Resultaten 71 - 72 van 72 resultaten

  • Leerlingenvervoer

      Zit uw kind op een school voor speciaal basisonderwijs of op een school voor speciaal onderwijs? Dan kunt u als ouder of verzorger in bepaalde gevallen een vergoeding krijgen voor leerlingenvervoer van en naar school. Dit kan een vergoeding zijn voor fiets, voor openbaar vervoer, eigen vervoer (auto) of in de vorm van aangepast vervoer, zoals met taxi(bus). Onder bepaalde voorwaarden is het ook mogelijk vergoeding van de kosten van openbaar vervoer of eigen vervoer te krijgen wanneer uw kind een basisschool bezoekt met een godsdienstige of levensbeschouwelijke grondslag. Lukt de aanvraag niet? Vraag dan hulp bij Stroomlijn. Zij behandelen de aanvragen voor de gemeente. Per e-mail leerlingenvervoer@stroomlijn.nl of op telefoonnummer 088 505 85 55.     Voorwaarden Uw kind kan in aanmerking komen voor leerlingenvervoer wanneer: de dichtstbijzijnde school voor speciaal basisonderwijs meer dan 2 kilometer van huis vandaan is de dichtstbijzijnde school voor basisonderwijs op godsdienstige of levensbeschouwelijke grondslag meer dan 6 kilometer van huis vandaan is Voor speciaal onderwijs is er geen kilometergrens. Wetgeving Beslissingen over het aanvragen van leerlingenvervoer zijn gebaseerd op onderstaande wetgeving. Bekijk hier de wet-regelgeving voor leerlingenvervoer Aanvragen Via onderstaande link kunt u een digitale aanvraag indienen voor leerlingenvervoer 2024 - 2025: Digitale aanvraag indienen leerlingenvervoer Uitleg over het digitaal aanvragen van leerlingenvervoer Benodigde documenten Heeft u een vervoersverklaring van school en/of andere documenten die nodig zijn voor het beoordelen van de aanvraag? Dan kunt u deze toevoegen in het digitale formulier. Afhandeling De gemeente is verplicht binnen 8 weken een beslissing op uw aanvraag nemen. Deze termijn mogen wij met maximaal 4 weken verlengen. Soms is dit nodig, bijvoorbeeld als de leerling gekeurd moet worden of als er meer informatie nodig is. U ontvangt hiervan schriftelijk bericht. Wij doen ons uiterste best om u zo snel mogelijk onze beslissing toe te sturen. Contact Staat uw vraag er niet bij? Neem dan met vragen, opmerkingen, klachten of wijzigingen over leerlingenvervoer contact op met Stroomlijn. Dat kan via: de website www.stroomlijn.nl telefonisch op nummer 088 505 85 55 of per e-mail leerlingenvervoer@stroomlijn.nl Uw aanvraag voor leerlingenvervoer gaat wel via de website van de gemeente Zwijndrecht.      

  • Parkeren in betaalzones : de dag-, maand- en jaarkaart

    De dagvergunning (dagkaart) De verordening kent een zogenoemde dagvergunning, bedoeld om te gebruiken in een zone voor betaald parkeren. Deze vergunning was bedoeld om te gebruiken door een bedrijf dat een hele dag herstel- en onderhoudswerkzaamheden in de onmiddellijke omgeving uitvoert of door een bewoner die een tijdelijk kampeervoertuig wil plaatsen (voor het laden of lossen ervan). Omdat de kosten voor een dagvergunning nagenoeg gelijk of geheel gelijk zijn aan de kosten van betaling bij de parkeerautomaat, worden in de praktijk geen dagvergunningen aangevraagd. Om deze reden is besloten geen dagvergunningen te verstrekken. U kunt de betaling regelen bij de parkeerautomaat. Volgens de bepalingen in de Algemene Plaatselijke Verordening mag een kampeervoertuig maximaal 3 dagen worden geparkeerd. Deze bepaling geldt ook voor de zone voor betaald parkeren. De maand- of jaarkaart Parkeert u regelmatig in een zone voor betaald parkeren, dan kunt u een maand- of jaarkaart kopen. U hoeft hiervoor geen bewoner te zijn van een adres, welke valt in een zone voor betaald parkeren. Er zijn 2 soorten: een maand- of jaarkaart geldig op maandag t/m vrijdag een maand- of jaarkaart geldig op maandag t/m zaterdag Met deze maand- of jaarkaart kunt u de gehele dag parkeren. De maandkaart is geldig vanaf de eerste dag tot en met de laatste dag van de maand. Ook voor een jaarkaart geldt dat deze geldig is voor een heel kalenderjaar. De jaarkaart is dus altijd geldig van 1 januari tot en met 31 december van het lopende jaar. Wanneer heb ik een maand- of jaarkaart nodig? Een maand- of jaarkaart kunt u aanschaffen als u buiten de zone voor betaald parkeren woont en er regelmatig moet zijn, bijvoorbeeld omdat u er werkt. Hoe vraag ik een maand- of jaarkaart aan? Het aanvragen van een maand- of jaarkaart kan uitsluitend worden gedaan tijdens openingstijden bij de balie van het gemeentehuis. Maak voor het langskomen bij de balies een afspraak. Afspraak maken Hoe lang duurt het voordat ik mijn maand- of jaarkaart heb? Na betaling van de kosten, wordt de maand- of jaarkaart aangemaakt en krijgt u deze direct mee. Hoe werkt de maand- of jaarkaart? U mag met de kaart parkeren op een parkeerplaats in de zone voor betaald parkeren. De maand- en jaarkaart zijn al ingevuld. U legt deze kaart duidelijk zichtbaar en leesbaar achter de voorruit van de auto. Let op: u riskeert een boete als de kaart niet duidelijk zichtbaar of niet duidelijk leesbaar achter de voorruit van de auto ligt. Kan mijn maand- of jaarkaart worden verlengd? Uw maandkaart kan niet worden verlengd. U dient telkens een nieuwe kaart aan te vragen. De jaarkaart wordt automatisch verlengd met een jaar. U krijgt de jaarkaart kort voor het nieuwe jaar na betaling van de factuur of na automatische incasso toegestuurd.