maken wij de digitale melding voor u. Aziatitsche hoornaar Vanaf nu nemen wij de bestrijding van de Aziatische hoornaar over van de Provincie Zeeland. De Aziatische hoornaar is een invasieve exoot. Deze wespensoort verspreidde zich de afgelopen jaren door de warmere en drogere zomers snel over Nederland. Ziet u een hoornaar of een nest? Maak dan een foto van de hoornaar en/of het nest en geef uw melding door op waarneming.nl/go/vespa-velutina. De Aziatische hoornaar kan een bedreiging vormen voor bijvoorbeeld honingbijen en vlinders. Een steek kan veel pijn doen, maar is in principe niet gevaarlijk. Wanneer u allergisch bent, is het verstandig de huisarts te raadplegen. Een nest verwijderen Uw melding komt terecht bij de Taskforce Aziatische hoornaar Zeeuws-Vlaanderen. Een team van vrijwilligers en bestrijders beoordeelt de melding. Betreft het inderdaad een (nest van de) hoornaar, dan komt een ongediertebestrijder het nest verwijderen. Voor het resterende deel van 2025 betalen wij de kosten voor de verwijdering van nesten in onze gemeente.
Ga naar websiteExterne link: Omgevingsvergunning aanvragen
Bron: Terneuzen (gemeente) | Datum: 2025-10-27 | Thema: Natuur en milieu, Huisvesting
Wilt u iets bouwen of slopen, een uitrit maken, een boom kappen, een inrichting wijzigen of een gebouw gebruiken? Dan raden wij u aan om eerst een vergunningcheck te doen in het Omgevingsloket. Voor andere activiteiten zoals het uitvoeren van een werk of werkzaamheden moet u het omgevingsplan raadplegen via regels op de kaart. Als uit de vergunningcheck of het omgevingsplan blijkt dat u een vergunning nodig heeft, dient u eerst een vooroverleg in via het omgevingsloket. In een video met uitleg krijgt u meer informatie over de vergunningscheck of het indienen van een aanvraag. Vergunningcheck doen Wij raden u aan om eerst een vergunningcheck te doen in het Omgevingsloket. Hier vult u de locatie en de geplande werkzaamheden in. Na het doorlopen van een aantal vragenlijsten, komt er als uitkomst of de werkzaamheden vergunningvrij, vergunningplichtig of meldingplichtig zijn. U kunt de vergunningcheck doen zonder in te loggen. Voor ‘het uitvoeren van een werk of werkzaamheden moet u het omgevingsplan raadplegen via regels op de kaart. Omgevingsloket Omgevingsplan checken In het omgevingsplan staat wat er wel en niet mag op een bepaalde locatie. Ook staat hier aangegeven welke activiteiten ook vergunningsplichtig zijn. Het bestemmingsplan is met de invoering van de Omgevingswet van rechtswege het omgevingsplan geworden. Regels op de kaart In de video met uitleg over regels op de kaart ziet u hoe het werkt. Vooroverleg Als uit de vergunningcheck blijkt dat u een vergunning nodig heeft, dient u volgens de Omgevingswet eerst een vooroverleg in. Heeft u de vergunningcheck gedaan maar twijfelt u nog steeds of u een vergunning nodig heeft? Of zijn de mogelijkheden binnen het omgevingsplan niet duidelijk? Dan kunt u hierover met ons overleggen. U heeft de volgende 2 mogelijkheden: 1. U maakt rechtstreeks een afspraak bij ons. Dit kan alleen op dinsdagen. Vermeld hierbij om welk bouwadres of welke locatie het gaat. Afspraak vergunningsvrij bouwen inwoners Afspraak vergunningsvrij bouwen ondernemers Neem het volgende mee op uw afspraak: duidelijke situatieschets; duidelijke aanzichten; duidelijke plattegronden. 2. U vraagt in het Omgevingsloket digitaal een vooroverleg bij ons aan. Als uw plan in strijd is met omgevingsplan brengen wij hiervoor kosten in rekening (zie hieronder: 'Kosten'). Omgevingsloket Als uw initiatief in strijd is met het omgevingsplan en u zeker wil weten of uw plan haalbaar is en of de gemeente hieraan wil meewerken, kunt u uw initiatief eerst laten toetsen via een principeverzoek. Dit is ook wel bekend als het vooroverleg of conceptverzoek. Een vooroverleg is niet verplicht, maar de Omgevingswet gaat ervan uit dat u eerst een vooroverleg indient. Intaketafel Bij een vooroverleg bespreken wij indien nodig uw initiatief aan de intaketafel. Deze tafel bestaat uit verschillende vakspecialisten die aangeven op welke manier eventueel meegewerkt kan worden aan uw initiatief. Vervolgens beslist het college of het wel of niet zal meewerken aan uw plan. U ontvangt vervolgens een brief met een advies op maat. Omgevingstafel Als uw initiatief ook de betrokkenheid van andere overheidsinstanties of adviseurs vereist, zal uw initiatief moeten worden voorgelegd aan de omgevingstafel. In het advies op maat leggen wij deze mogelijkheid aan u voor. Wij leggen uw plan alleen voor aan de omgevingstafel, als u hiermee instemt. Naast u als initiatiefnemer en de gemeente schuiven ook andere partijen aan om gezamenlijk te bekijken wat er nodig is om een vergunbare omgevingsvergunning aan te vragen of om het omgevingsplan haalbaar te wijzigen. Indient u niet instemt met het voorleggen van het plan aan de omgevingstafel kunnen wij het proces niet voortzetten. Indieningsvereisten vooroverleg Door bij uw vooroverleg relevante stukken te voegen, kunnen we uw initiatief zo goed mogelijk beoordelen. Denk hierbij aan: Plattegronden van bestaande en nieuwe situatie (met bestemming, gebruik en parkeervoorzieningen op eigen terrein); Gevels van het bouwwerk en eventuele aangrenzende bebouwing; Situatietekening met kadastrale gegevens en situering van alle bouwwerken; Eventueel kleurenfoto’s van de bestaande situatie incl. omliggende bebouwing; Motivatie van de reden van uw principeverzoek. Tijdens het vooroverleg aan de intaketafel zal duidelijk worden welke vorm van participatie benodigd is voor uw project. Deze informatie zal tijdens het proces aan u gevraagd worden. Nadere informatie over participatie en een checklist vindt u in het beleidskader 'Participeren onder de Omgevingswet'. Wanneer uw initiatief door de gemeenteraad is aangewezen voor verzwaard adviesrecht dringen wij aan op een vooroverleg voorafgaand van het indienen van u definitieve aanvraag. Op die manier proberen we zo spoedig mogelijk, na het advies van de gemeenteraad, te beslissen op uw aanvraag. Vergunning aanvragen Als uit de vergunningcheck blijkt dat u een vergunning of melding nodig heeft, kunt u die aanvragen in het Omgevingsloket. Kies voor 'Particulier' of 'Vertegenwoordiger van een bedrijf' en gebruik de knop 'Aanvraag/melding'. Als particulier heeft u DigiD nodig om in te loggen. Als vertegenwoordiger van een bedrijf heeft u eHerkenning nodig. In de Omgevingswet is een knip gemaakt in de technische bouwactiviteit en de ruimtelijke bouwactiviteit. Het is mogelijk dat u voor een van deze of beide activiteiten een vergunning nodig heeft. In sommige gevallen is de technische bouwactiviteit niet vergunningplichtig maar wel meldingplichtig. In dat geval valt het bouwwerk onder de Wet Kwaliteitsborging. Omgevingsloket Hoe werkt een aanvraag? Een gewone aanvraag duurt meestal 8 weken. Soms kan deze termijn één keer met 6 weken worden verlengd. Dit is een richtlijn. Let op: onder de Omgevingswet krijgt u niet automatisch een vergunning als de gemeente te laat beslist. Is uw aanvraag complex? Dan kan de gemeente kiezen voor de uitgebreide procedure. De gemeenteraad heeft een lijst gemaakt met situaties waarbij zij altijd advies geven. In die gevallen geldt ook de uitgebreide procedure. U kunt zelf vragen om deze uitgebreide procedure als u dat wilt. Belangrijk: Uw aanvraag moet compleet zijn voordat de gemeente deze behandelt. Is uw aanvraag niet volledig? Dan betaalt u extra kosten (leges). Uitgebreide procedure Bij een uitgebreide procedure maakt de gemeente eerst een ontwerpvergunning. Het college van burgemeester en wethouders bekijkt dit ontwerp. Soms moet ook de gemeenteraad advies geven. Dit gebeurt als de aanvraag valt onder een speciale categorie waarvoor de raad adviesrecht heeft. Als het college en/of de raad positief zijn, wordt het ontwerp 6 weken ter inzage gelegd. Iedereen mag in deze periode zijn mening geven. Dit heet een zienswijze. U kunt dit schriftelijk of mondeling doen. Het adres is: College van Burgemeester en Wethouders, Postbus 35, 4530 AA Terneuzen. De gemeente maakt bekend dat het ontwerp ter inzage ligt: in het Zeeuws Vlaams Advertentieblad, in de Staatscourant, en op de gemeentelijke website. Na deze 6 weken bekijkt de gemeente alle zienswijzen. Daarna neemt het college een definitief besluit. Tip: Wilt u dat de procedure snel gaat? Dan is vooroverleg met de gemeente heel belangrijk. Etfal Bij het maken en aanpassen van het omgevingsplan is het belangrijk dat functies (zoals wonen, werken, natuur en/of recreatie) op een goede manier over locaties worden verdeeld. Dit heet een evenwichtige toedeling van functies aan locaties (etfal). Als gemeente zijn we hiervoor aan zet. U heeft een plan dat niet in het omgevingsplan staat? Als u hiervoor een omgevingsvergunning aanvraagt moet u aantonen dat er sprake is een etfal. Voor de initiatieven die in de binnenstad worden ontwikkeld hebben wij een voorbeeld etfal laten opstellen. Deze etfal vindt u hier. Kosten Voor het vooroverleg (omgevingsoverleg) brengen wij kosten in rekening: Omgevingsoverleg aan de intaketafel € 275,-- Omgevingsoverleg aan de omgevingstafel € 1.500,-- Deze kosten worden bij u in rekening gebracht nadat de resultaten van de behandeling aan de intaketafel of de omgevingstafel bekend zijn. Deze kosten brengen we vervolgens in mindering op de door u te betalen leges voor uw definitieve aanvraag omgevingsvergunning. Daarbij merken wij op dat u de aanvraag hiertoe binnen 26 weken na het laatste omgevingsoverleg of na de laatste kennisgeving over uw principeverzoek moet indienen. Uw aanvraag moet dan betrekking hebben op dezelfde activiteiten als besproken tijdens het omgevingsoverleg en in overeenstemming zijn met de afspraken die daar gemaakt zijn. Indien sprake is van een bouwactiviteit waarvan kosten worden verhaald als bedoeld in artikel 6.12 Wet ruimtelijke ordening, dan brengen we het betaalde legestarief voor het overleg in mindering op de te betalen kostenverhaalsbijdrage of -beschikking. De kosten voor een vergunning (ook wel 'leges' genoemd) vindt u in de legesverordening. Vergunning intrekken Indien de bouw niet meer doorgaat, kunt u een verzoek doen om de omgevingsvergunning in te trekken. Dit kan alleen als de omgevingsvergunning op uw naam staat en de gemeente Terneuzen de vergunning heeft verleend. Om de vergunning in te trekken, kunt u een e-mail sturen naar team Vergunningen en Handhaving. Vermeld in de mail uw zaaknummer. Kapvergunning In de lijst met beschermde bomen vindt u de bomen waar u in ieder geval een omgevingsvergunning voor kappen nodig heeft. Buiten de bebouwde kom heeft de Provincie Zeeland ook regels voor het kappen van bomen of houtopstanden. Ook het omgevingsplan legt mogelijk een nadere vergunningsplicht op in bepaalde gebieden. Controleer dit via regels op de kaart. Lijst met beschermde bomen Milieumelding Voor een bedrijf, vereniging of stichting dient u mogelijk ook een milieumelding te doen. Controleren of u een milieumelding moet doen Aanlegvergunning In het omgevingsplan kunnen het uitvoeren van werk en werkzaamheden, geen bouwwerkzaamheden zijnde, vergunningsplichtig gesteld zijn. Het gaat hier met name over graafwerkzaamheden, aanleggen van water of leidingen, aanleggen van wegen of paden, het kappen of aanplanten van bomen of andere opgaande beplanting. Deze vergunningsplicht kan voorkomen in enkel- en dubbelbestemmingen. Deze vergunningsplicht moet u controleren door het omgevingsplan te raadplegen via regels op de kaart. Omgevingsloket Meer informatie Heeft u nog vragen? Vul het contactformulier in of bel met team Vergunningen en Handhaving, tel 14 0115. Wilt u op de hoogte blijven over bekendmakingen van de overheid in uw buurt, ga dan naar Berichten over uw buurt
Ga naar websiteExterne link: Groenbeheer
Bron: Terneuzen (gemeente) | Datum: 2025-08-25 | Thema: Bestuur, Huisvesting
Openbaar groen draagt bij aan een gezonde leefomgeving door de luchtkwaliteit te verbeteren en hittestress te verminderen. Groen versterkt de biodiversiteit en zorgt voor een aantrekkelijk en leefbaar stedelijk gebied. Daarnaast biedt het ruimte voor recreatie en ontspanning. De gemeente is verantwoordelijk voor het beheer en het onderhoud van het openbaar groen. Heeft u klachten of opmerkingen over het onderhoud of de kwaliteit van het gemeentelijk groen? Dan kunt u een melding openbare ruimte maken. Gebruik hiervoor de knop 'Melding doen'. Melding doen Wanneer maaien we? Plekken die intensief gebruikt worden, zoals speel- en recreatieterreinen, maaien wij in de periode van maart tot en met oktober ongeveer om de tien werkdagen. Plekken die minder intensief gebruikt worden, maaien wij minder vaak (extensief). Meestal in het voor- en najaar. Bermen maaien we afhankelijk van de zichtlijnen in verband met verkeersveiligheid. Op sommige locaties passen we ecologisch maaibeheer (hooibeheer) toe. Dit bevordert de biodiversiteit door het behouden van groei- en schuilplekken voor verschillende planten en dieren. Deze locaties maaien we 1 of 2 keer per jaar. Waarbij we het maaisel afvoeren. Daarnaast zijn we in 2020 gestart met sinusmaaien. Per maaibeurt blijft ongeveer 40% van de planten staan. En we werken met slingerende maaipaden, zogenaamde sinuspaden. Deze paden variëren per maaibeurt. Als resultaat ontstaat heel veel variatie. Dat is gunstig voor de biodiversiteit. Onkruidbestrijding is onkruidbeheersing geworden Eenjarige en meerjarige onkruiden komen altijd terug. Gemeenten in Nederland mogen sinds maart 2016 geen chemische bestrijdingsmiddelen meer gebruiken. Onkruidbestrijding is daardoor meer onkruidbeheersing geworden. We zoeken naar balans tussen milieu, kosten en het straatbeeld. Warm, vochtig weer is goed weer voor alles wat groeit en bloeit. Zeker in de maanden mei, juni en juli groeit het onkruid daarom hard. We willen stoepen en straten toch zo onkruidarm mogelijk houden. We bestrijden het onkruid door te borstelen, branden en vegen. Groeidocument Groen In onze gemeente hebben we verschillende vormen van groen. Natuurgebieden, (gemeentelijk) openbaar groen en privé groen. Al dit groen vormt ons groene netwerk. Elk soort groen heeft zijn eigen aandachtspunten. Ons groenbeleid is terug te vinden in ons Groeidocument Groen.
Ga naar websiteExterne link: Slopen en asbest
Bron: Terneuzen (gemeente) | Datum: 2025-10-27 | Thema: Huisvesting
Als u een gebouw of een deel daarvan wilt slopen, dan is een gratis sloopmelding meestal voldoende. U kunt deze melding doen in het Omgevingsloket. Vergunningplicht Als het gebouw waarin of waarbij u gaat slopen een monument is, heeft u altijd een omgevingsvergunning nodig. In het omgevingsplan kan ook een vergunningplicht van toepassing zijn. Als particulier heeft u DigiD nodig om in te loggen. Als vertegenwoordiger van een bedrijf heeft u eHerkenning nodig. Omgevingsloket online Sloopmeldingsplicht Als het gebouw waarin of waarbij u sloopt geen monument betreft, heeft u een sloopmelding nodig wanneer u: asbest gaat verwijderen, slopen of demonteren; en/of meer dan 10m3 sloopafval gaat produceren. Voor een gebouw dat vóór 1 januari 1994 gebouwd is dient er hierbij een asbestinventarisatierapport te worden toegevoegd. Meer informatie over bedrijfsmatige asbestverwijdering vindt u op www.ascert.nl. De sloopmelding doet u in het Omgevingsloket. Wanneer u als particulier een sloopmelding indient, moeten altijd foto’s worden toegevoegd van de op/aan- of in het bouwwerk gemonteerde asbesthoudende materialen. Als particulier heeft u DigiD nodig om in te loggen. Als vertegenwoordiger van een bedrijf heeft u eHerkenning nodig. U ontvangt van ons bericht of uw sloopmelding is geaccepteerd en u kunt starten met de werkzaamheden. Omgevingsloket online Particulier asbest verwijderen Een particulier mag de volgende asbesthoudende materialen tot 35m2 als eigenaar zelf verwijderen met een sloopmelding: geschroefde, asbesthoudende platen waarin de asbestvezels hechtgebonden zijn, niet zijnde dakleien; en/of asbesthoudende vloertegels en/of niet-gelijmde, asbesthoudende vloerbedekking. Bij het indienen van de sloopmelding moet u foto’s toevoegen waaruit duidelijk blijkt hoe de asbesthoudende platen zijn bevestigd. U ontvangt van ons bericht of uw sloopmelding is geaccepteerd. U kunt daarna pas starten met de werkzaamheden tot het verwijderen van het asbest. Eerder verwijderen is niet toegestaan. Maak asbest voor verwijdering altijd vochtig zodat er minder schadelijk stof vrijkomt. Het asbest dient u dubbel te verpakken in dik doorzichtig plastic. Verpakkingsmateriaal is bij de milieustraat verkrijgbaar. Met de acceptatie van de sloopmelding kunt u de asbest bij de milieustraat inleveren en staat geregistreerd dat u de asbest veilig heeft afgevoerd. Alleen de eigenaar zelf mag het asbest verwijderen. U heeft hiervoor geen asbestinventarisatierapport nodig. De hoeveelheden gelden per kadastraal perceel. Wilt u meer verwijderen, dan moet u hiervoor een gecertificeerd bedrijf inschakelen. Meer informatie over bedrijfsmatige asbestverwijdering vindt u op www.ascert.nl. Bedrijfsmatig asbest verwijderen Bedrijven met een geldig certificaat mogen sloopwerkzaamheden met asbest uitvoeren of asbestinventarisaties maken. Zoek een bedrijf bij u in de buurt dat asbest mag verwijderen. Slopen zonder melding Gaat u slopen zonder melding, neemt u risico voor de leefomgeving (en gezondheid). U bent als sloper of opdrachtgever verantwoordelijk voor het juist slopen en verwijderen van asbest. Ook na het uitvoeren van de werkzaamheden. Veiligheid en gezondheid zijn belangrijke speerpunten bij toezicht en handhaving. Tip: doe altijd een melding; hiermee voorkomt u hoge (sanerings)kosten. En werk veilig; hiermee voorkomt u gezondheidsproblemen. Meer informatie Heeft u nog vragen? Vul dan het contactformulier in of bel met team Vergunningen en Handhaving, tel 14 0115. De regels omtrent sloopwerkzaamheden kunt u nalezen in in Artikel 7.10 van het Besluit bouwwerken leefomgeving.
Ga naar websiteExterne link: Informatie ten behoeve van een taxatie van een woning of perceel
Bron: Terneuzen (gemeente) | Datum: 2025-01-08 | Thema: Cultuur en recreatie, Ruimte en infrastructuur, Natuur en milieu, Huisvesting
Makelaars, notarissen of particulieren die informatie nodig hebben ter aanvulling van een taxatie van een woning of een perceel kunnen dit bij de gemeente opvragen. De volgende informatie, die beschikbaar is van een object bij de gemeente Terneuzen, kan worden opgevraagd: bodem bestemming en bestemmingsplan planologie voorkeursrecht gemeente monumentenwet milieu- of omgevingsvergunningen archeologie U kunt informatie ten behoeve van een taxatie van een woning of perceel online opvragen. Maak hiervoor uw keuze uit de knoppen 'Informatie ten behoeve van een taxatie'. U ontvangt de opgevraagde informatie zoveel mogelijk digitaal van ons. Milieu-, hinderwet-, bouw- en/of sloopvergunningen die niet digitaal beschikbaar zijn, kunt u inzien. We maken hiervoor een afspraak met u. Informatie ten behoeve van taxatie opvragen als burger Informatie ten behoeve van taxatie opvragen als organisatie Informatie ten behoeve van taxatie opvragen met buitenlandse adresgegevens Kosten In 2025 bedragen de vaste kosten € 81,90 per object. U kunt dit via iDeal betalen. Meer informatie Heeft u nog vragen? Vul het contactformulier in of bel met mevrouw S. Ton-Piket, afdeling Omgeving en Economie, tel 14 0115.
Ga naar websiteExterne link: Bouwtekeningen opvragen of inzien
Bron: Terneuzen (gemeente) | Datum: 2025-01-07 | Thema: Huisvesting
Voor een nog te bouwen bouwwerk kunt u de stukken binnen zes weken na beslissing op de vergunning inzien. Na deze periode kunt u de stukken alleen nog opvragen uit het archief. Bij een bestaand bouwwerk kunnen de bouwtekeningen en vergunning alleen uit het archief worden opgevraagd. Nieuwe aanvraag of vergunning inzien Nieuwe aanvragen en vergunningen kunnen op aanvraag tot zes weken na het verlenen van de vergunning digitaal worden ingezien. Binnen deze zes weken kunnen belanghebbende een zienswijze of bezwaar indienen. Nieuwe aanvragen en vergunningen vindt u in het advertentieblad of onder bekendmakingen. Let op: de publicatiedatum mag niet meer dan zes weken geleden zijn. Na deze zes weken kunt u de vergunning en tekening alleen nog opvragen uit het archief. Voor het inzien van ter inzage liggende stukken moet u een aanvraag doen. Een aanvraag doet u online via het formulier 'nieuwe aanvraag of vergunning inzien'. U ontvangt de gevraagde stukken binnen drie werkdagen per mail. U kunt de stukken niet aan de publieksbalie komen inzien. Nieuwe aanvraag of vergunning inzien Bouwtekeningen opvragen van bestaand bouwwerk (uit archief) Bouwtekeningen van bestaande bouwwerken worden opgeslagen in ons archief. U kunt deze stukken online opvragen. Gebruik hiervoor de knop 'Bouwtekening opvragen'. Bouwtekening opvragen als burger Bouwtekening opvragen als organisatie Wat kost het? Reeds digitaal beschikbare informatie is gratis. Meer informatie Heeft u nog vragen? Vul het contactformulier in of bel met 14 0115.
Ga naar website
- 1