Resultaten 171 - 180 van 186 resultaten

  • Bewijs van in leven zijn

    Vraagt uw pensioenfonds of een andere uitkerende instantie om een bewijs dat u in leven bent? Dan kunt u een bewijs van in leven zijn (attestatie de vita) aanvragen. Heeft u een brief van uw pensioenfonds? Dan vraagt u het bewijs gratis aan. Een bewijs van in leven zijn vraagt u online aan met DigiD. Het bewijs sturen wij vervolgens binnen twee werkdagen per post naar u toe.

  • Iedereen doet mee

    In onze gemeente wonen duizenden mensen met een beperking. Denk daarbij aan lichamelijke, zintuiglijke (horen/zien) psychische en/of verstandelijke beperkingen. Onze gemeente wil graag dat alle inwoners volledig mee kunnen doen. We noemen dat ook wel een ‘inclusieve samenleving’. Iedereen kan ook meedoen als we allemaal rekening houden met eventuele beperkingen van de ander. Daarom is de inzet van inwoners, verenigingen en bedrijven op meerdere terreinen nodig.

  • Terugbetaling gratis huwelijk of geregistreerd partnerschap

    Er is gebleken dat door de gemeente kosten in rekening zijn gebracht voor het gratis huwelijk. Dit had niet gemogen. De administratiekosten die voor dit huwelijk en geregistreerd partnerschap in rekening zijn gebracht kunt u terugvragen. Hiervoor gebruikt u onderstaand formulier. Het gaat alleen om de administratiekosten van het gratis huwelijk of geregistreerd partnerschap. De kosten voor het trouwboekje vallen niet onder de terug te vragen kosten.

  • Adresonderzoek

    Denkt u dat er iemand op uw adres staat ingeschreven, maar er niet woont? Ontvangt u post van iemand die niet op uw adres woont? Of denkt u dat op een adres meer personen verblijven dan staan ingeschreven? U kunt dan bij de gemeente een verzoek indienen om een adresonderzoek uit te voeren.

  • Rioolaansluiting en hemelwater

    Als u een nieuw huis of bedrijfspand bouwt, heeft u een aansluiting op het riool nodig. Zo kunt u douchewater, toiletwater en huishoudelijk afvalwater afvoeren. Daarnaast bent u verplicht om hemelwater op uw eigen terrein op te vangen. Inwoners kunnen via het Omgevingsloket een melding doen. Bedrijven moeten een vergunning aanvragen.

  • Eerste inschrijving in Nederland

    Woont u in het buitenland en wilt u in Nederland gaan wonen? Dan moet u zich binnen 5 dagen na uw aankomst in Nederland inschrijven bij de gemeente. Dat doet u persoonlijk in het gemeentehuis. Voor het maken van een afspraak belt u met het KlantContactCentrum: (026) 317 99 11.

  • ID Covers

    De ID-cover is een hoesje voor identiteitsbewijzen, dat onnodige verspreiding van een aantal van uw persoonsgegevens beperkt. Als u toestemming geeft tot het kopiëren van uw identiteitsbewijs, dan loopt u met de ID-cover een stuk minder risico op misbruik van uw persoonsgegevens. Een bevoegd persoon mag alle gegevens op een identiteitsbewijs zien om iemand te identificeren, maar dat betekent nog niet dat die gegevens ook allemaal gekopieerd mogen worden.

  • Adressen en register kinderopvang

    Zoekt u opvang voor uw kind? Een kinderdagverblijf, peuterspeelzaal, buitenschoolse opvang, een gastouder of gastouderbureau? Adressen voor kinderopvang vindt u in het Landelijk Register Kinderopvang. Wilt u een kinderdagverblijf, buitenschoolse opvang, peuterspeelzaal of gastouderbureau beginnen? Of wilt u gastouder worden? Dan meldt u zich aan bij het Landelijk Register Kinderopvang. Meld het ook als er iets verandert in uw registratie.

  • Achternaam kiezen voor uw kind

    Als ouders mag u kiezen welke achternaam uw eerste kind krijgt: die van u of van uw partner. Vanaf 1 januari kan dit ook een gecombineerde achternaam zijn. U kiest vóór de geboorte of bij de aangifte van de geboorte. Dit moet u persoonlijk doen in het gemeentehuis. Daarvoor maakt u online een afspraak. Beide ouders moeten aanwezig zijn bij de afspraak.

  • Verstopping riool melden

    Riool verstopt? Zit de rioolverstopping op uw eigen terrein? Dan schakelt u zelf een bedrijf in. Zit de verstopping in de gemeentegrond? Meld het direct bij de gemeente. Wij herstellen de verstopping.