Resultaten 11 - 20 van 59 resultaten

  • Rijbewijs 65+

    Bent u tussen de 65 en 70 jaar oud, dan krijgt u een nieuw rijbewijs dat geldig is tot u 75 wordt. Bent u tussen de 70 en 75 jaar oud, dan is dit nieuwe rijbewijs vijf jaar geldig. Vanaf 75 jaar heeft u een gezondheidsverklaring nodig.

  • Voorwerpen op of aan de openbare weg plaatsen

    Gaat u bouwen, slopen of verbouwen en dient u daarvoor een container te plaatsen en kan dit niet op eigen terrein? Staat de container er maximaal 30 dagen? In dat geval kunt u een aanvraag doen.

  • Geheimhouden persoonsgegevens

    De gemeente Huizen houdt in de basisregistratie personen (BRP) informatie bij van haar inwoners. Als u niet wilt dat instanties uw gegevens bij ons kunnen opvragen, dan kunt u vragen om geheimhouding van uw persoonsgegevens. 

  • Adresonderzoek

    U kunt een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente als iemand staat op uw adres ingeschreven die er niet woont, iemand heeft een briefadres op uw adres en u kunt die persoon niet meer bereiken, iemand heeft een briefadres op uw adres

  • Spoedaanvraag paspoort of Nederlandse identiteitskaart

    Kunt u geen week wachten op uw nieuwe paspoort of identiteitskaart? Dan kunt u gebruik maken van een spoedprocedure. Als u de spoedaanvraag voor 15.00 uur indient, kunt u het reisdocument (meestal) na twee werkdagen weer ophalen. 

  • Inburgeren

    Als u in Nederland komt wonen, is het belangrijk dat u de Nederlandse taal leert. Het is ook belangrijk dat u leert hoe Nederlanders wonen en werken. Dit noemen we inburgeren. Als u het inburgeringsexamen hebt gehaald, dan bent u ingeburgerd.

  • Rijbewijs 17-jarigen

    Jongeren kunnen met 17 jaar hun rijbewijs halen (categorie B). Tot hun 18e jaar mogen zij dan onder begeleiding van een coach autorijden. Er moet dan wel een begeleiderspas geregistreerd staan. Dit tijdelijke experiment heet 2toDrive.

  • Overlijden, aangifte

    Wanneer iemand is overleden, doet u aangifte in de gemeente waar de persoon is overleden. Aangifte van overlijden kan gedaan worden door ‘een ieder die uit eigen wetenschap kennis draagt van het overlijden'

  • Basisregistratie Personen, inzage op verstrekkingen

    Wilt u weten aan wie er over u in het afgelopen jaar gegevens uit de Basisregistratie Personen (BRP) zijn verstrekt? Dan kunt u daarvan een overzicht opvragen bij de gemeente. U kunt het overzicht alleen zelf (persoonlijk) aanvragen.

  • Emigratie: u verhuist naar het buitenland

    Wanneer u verhuist naar het buitenland meldt u dat binnen vijf dagen voor vertrek bij Burgerzaken. Wanneer niet alle bewoners van een woonadres naar het buitenland verhuizen, moeten alle personen die wél verhuizen in persoon verschijnen bij de gemeente.