Zoekresultaten 81 - 89 van 89 resultaten

  • Externe link: Wet open overheid (Woo)

    Bron: Oldebroek (gemeente) | Datum: 2024-12-02 | Thema:

    Sinds 1 mei 2022 bestaat de Wet open overheid (Woo). De Woo is de opvolger van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob). De Woo verplicht overheidsorganisaties, zoals de gemeente, om publieke informatie actief openbaar te maken. Dit betekent dat wij uit eigen beweging, dus zonder dat u daar eerst om moet vragen, informatie openbaar maken. Het kan zijn dat u informatie zoekt die nog niet openbaar is. In dat geval kunt u een Woo-verzoek indienen. Welke informatie wordt al actief openbaar gemaakt? Vergaderingen raad Samenstelling raad Besluitenlijsten college van B&W Samenstelling college van B&W Bestemmingsplannen Lokale wet- en regelgeving Organisatiegegevens gemeente Oldebroek Deze opsomming is een groeimodel en wordt stapsgewijs uitgebreid. Alle archieven / informatie ouder dan 20 jaar kunt u opvragen bij het Streekarchivariaat. Woo-verzoek Iedereen kan een verzoek om publieke informatie indienen bij de gemeente. Dit kan: mondeling: telefonisch via tel. 0525 63 82 00 of persoonlijk op het gemeentehuis; schriftelijk: per post naar Raadhuisplein 1, 8096 CP Oldebroek; online via onderstaand formulier. Woo-verzoek indienen Een verzoek per e-mail of social media nemen wij niet in behandeling.

    Ga naar website
  • Externe link: Rioolheffing

    Bron: Oldebroek (gemeente) | Datum: 2024-12-23 | Thema:

    U betaalt rioolheffing voor het afvoeren van water op de gemeentelijke riolering. Wij sturen u hiervoor een belastingaanslag. Verhuizing Verhuist u naar een andere gemeente? Dan krijgt u automatisch ontheffing. Als u bijvoorbeeld in augustus naar een andere gemeente vertrekt, dan hoeft u in de gemeente Oldebroek over de maanden september tot en met december geen rioolheffing te betalen. Bij vertrek in de maand december wordt geen ontheffing verleend. Zorg dus dat u tijdig uw verhuizing doorgeeft. Bij een verhuizing binnen de gemeente ontvangt u geen ontheffing of een nieuwe aanslag. De oorspronkelijke aanslag geldt dan ook voor uw nieuwe adres. Als u in de loop van het jaar een zelfstandige huishouding in de gemeente begint, betaalt u rioolheffing vanaf de maand na de verhuisdatum. Dus als u bijvoorbeeld in maart in Oldebroek gaat wonen of een bedrijfsgebouw gaat gebruiken betaalt u vanaf april. Als u een woning voor uzelf ter beschikking houdt (een 'tweede woning'), maar niet op dat adres staat ingeschreven, moet u ook voor die woning rioolheffing betalen.

    Ga naar website
  • Externe link: Gebruikmaken privacyrechten persoonsgegevens

    Bron: Oldebroek (gemeente) | Datum: 2025-02-12 | Thema:

    In de Basisregistratie Personen (BRP) staan de persoonsgegevens van personen die in Nederland wonen of gewoond hebben. Voor uw persoonsgegevens heeft u verschillende rechten. Met het volgende formulier kunt u: inzage krijgen in de verwerking van uw persoonsgegevens. uw persoonsgegevens laten verwijderen. de verwerking van uw persoonsgegevens beperken. uw persoonsgegevens overdraagbaar maken (data-export). bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens. Gebruikmaken privacyrechten AVG Met het volgende formulier kunt u uw persoonsgegevens laten corrigeren. Correctieverzoek BRP

    Ga naar website
  • Externe link: Achternaam kiezen voor uw kind

    Bron: Oldebroek (gemeente) | Datum: 2025-07-22 | Thema:

    Als ouders mag u kiezen welke achternaam uw eerste kind krijgt. Die van u of van uw partner. Vanaf 1 januari 2024 kan dit ook een gecombineerde achternaam zijn. Als u dit vóór de geboorte wilt regelen, maakt u een afspraak.  Maak uw afspraak Wat u moet weten U kunt alleen bij uw eerste kind de achternaam kiezen. Alle kinderen die u daarna samen krijgt, krijgen automatisch dezelfde achternaam als uw eerste kind. Als u geen keuze maakt, krijgt uw kind automatisch de achternaam die volgens de wet bij uw gezinssituatie hoort. Lees meer over een achternaam kiezen voor uw kind op Rijksoverheid.nl.

    Ga naar website
  • Externe link: Verklaring omtrent het gedrag (VOG)

    Bron: Oldebroek (gemeente) | Datum: 2025-07-22 | Thema:

    Een Verklaring omtrent het gedrag (VOG) is een bewijs van goed gedrag. Werkgevers of instanties kunnen daar om vragen als u bij hen komt werken. U kunt een VOG online aanvragen bij Dienst Justis als uw werkgever eHerkenning heeft. Als uw werkgever dat niet heeft, kunt u digitaal of persoonlijk een VOG aanvragen bij de gemeente. U ontvangt de VOG meestal binnen 4 weken per post van Dienst Justis. VOG aanvragen bij Dienst Justis VOG aanvragen bij gemeente Als uw werkgever geen eHerkenning heeft of niet voldoet aan de voorwaarden, dan kunt u een VOG aanvragen bij de gemeente. U kunt de VOG digitaal aanvragen bij de gemeente. Hierbij stuurt u een scan mee van een ingevuld aanvraagformulier VOG. Of u vraagt de VOG persoonlijk aan op het gemeentehuis. Hiervoor moet u een afspraak maken. U neemt een geldig identiteitsbewijs mee en een ingevuld aanvraagformulier VOG.

    Ga naar website
  • Externe link: Adresonderzoek aanvragen

    Bron: Oldebroek (gemeente) | Datum: 2025-07-22 | Thema:

    Iedereen in de gemeente Oldebroek moet correct ingeschreven staan in de Basisregistratie Personen. Zo kunnen wij u goed van dienst zijn en fraude voorkomen. Wilt u weten of u goed staat ingeschreven? Op mijnoverheid.nl kunt u uw gegevens controleren. Hier vindt u ook het aantal personen die op uw adres staan ingeschreven. Staat iemand op uw adres ingeschreven, terwijl die niet bij u woont? Vraag de gemeente dan om een adresonderzoek. Bij een valse melding riskeert u een boete van € 325,-. Ook instanties kunnen om een adresonderzoek vragen, als zij adresgegevens uit de basisregistratie personen gebruiken. Adresonderzoek aanvragen met DigiD Heeft u geen DigiD, dan kunt u een afspraak maken.

    Ga naar website
  • Externe link: Vrijwilligersverzekering

    Bron: Oldebroek (gemeente) | Datum: 2025-02-24 | Thema:

    Vrijwilligers en mantelzorgers kunnen tijdens hun werkzaamheden schade veroorzaken of een ongeval krijgen. Om deze schade en de gevolgen van een ongeval te dekken, hebben alle gemeenten een vrijwilligersverzekering afgesloten bij Centraal Beheer. Alle vrijwilligers en mantelzorgers zijn automatisch via deze regeling verzekerd. Zij zijn niet zelf aansprakelijk voor de kosten die een schade of ongeval met zich meebrengt. Onderdelen verzekering Ongevallenverzekering Vrijwilligers en Mantelzorgers Aansprakelijkheidsverzekering Vrijwilligers en Mantelzorgers Persoonlijke eigendommenverzekering Vrijwilligers en Mantelzorgers Rechtsbijstandverzekering Vrijwilligers en Mantelzorgers Aansprakelijkheidsverzekering Rechtspersonen Bestuurdersaansprakelijkheidsverzekering Vrijwilligers Verkeersaansprakelijkheidsverzekering Rechtspersonen

    Ga naar website
  • Externe link: Individuele inkomenstoeslag

    Bron: Oldebroek (gemeente) | Datum: 2025-07-15 | Thema:

    De individuele inkomenstoeslag is een geldbedrag voor mensen die 3 jaar of langer van een laag inkomen moeten leven. U kunt de individuele inkomenstoeslag gebruiken voor onverwachte uitgaven, bijvoorbeeld een wasmachine die kapot gaat en vervangen moet worden. U mag het bedrag vrij besteden. De individuele inkomenstoeslag is € 520,00 voor alleenstaanden en alleenstaande ouders en € 740,00. voor gehuwden en samenwonende partners. Individuele inkomenstoeslag aanvragen met DigiD U kunt ook schriftelijk de Individuele inkomenstoeslag aanvragen (pdf, 291kb).

    Ga naar website
  • Externe link: Activiteitenbijdrage

    Bron: Oldebroek (gemeente) | Datum: 2025-07-15 | Thema:

    Wilt u of uw kind meedoen aan activiteiten op het gebied van sport, cultuur of scholing, maar kunt u dit met uw inkomen niet betalen? Dan biedt een Activiteitenbijdrage wellicht uitkomst. U kunt een Activiteitenbijdrage aanvragen voor uzelf, uw inwonende partner en inwonende kinderen van 0 tot 18 jaar. Activiteitenbijdrage aanvragen met DigiD U kunt ook schriftelijk de Activiteitenbijdrage aanvragen (pdf, 275kb). Let op: U kunt tot uiterlijk 1 februari van het jaar volgend op de activiteit een aanvraag indienen. Wanneer u een bijstandsuitkering ontvangt, hoeft u geen aanvraag in te dienen. Eind februari ontvangt u automatisch de Activiteitenbijdrage. Hoe hoog is de Activiteitenbijdrage? De Activiteitenbijdrage is per kalenderjaar € 200,- per volwassene en € 400,- per kind van 4 tot 18 jaar. Voor kinderen tot 4 jaar is er een bijdrage mogelijk voor een specifieke activiteit tot een maximum van € 400,- per kind. Extra bijdrage middelbare school  Gaat uw kind van de basisschool naar de middelbare school dan is er eenmalig een extra bijdrage van € 400,- per kind. Waarvoor kunt u de Activiteitenbijdrage aanvragen? Contributie voor (sport)verenigingen voor u en uw kinderen Kosten voor vervoer naar een (sport)vereniging Kosten van een schoolreisje, schoolkamp en schoolmaterialen Ouderbijdrage voor buitenschoolse activiteiten Aanschaf van sportkleding Abonnementen en lidmaatschappen op bijvoorbeeld de bibliotheek, politieke partij of krant Kaartjes voor bijvoorbeeld het theater, musea, zwembad of sportwedstrijd Kosten voor materialen voor hobby’s en vrijwilligerswerk, zoals een tablet, laptop of computer, fiets

    Ga naar website