Resultaten 11 - 20 van 302 resultaten

  • Sportaccommodatie huren

    U zoekt een ruimte voor sport, spel of ontspanning. Dan kunt u via de gemeente verschillende (sport)accommodaties huren. We verhuren sport- en gymzalen, sporthallen en buitensportaccommodaties. Wilt u een ruimte huren? Stuur dan een e-mail naar verhuursport@alphenaandenrijn.nl met uw wensen en uw gegevens (naam, e-mailadres, telefoonnummer). Wij nemen binnen 2 werkdagen contact met u op.  

  • Uitkeringsfraude melden

    Een bijstandsuitkering is een uitkering voor mensen die niet genoeg geld hebben om van te leven. Soms krijgt iemand een uitkering, maar heeft deze persoon daar eigenlijk geen recht op.  Bijvoorbeeld als:  iemand werkt maar wel een uitkering krijgt.  iemand samenwoont maar alleen geregistreerd staat op een adres. iemand vermogen heeft in binnen- of buitenland, zoals een woning, bankrekeningen en kostbare verzamelingen.

  • Subsidie Erfgoedfonds verantwoorden

    U heeft bericht ontvangen over de definitieve toekenning van de subsidie Erfgoedfonds. Hiervoor moet u het verleende bedrag verantwoorden en de vaststelling van de definitieve subsidie aanvragen. Wanneer de werkelijk kosten lager zijn uitgevallen, dan kan het zijn dat u een deel van de subsidie moet terugbetalen.

  • Paspoort of ID-kaart kwijt of gestolen

    Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijt? Dan geeft u dit door aan de gemeente. U hoeft hiervoor niet naar de politie om aangifte te doen.  U kunt de vermissing alleen van uw eigen paspoort of ID-kaart online doorgeven (dus niet die van uw kind).  Is het paspoort van uw kind kwijt? Dan maakt u hiervoor een afspraak.  Is uw paspoort of ID-kaart gestolen? Dan doet u wel aangifte bij de politie. U neemt het proces verbaal mee naar de gemeente.

  • Bewijs van in leven zijn

    Vraagt uw pensioenfonds of een andere uitkerende instantie om een bewijs dat u in leven bent? Dan kunt u een 'bewijs van in leven zijn' aanvragen. U kunt het bewijs alleen voor uzelf aanvragen. Heeft u het bewijs nodig voor gebruik in het buitenland? Vraag dan een attestatie de vita aan. Deze wordt in meerdere talen opgesteld.

  • Buurtbemiddeling

    Harde muziek of gestamp op de trap, een hond die voor de deur plast, een boom die de tuin overschaduwt of een kinderwagen op de galerij. Vaak zijn het kleine irritaties die – als je er niets aan doet - uitgroeien tot grote conflicten. Wanneer de emoties oplopen, is het lastig om tot een gesprek te komen. Dat doet de situatie doorgaans geen goed. Buurtbemiddeling kan helpen om de cirkel te doorbreken. Neem voor buurtbemiddeling contact op met Participe Alphen aan den Rijn.  Of neem contact op met een gebiedsadviseur in uw buurt of de wijkagent. 

  • Inzamelen kleding en textiel

    Wilt u als organisatie oude kleding en/of schoenen inzamelen in zakken, dan heeft u toestemming van de gemeente nodig. De gemeente geeft per jaar aan 5 organisaties toestemming om in te zamelen. Bij meer aanvragen worden instanties aangewezen. Dit vindt plaats op basis van een roulatiesysteem en de beoordeling van het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF). Toestemming wordt aan het eind van het jaar verleend voor het daaropvolgende jaar.

  • Huisnummer aanvragen, wijzigen of intrekken

    Heeft u een (extra) huisnummer nodig omdat u gaat (ver)bouwen of splitsen? Dan krijgt u het huisnummer tegelijk met omgevingsvergunning. U regelt dit via het omgevingsloket. In andere gevallen Wilt u om een andere reden een huisnummer aanvragen, stuur dan een e-mail naar de gemeente of bel met 14 0172. Een huisnummer mag alleen door de eigenaar van het perceel worden aangevraagd.

  • Bladkorf aanvragen

    In de herfst kunnen vallende bladeren van gemeentelijke bomen voor ongemak zorgen. Wij plaatsen bladkorven waarin u deze bladeren kunt verzamelen. Vallen er in het najaar veel bladeren in uw straat, dan kunt u in het najaar een bladkorf aanvragen De bladkorven worden half oktober geplaatst Als het blad van de bomen is gevallen, worden de korven weer weggehaald De gemeente heeft een beperkt aantal bladkorven. Daarom proberen we de korven zoveel mogelijk te verdelen over de wijken. Het is dus mogelijk dat de bladkorven op zijn

  • Geheimhouding persoonsgegevens

    U vraagt geheimhouding aan als u niet wilt dat maatschappelijke organisaties uw persoonsgegevens bij de gemeente kunnen opvragen. U kunt alleen voor uzelf en voor uw kinderen jonger dan 16 jaar geheimhouding aanvragen. Als uw kind 16 jaar of ouder is, moet het zelf geheimhouding aanvragen. Verhuist u naar een andere gemeente, dan wordt de geheimhouding automatisch doorgegeven aan uw nieuwe gemeente.