Resultaten 141 - 145 van 145 resultaten

  • Grofvuil

    Grofvuil is groot en zwaar huishoudelijk afval. Het hoort en/of past niet in de restafval container. Als het herbruikbaar is, breng het dan naar een van de kringloopwinkels. U kunt het ook aanbieden bij het milieupark Van Werven of laten ophalen. Wat mag bij het grofvuil? meubels (zoals bedden, tafels en kasten) vloerbedekking (zoals vinylzeil en laminaat) metaal (zoals strijkplanken, bureaustoelen, wasrekken) verpakkingsmaterialen (zoals kartonnen dozen, piepschuim) zonwering (zoals een zonnescherm) overig grof huishoudelijk afval (zoals matrassen, gordijnen, deuren zonder glas, radiatoren) Grofvuil wegbrengen (Grof) afval kunt u, meestal tegen betaling, naar het milieupark Van Werven brengen. Matrassen kunt u gratis inleveren. Neem uw milieupas mee als u grofvuil wegbrengt. De tarieven staan in de tabel onderaan de pagina. Recycling van Werven Bovendwarsweg 93 in Oldebroek Tel. 0525 63 33 23 Herinrichting Recycling Oldebroek Vanaf maandag 10 juni (week 24) tot maandag 26 augustus (week 34) wordt er gewerkt aan de herinrichting van de recyclingvestiging in Oldebroek. Dit betekent dat Recycling Oldebroek gedurende deze periode minder wegingen uitvoeren dan u van ze gewend bent. Om de drukte te spreiden, bent u van harte welkom op de vestiging aan de Middeldijk in Hattemerbroek. Hoe zit het met mijn milieupas? Als inwoner van de gemeente Oldebroek heeft u een milieupas ontvangen, waarmee u tegen gereduceerd tarief afval kunt storten. Deze pas was alleen te gebruiken op de Bovendwarsweg, maar gedurende de werkzaamheden kan deze ook gebruikt worden op de recyclingvestiging in Hattemerbroek.  Asbest Op de vestiging in Hattemerbroek wordt geen asbest ingenomen. Hiervoor kunt u terecht op de recyclingvestiging in Oldebroek. Openingstijden Oldebroek: maandag t/m vrijdag van 07.00 tot 17.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 12.00 uur. Hattemerbroek: maandag t/m vrijdag van 07.00 tot 17.00 uur.  Grofvuil laten ophalen Op afspraak en tegen betaling kunt u uw grofvuil op woensdagen laten ophalen. Meer informatie vindt u op www.aconov.nl/grof-vuil/oldebroek. Voorwaarden Aanmelding en betaling zijn rond vóór maandag 10.00 uur (van de week dat u het afval wilt laten ophalen). Dit kan via het online aanmeldformulier of door te bellen naar tel. 0800 222 41 11 (Aconov). Kosten zijn € 52,50 per kubieke meter grofvuil. Het afval kan gemakkelijk verplaatst en opgetild worden. Tijdelijke ontheffing afval storten Het op andere plaatsen storten van grofvuil of afval is verboden. U heeft onder bepaalde voorwaarden de mogelijkheid om een tijdelijke ontheffing op dit verbod te krijgen en afval voor een vastgestelde periode op uw eigen (bedrijfs)terrein op te slaan. Neem hiervoor contact op met de gemeente via tel. 0525 63 82 00. Tarieven voor milieupashouders Van Werven Soort afval Tarief milieupashouders € / 1000kg Grof restafval 150,00 Bouw- en sloopafval (niet) sorteerbaar 200,00 Dakleer 250,00 Plastic verpakkingen 15,00 Tapijt 135,00 Piepschuim 200,00 A/B hout 35,00 C hout 75,00 Schoon puin <70 cm 5,00 Schone grond max. 1 m3 25,00 Autobanden zonder velg (max. 5 stuks) 7,00 (per stuk) Tractor/shovel/overige banden 25,00 Asbest max. 1 m3 + in verpakking Van Werven 50,00 Grof tuinafval Gratis Harde kunststoffen 10,00 Metalen Gratis Oud papier en karton Gratis Vlakglas 10,00 Elektr(on)ische apparaten, verpakkingsglas Gratis Matrassen Gratis Let op: voor de betaalde afvalsoorten in de tabel geldt een minimumtarief van € 5,00. Voor gratis afvalsoorten geldt dit niet.

  • Evenement organiseren

    Wilt u in de gemeente Oldebroek een evenement organiseren, zoals een optocht, braderie, paasvuur of sporttoernooi? Dan heeft u een vergunning nodig of moet u een melding indienen. Een evenementenvergunning vraagt u minstens 8 of 14 weken voor het evenement aan. Een melding doet u minstens 3 weken van te voren. In sommige gevallen is een evenement zowel vergunnings- als meldingsvrij. Melding, vergunning of niets nodig? Niets nodig Als uw evenement aan onderstaande voorwaarden voldoet, dan is er geen melding of vergunning nodig. Voldoet uw evenement niet aan alle voorwaarden? Kijk dan of uw evenement voldoet aan de voorwaarden van een melding. Het evenement is alleen voor (een beperkte groep) genodigden. Er wordt geen geluidversterking of luidsprekerinstallatie voor spreken of muziek toegepast. Er is geen belemmering van de doorgang voor verkeer en/of hulpdiensten. Er wordt geen (zwak) alcoholhoudende drank verkocht. Er wordt geen groot vuur gestookt (vuurplaats niet groter dan een vat van 200 liter). Voorwaarden melding evenement Als uw evenement aan onderstaande voorwaarden voldoet, dan kunt u volstaan met een melding. Er zijn minder dan 500 personen gelijktijdig aanwezig. Het evenement vindt plaats tussen 07.00 uur en 24.00 uur. Er is voor 07.00 uur of na 23.00 uur geen versterkte spraak en/of muziek. Het evenement vormt geen belemmering voor de doorgang van het verkeer en hulpdiensten. Evenement melden Vergunning nodig Voldoet uw evenement niet aan de voorwaarden van een melding? Dan heeft u een vergunning nodig. Lees voordat u het aanvraagformulier invult de toelichting bij vergunningsplichtige evenementen. Voor evenementen tot 2500 bezoekers vraagt u 8 weken van tevoren een vergunning aan. Voor grote (risico-)evenementen met meer dan 2500 bezoekers vraagt u bij voorkeur 14 weken van tevoren een vergunning aan. Evenementenvergunning aanvragen Bijlagen meesturen Bij de evenementenmelding moet u meesturen: Situatietekening van het evenemententerrein met directe omgeving. Beknopt draaiboek van het evenement. Bij een evenementenvergunning moet u meesturen: Situatietekening van het evenemententerrein met alle te plaatsen objecten. Bij het plaatsen van een tent: inrichtingstekening met maatvoering en tentboek. Bij het plaatsen van podiums en/of tribunes: bouwboek van de podiums en/of tribunes. Als er verkeersmaatregelen worden getroffen: een verkeersplan. Als u versterkte spraak en/of muziek laat horen: een geluidsplan. Draaiboek van het evenement. Veiligheidsplan met informatie over eerste hulpverlening (rooster) en alcoholpreventie.

  • Toekomstbestendig Wonen Lening

    Woont u in een eigen koopwoning? Dan kunt u tegen een aantrekkelijke rente geld lenen om uw woning duurzaam en toekomstbestendig te maken. U kunt hiermee bijvoorbeeld uw woning isoleren, uw badkamer op de begane grond plaatsen of asbest uit uw woning verwijderen.  Weet u niet waar u moet beginnen met het verduurzamen van uw woning? Vraag dan eerst een gesprek aan met de energieadviseur. De energieadviseur kijkt samen met u naar uw woning, de aanwezige installaties en het financiële plaatje. U ontvangt een deskundig advies en een uitgebreid verslag met vervolgstappen die u kunt nemen.  Toekomstbestendig Wonen Lening aanvragen Toekomstbestendige en duurzame maatregelen Met de lening is het mogelijk investeringen te doen voor: Energiemaatregelen, zoals plaatsen van zonnepanelen, isoleren van de woning etc. Ingrepen om uw woning levensloopbestendig te maken, zoals aanbrengen traplift, realisatie van een slaapkamer en badkamer op de begane grond etc. Asbestsanering Funderingsherstel Bekijk de volledige lijst met maatregelen die in aanmerking komen voor de Toekomstbestendig Wonen Lening. Voor alle leningen geldt dat er minimaal één energiemaatregel toegepast moet worden. Verschillende soorten leningen Er zijn verschillende soorten leningen. Welke leningsvorm voor u het beste is hangt af van uw situatie. De vermelde rentepercentages en bedragen hebben peildatum 2019. Consumptieve lening Minimaal € 2.500,- en maximaal € 30.000,- voor maatregelen die de woning toekomstbestendig maken. Maximaal € 50.000,- voor ‘nul op de meter’ woningen, het aardgasvrij maken van woningen of asbestsanering in combinatie met zonnepanelen of andere vormen van verduurzaming. Rente 1,6%. Geen afsluitkosten. Looptijd bij een leenbedrag t/m € 15.000,- is 10 jaar. Looptijd bij een leenbedrag vanaf € 15001,- is 15 jaar. Maximale leeftijd aanvragen is 75 jaar. Annuïtaire lening. Hypothecaire lening Minimaal € 2.500,- en maximaal € 50.000,- voor maatregelen die de woning toekomstbestendig maken. Looptijd bij een leenbedrag tot en met € 25.000,- is 10 jaar. Looptijd bij een leenbedrag vanaf € 25.001,- is 20 jaar. Rente 1,6% bij 10 jaar. Rente 1,8% bij 20 jaar. Afsluitkosten € 850,-. Deze kosten kunnen worden meegefinancierd. Geen leeftijdsbeperking. Annuïtaire lening. Verzilverlening Hypothecaire lening minimaal € 2.500,- en maximaal € 50.000,- voor maatregelen die de woning toekomstbestendig maken. Looptijd 75 jaar. Maximaal 40 jaar rentedragend. Rente 1,7%. Afsluitkosten € 500,-. Deze kosten kunnen worden meegefinancierd.   De minimum leeftijd van beide aanvragers op het moment van aanvragen is 58 jaar. Er geldt geen maximum leeftijd. Geen maandlasten, besteedbaar inkomen blijft gelijk. Uw woning moet over ruim voldoende overwaarde beschikken, want deze moet voldoende zijn voor de leensom plus de rente. Maatwerklening Hypothecaire lening minimaal € 2.500,- en maximaal € 50.000,- voor funderingsherstel, asbestsanering en energiemaatregelen. Looptijd maximaal 30 jaar. Rente 0,0%. Geen leeftijdsbeperking. Eerste 3 jaar geen maandlasten, vervolgens maandlasten naar draagkracht. Periodiek vindt er een inkomenstoets plaats om te beoordelen of er meer betaald kan worden. Restschuldgarantie provincie / gemeente. Alleen als u niet in aanmerking komt voor een van de andere leenvormen. Afsluitkosten € 950,-. Deze kosten kunnen worden meegefinancierd.

  • Waardering onroerende zaken (WOZ)

    De gemeente stelt ieder jaar de waarde van onroerende zaken (gebouwen en grond) vast. Deze WOZ-waarde wordt gebruikt om de hoogte van onder meer de onroerendezaakbelasting te bepalen. WOZ-waarde U vindt de WOZ-waarde op uw aanslagbiljet gemeentelijke belastingen. U ontvangt geen afzonderlijke WOZ-beschikking. Gemeenten, waterschappen en Rijksoverheid gaan uit van dezelfde WOZ-waarde. Waardepeildatum De WOZ-waarde voor 2024 is het bedrag dat een onroerende zaak zou kunnen opbrengen op de waardepeildatum 1 januari 2023. Dit betekent dat uw woning, bedrijfspand of grond het bedrag van de WOZ-waarde zou hebben opgebracht, als u deze op 1 januari 2023 op de vrije markt zou hebben gekocht. Bij de waardebepaling moet de gemeente uitgaan van de veronderstelling dat het pand leeg is verkocht en de koper het onmiddellijk in gebruik kan nemen. We mogen geen rekening houden met onder andere het waardedrukkende effect van verhuur of erfpacht. Voor woningen bepalen we de WOZ-waarde aan de hand van verkoopcijfers van vergelijkbare woningen die rond de waardepeildatum zijn verkocht. We analyseren de verkoopcijfers. Zo is bijvoorbeeld een verkoopcijfer dat is ontstaan door een familieverkoop of een veiling vaak niet te gebruiken als vergelijking voor de WOZ-taxaties, omdat dat geen objectief verkoopcijfer is. Voor niet-woningen geldt een andere methode van taxeren. In deze groep gaat het vaak niet om verkooptransacties, maar om huurtransacties. Daarom worden voor niet-woningen ook huurgegevens gebruikt om de WOZ-waarde te bepalen. Gebruiksoppervlakte Wij taxeren woningen op basis van gebruiksoppervlakte. Dat is de oppervlakte binnen de buitenmuren, inclusief tussenwanden en bij de schuine wanden/dak vanaf een hoogte van 1,50 meter. U ziet de gebruiksoppervlakte ook in de verkoopadvertenties van woningen staan. Meer informatie over de gebruiksoppervlakte vindt u op de website van de Waarderingskamer. Veranderingen Eventuele veranderingen aan uw pand, door bijvoorbeeld verbouw, sloop of aankoop van grond in 2023 worden in de WOZ-waarde betrokken. In dat geval is uw pand niet getaxeerd naar het waardepeil op 1 januari 2023, maar naar de toestand op 1 januari 2024. Taxatieverslag Voor de objecten waarvoor u een beschikking hebt ontvangen kunt u een taxatieverslag opvragen. Particulieren hebben daarbij DigiD nodig. Bedrijven moeten het aanslagnummer en het totaalbedrag van het aanslagbiljet invullen. Lukt het niet om toegang te krijgen tot het taxatieverslag? Neem dan contact op met de gemeente via tel. 0525 63 82 00. Wij sturen u dan het taxatieverslag toe. Taxatieverslag woningen Taxatieverslag bedrijven In het taxatieverslag voor woningen staan verkoopcijfers en WOZ-waarden van vergelijkbare objecten. Zo kunt u controleren of de WOZ-waarde van uw woning vergelijkbaar is met de verkoopwaarde van andere objecten, rekening houdend met verschillen in oppervlakte, bouwjaar e.d. Op taxatieverslagen voor niet-woningen staan geen vergelijkbare objecten. Van onroerende zaken waarvoor u geen WOZ-beschikking hebt ontvangen, mag de gemeente u geen taxatieverslag geven. Via www.wozwaardeloket.nl kunt u de WOZ-waarde van uw eigen woning en die van andere woningen inzien en met elkaar vergelijken. In het online WOZ-waardeloket staan alleen de WOZ-waarden en enkele kenmerken van woningen. Andere taxatiegegevens die de gemeente gebruikt, bijvoorbeeld over de eigenaar of de verkoopprijs, zijn niet openbaar. Ook taxatieverslagen zijn niet via dit loket in te zien. Daarnaast staan WOZ-waarden van bedrijfspanden of objecten die deels uit woning en deels uit bedrijf bestaan niet in het WOZ-waardeloket.  WOZ-beschikking bij huurwoningen De WOZ-waarde wordt gebruikt bij het bepalen van de maximaal redelijke huurprijs voor sociale huurwoningen. Wilt u hier meer informatie over? Neem dan contact op met uw verhuurder of kijk op www.huurcommissie.nl.

  • Omgevingsvergunning

    Wilt u bouwen, verbouwen of op een andere manier iets aan uw omgeving veranderen? Dan kan het zijn dat u daarvoor een vergunning nodig heeft. Controleer of u een vergunning nodig heeft U heeft niet overal een vergunning voor nodig. Controleer in het Omgevingsloket of u een vergunning nodig heeft voor uw activiteit. Is dit niet het geval, dan hoeft u geen contact op te nemen met de gemeente en kunt u aan de slag. Ik wil checken of ik een vergunning nodig heb Als uit de vergunningcheck blijkt dat u een vergunning nodig hebt, dan heeft u de volgende mogelijkheden: U kunt een conceptverzoek indienen voor uw plan U heeft een plan uitgewerkt. Het is handig om te weten of uw plan haalbaar is, voor u de vergunningsaanvraag doet en of uw plan binnen het omgevingsplan van de gemeente past. Voldoet uw plan aan de  regels die gelden voor welstand, de natuur of het milieu. En of andere overheden eraan mee kunnen werken. Dien daarom een conceptverzoek in. Wij geven u dan een voorlopig oordeel over de wenselijkheid van uw plan. En wij laten u weten of u nog extra onderzoek moet doen. Zo krijgt u de nodige zekerheid over de haalbaarheid van uw plan, voordat u het plan volledig uitgewerkt heeft. Let op: u kunt uw plan pas uitvoeren als u de definitieve vergunning hebt. Lees meer over het conceptverzoek Omgevingsvergunning.  Een conceptverzoek indienen: Klik hieronder op ‘Ik wil een Conceptverzoek indienen’ Log hier in met uw DigiD Start de aanvraag Lever zoveel mogelijk informatie aan Kies er bij stap 7 voor om uw aanvraag in te dienen als Conceptverzoek Als u uw conceptverzoek heeft ingediend, nemen wij contact met u op over uw plan.  Ik wil een conceptverzoek indienen U kunt direct een vergunning aanvragen Weet u zeker dat uw plan goed uitgewerkt is, dat u direct een vergunning aan kunt vragen? Start dan de aanvraag in het Omgevingsloket. Twijfelt u toch ergens over? Dien dan eerst een conceptverzoek in. Zo kunt u – als uw plan haalbaar blijkt – uiteindelijk snel en nog beter voorbereid de aanvraag doen. Ik wil direct een vergunning aanvragen Heeft u een plan dat niet binnen de regels van het Omgevingsplan past? Dan kunt u een Buitenplanse Omgevingsplanactiviteit (BOPA) aanvragen. Lees meer informatie over de BOPA (link naar onderliggende pagina). U wilt graag hulp Heeft u een idee waarvan u niet weet of het concreet genoeg is om als conceptverzoek in te dienen? Is het nog een vaag idee, twijfelt u of uw plan of idee binnen het Omgevingsplan past? Maak dan online een afspraak. Dan helpen wij u bij uw keuze en bespreken we samen wat voor u de beste vervolgstap is. Ik wil een balieafspraak maken U wilt uw omgevingsvergunning overdragen Heeft u een omgevingsvergunning en wilt u deze op naam van iemand anders zetten (overdragen)? Meld dit dan aan de gemeente. Omgevingsvergunning inzien Bekijk de ontwerpbesluiten die momenteel ter inzage liggen. Vanaf publicatie kan eenieder gedurende 6 weken zienswijzen indienen.