Zoekresultaten 1 - 3 van 3 resultaten
Externe link: Sociale huurwoning zoeken
Bron: Blaricum (gemeente) | Datum: 2025-06-16 | Thema: Huisvesting
Zoekt u een sociale huurwoning in Blaricum, schrijft u zich dan in bij Woningnet Gooi en Vechtstreek. Na uw inschrijving kunt u reageren op woningen die worden aangeboden op hun website. Urgentie aanvragen In noodsituaties kunt u voorrang krijgen op andere woningzoekenden. U moet daarvoor een urgentie aanvragen. Aan een urgentieaanvraag zijn kosten verbonden die niet worden terugbetaald. Check de Urgentiewijzer Vul voordat u een urgentie aanvraagt de Urgentiewijzer in om te kijken of u aan alle voorwaarden voldoet. Aan het einde van de Urgentiewijzer kunt u beslissen of u wilt doorgaan naar de urgentieaanvraag. U betaalt kosten voor het in behandeling nemen van uw urgentieaanvraag.
Externe link: Ga naar websiteExterne link: Klacht over medewerker of bestuurder
Bron: Blaricum (gemeente) | Datum: 2025-06-12 | Thema: Recht
Als u vindt dat (een medewerker van) de gemeente of de BEL Combinatie u niet netjes heeft behandeld, dien dan een klacht in. Een klacht kan gaan over het gedrag van een medewerker of bestuurder. Bijvoorbeeld als u vindt dat u niet netjes te woord bent gestaan of als u geen reactie van hen heeft gekregen. Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente, dan kunt u bezwaar maken. Indienen U kunt uw klacht indienen via: E-mail: stuur een e-mail naar info@blaricum.nl Telefonisch bij de klachtencoördinator via telefoonnummer 14 035 Aan de balie van het gemeentehuis of het kantoor van de BEL Combinatie Brief: stuur uw brief naar de Gemeente Blaricum, T.a.v. Klachtencoördinator, Postbus 71, 3755 ZH Eemnes Welke informatie hebben wij nodig Om uw klacht goed en snel te behandelen hebben wij de volgende informatie van u nodig: Uw naam en contactgegevens (adres, telefoonnummer en e-mailadres) De datum waarop u de klacht indient Een omschrijving van de klacht (wat is er gebeurd, over wie of welk organisatieonderdeel klaagt u, op welke datum vond het voorval plaats) Afwijkende klachtenprocedures Voor klachten over deze onderwerpen zijn er aparte procedures: Klacht over (medewerker van) Maatschappelijke Zaken HBEL Klacht over aanbieder van zorg of hulp Klacht ingediend en nu? Na ontvangst van uw klacht, nemen wij zo snel mogelijk contact met u op. U krijgt dan uitleg over wat wij met uw klacht gaan doen. Antwoord binnen 6 weken Binnen 6 weken handelen wij uw klacht af. Tenzij dit anders met u is afgesproken. Als wij meer dan 6 weken nodig hebben om uw klacht te beantwoorden, kunnen wij deze periode met 4 weken verlengen. Nationale ombudsman Vindt u dat uw klacht niet goed is afgehandeld, dan kunt u terecht bij de Nationale ombudsman. Jaaroverzicht Wilt u het jaaroverzicht van de Nationale ombudsman bekijken, stuur dan een e-mail naar onze klachtencoördinator via info@blaricum.nl. Wij sturen u dan het jaaroverzicht toe. Jaarverslag van de klachtencoördinator In het jaarverslag van de klachtencoördinator staat welke klachten er bij de BEL Combinatie en bij de BEL-gemeenten zijn binnen gekomen. Bekijk het jaarverslag van 2024.
Externe link: Ga naar websiteExterne link: Starterslening aanvragen
Bron: Blaricum (gemeente) | Datum: 2025-06-16 | Thema: Huisvesting
U bent van plan om voor het eerst een eigen woning te kopen in onze gemeente. Krijgt u de betaling niet helemaal rond, vraag dan een starterslening aan. Dit is een extra lening bovenop een gewone hypotheek om de koop van uw 1e huis mogelijk te maken. U leent het verschil tussen de koopprijs van de woning en het bedrag dat u maximaal kunt lenen bij de bank. U vraagt de starterslening aan bij de SVn. De SVn is een onafhankelijke stichting die voor de gemeente de aanvraag, uitbetaling en administratie van de starterslening regelt. Voorbeeld lening U wilt een woning van € 355.000 kopen. U kunt maximaal € 310.000 lenen bij de bank. U vraagt de starterslening aan om het verschil van € 45.000 bij te lenen. Voorwaarden U bent jonger dan 35 jaar op het moment dat u de starterslening aanvraagt U heeft nog niet eerder een koopwoning gehad U woont minimaal 3 jaar in Blaricum of U heeft minimaal 10 jaar in Blaricum gewoond Het bedrag van de woning die u wilt kopen, is niet hoger dan de huidige NHG-grens (Nationale Hypotheekgarantie) van € 450.000 Meer informatie over de voorwaarden Aanvragen U kunt maximaal € 50.000 lenen U sluit de starterslening af bij SVn (Stimuleringsfonds Volkshuisvesting Nederlandse Gemeenten) Om een starterslening bij Svn af te sluiten, heeft u een toewijzingsbrief van de gemeente nodig De toewijzingsbrief van de gemeente kunt u krijgen door een vooraanvraag te doen Vul het formulier Vooraanvraag Starterslening in. U heeft DigiD nodig Nadat u het formulier Vooraanvraag Starterslening heeft ingevuld toetst de gemeente of u voldoet aan de voorwaarden U ontvangt een brief van de gemeente als uw aanvraag is goedgekeurd Met de brief van de gemeente kunt u bij SVN de starterslening aanvragen Meesturen Kopie van geldig legitimatiebewijs Uittreksel BRP van uw adresgegevens. Vraagt u met z’n tweeën een starterslening aan dan moet u allebei een uittreksel BRP en kopie geldig legitimatiebewijs meesturen Woont u zelfstandig: verhuurdersverklaring en een verklaring dat u de huur opzegt Meer informatie Zie svn.nl voor meer informatie over de starterslening en de kosten Uittreksel BRP aanvragen Contact Heeft u vragen over de starterslening, neem dan contact op met de gemeente via telefoonnummer 14 035.
Externe link: Ga naar website
- 1