Resultaten 11 - 20 van 95 resultaten

  • Adresonderzoek

    Staat er iemand ingeschreven op uw adres die er niet woont? Bijvoorbeeld een vroegere bewoner die zich niet heeft uitgeschreven? Dan kunt u de gemeente vragen een adresonderzoek te doen.  Kosten Geen. Meenemen een geldig identiteitsbewijs bewijs dat u de eigenaar of huurder bent van de woning eventueel gegevens van de betrokken persoon of personen Bijzonderheden Ontvangt u nog post voor de betrokkenen op uw adres? Stuur deze dan terug met de melding 'Vertrokken' Ook instanties die adresgegevens uit de Basisregistratie personen (BRP) gebruiken kunnen om een onderzoek vragen.

  • Levenloos geboren kind

    Ouders die dat wensen, kunnen hun levenloos geboren kind laten registreren in de Basis Registratie Personen (BRP). Dit doet u in de gemeente waar u staat ingeschreven. Met deze registratie schrijven wij uw levenloos geboren kind bij op uw persoonslijst in de BRP. Dit vindt u terug op MijnOverheid.nl en op een uittreksel van de BRP. Heeft u deze wens? Neem dan contact op met de afdeling Publiekszaken via telefoonnummer 14 024. Meer informatie Meer informatie vindt u op de website van de Rijksoverheid 

  • Kansspelautomaten plaatsen

    Wilt u een kansspelautomaat plaatsen in uw horecagelegenheid? Dan moet u hiervoor een vergunning aanvragen. Dit is een aanwezigheidsvergunning voor kansspelautomaten. Neem hiervoor contact op met de afdeling vergunningen van de gemeente via telefoonnummer 14 024. Voorwaarden U kunt alleen een aanwezigheidsvergunning krijgen als uw horecagelegenheid een drank- en horecavergunning heeft. U mag maximaal twee gokkasten plaatsen. Kosten De kosten voor een aanwezigheidsvergunning kansspelautomaten bedragen: voor een periode van twaalf maanden voor één kansspelautomaat: € 58,20 voor een periode van twaalf maanden voor twee kansspelautomaten, voor de eerste kansspelautomaat: € 58,20 en voor de tweede kansspelautomaat: € 35,00

  • Uitkering aanvragen

    Heeft u geen werk en te weinig geld om van te leven? Dan kunt u een (aanvullende) bijstandsuitkering aanvragen. Checklist invullen Voorwaarden U vult eerst de checklist in en dan ziet u direct of u in aanmerking komt voor een (aanvullende) bijstandsuitkering. Als u in aanmerking komt dan bellen wij u op voor een afspraak. Meer informatie Infotheek Op zoek naar werk (pdf, 97 kb)

  • Kavel kopen

    Wilt u een kavel kopen? Vraag naar de mogelijkheden bij de gemeente. De gemeente is met ingang van november 2022 gestopt met de verkoop van zogenaamd ‘snippergroen’ (kleine groenstroken die grenzen aan particuliere percelen). Kosten Per stuk grond kan de prijs per m2 verschillen. Voorwaarden De voorwaarden voor een kavel zijn: De gemeente keurt uw bouwplan goed. Het bouwplan past in het bestemmingsplan. Uw bouwplan voldoet aan een eventueel vastgesteld beeldkwaliteitsplan en overige bouwregelgeving. Meenemen bij indiening bouwplan of aanvraag Als u een kavel wilt kopen dient u een bouwplan in met: adresgegevens van een contactpersoon locatie, grootte en situatieschets van het kavel gegevens over het bouwwerk dat u wilt plaatsen een kopie van uw identiteitsbewijs gegevens over milieubelasting, het verkeer en parkeerplaatsen als u een bedrijf wilt bouwen indien van toepassing een huisvestingsvergunning, een bedrijfsplan en een uittreksel van de Kamer van Koophandel.

  • Verhuizen vanuit het buitenland (immigratie)

    Komt u in Beuningen wonen vanuit het buitenland en verblijft u het komende half jaar minimaal vier maanden in Nederland? Schrijft u zich dan binnen 5 dagen na aankomst persoonlijk in bij de gemeente. Maak hiervoor altijd telefonisch een afspraak. Bel 14 024 (vanuit het buitenland +31 24 678 08 00). Kosten Geen. Voorwaarden U moet uw identiteit kunnen bewijzen om in Nederland te mogen wonen. Als u met uw hele gezin naar Nederland verhuist, moeten ook uw gezinsleden zich persoonlijk op het gemeentehuis komen inschrijven. Als u zich in Nederland wilt inschrijven, dan moet uw verblijf in Nederland rechtmatig zijn. Uw verblijf is rechtmatig als: u de Nederlandse nationaliteit heeft u de nationaliteit heeft van een ander land uit de Europese Unie u een geldige verblijfsvergunning heeft u langer dan 4 maanden in Nederland gaat verblijven Meenemen een geldig identiteitsbewijs, zoals bijvoorbeeld een paspoort of identiteitskaart een bewijs van woonruimte zoals bijvoorbeeld een eigendomsbewijs, een huurcontract of een verklaring van de hoofdbewoner van het pand waar u gaat wonen een bewijs van rechtmatig verblijf als u van buiten de Europese Unie komt (dit vraagt u aan bij de IND) een bewijs van uitschrijving als u vanuit Aruba, Bonaire, Curaçao, Saba, Sint Eustatius of Sint Maarten verhuist originele buitenlandse documenten van uzelf, uw partner en kinderen zoals een geboorte-, huwelijks- of echtscheidingsakte. Soms is het nodig dat u buitenlandse documenten laat legaliseren in het land waar u vandaan komt. Daarnaast moeten de documenten ook vertaald zijn. Uiterlijk 5 werkdagen na uw verhuisdatum of meldingsdatum is uw melding verwerkt. Wilt u weten of u al staat ingeschreven? Log in op www.mijn.overheid.nl en kijk of uw inschrijving is verwerkt.

  • Uittreksel basisregistratie personen (BRP)

    Daarop staan uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum. Daarnaast kunt u er andere gegevens op laten zetten. Uittreksel BRP aanvragen  Kosten Een uittreksel BRP kost € 15,10. Bijzonderheden U kunt een uittreksel BRP nodig hebben als u zich wilt inschrijven voor een woning of als u uw auto wilt overschrijven. Geef bij de aanvraag goed aan waarvoor u het uittreksel nodig hebt en wat erop moet staan. Bijvoorbeeld uw woonhistorie. Dan maakt de gemeente een uittreksel met de juiste gegevens erop. U kunt ook een internationaal uittreksel aanvragen: talen Frans/Duits/Engels of Spaans/Italiaans/Turks.

  • Starterslening

    Een starterslening is een extra hypotheek van de gemeente (naast een andere hypotheek). De starterslening is bestemd voor de aankoop van een eerste koopwoning. Via de rode knop hieronder vraagt u de starterslening aan. Starterslening aanvragen Voorwaarden U was niet eerder (mede)eigenaar van een woning. U koopt dus voor het eerst een huis. Dit geldt ook voor een eventuele mede-eigenaar. De koopprijs/aanneemsom mag dus niet hoger zijn dan € 355.000,-. U koopt een huis in de gemeente Beuningen. U gaat zelf full time in het huis wonen. Voor aflossing gelden de volgende regels: U leent het geld voor maximaal 30 jaar. De rente wordt bij de start van de lening bepaald en is ongeveer gelijk aan de rente bij banken. De eerste 3 jaar hoeft u niet af te lossen. Is na 3 jaar uw inkomen te laag om af te lossen, dan hoeft u nog iet af te lossen, of maar een deel. Na 3, 6, 10 en 15 jaar is er een hertoets. U kunt de starterslening altijd zonder boete aflossen. Bij verkoop van de woning moet u de starterslening in zijn geheel aflossen. De starterslening wordt altijd aangeboden met Nationale Hypotheek garantie (NHG). Voor de aanvraag heeft u een getekend voorlopig koopcontract nodig. Bijzonderheden De hoogte van de starterslening is ten hoogste 20% van de koopprijs/aanneemsom en maximaal €  30.000,-  Meerwerk of verbeterkosten mag u mee financieren. Zo kunt u de woning bijvoorbeeld verduurzamen.  Heeft u nog aanvullend vragen over de starterslening? Neem dan contact op met de gemeente via 14 024. Meer informatie Lees meer over de starterslening.

  • Laadpaal aanvragen

    Rijdt u in een elektrische of hybride auto of wilt u dat op korte termijn doen? Heeft u geen eigen parkeergelegenheid? Dan kunt u een openbare laadpaal in uw eigen buurt aanvragen. Hier kunnen u en andere buurtbewoners en bezoekers gebruik van maken. Een openbare laadpaal vraagt u aan via Vattenfall. De gemeente heeft een overeenkomst met dit bedrijf voor het aanleggen en onderhouden van openbare laadpalen.  Laadpaal aanvragen Om de laadpaal te kunnen gebruiken heeft u een laadpas nodig. Deze vraagt u aan via Vattenfall. De laadpas werkt op alle publieke laadpalen in Nederland.  Laadpas aanvragen Bijzonderheden De behandeling van een aanvraag duurt minimaal 16 weken. Heeft u een laadpaal aangevraagd? Dan beoordeelt Vattenfall uw aanvraag op basis van een aantal voorwaarden die de gemeente stelde.  Vattenfall vraagt de gemeente om akkoord voor de aangewezen plaats. Daarna wordt alles in gang gezet om de laadpaal te plaatsen. Kosten Het aanvragen van de laadpaal is gratis  U betaalt alleen voor het opladen van uw auto  Meer informatie  Kijk op de website van Vattenfall InCharge voor meer informatie  Er zijn verschillende apps waarmee u laadpalen n de buurt vindt. Vattenfall InCharge biedt de gratis InCharge-app  aan. Hier vindt u alle openbare laadpalen. Ook ziet u of een laadpaal vrij is. 

  • Aangifte overlijden

    Als iemand overlijdt moet u daarvan aangifte doen in de gemeente waar die persoon is overleden. De begrafenisondernemer kan dit direct online doen. Aangifte overlijden doen Wilt u als familielid zelf aangifte doen? Maak dan een afspraak. Afspraak maken Kosten De aangifte van overlijden is gratis. Een uittreksel van de overlijdensakte kost € 15,70. Voorwaarden U moet aangifte van overlijden doen vóór u de overledene mag begraven of cremeren. U mag de overledene niet eerder dan 36 uur en niet later dan 6 werkdagen na overlijden begraven of cremeren. Meenemen een geldig identiteitsbewijs (van u zelf) een doktersverklaring van het overlijden Meer informatie Lees meer over overlijden.