Resultaten 241 - 250 van 253 resultaten

  • Afvalscheidingspas

    In onze gemeente heeft u een afvalscheidingspas nodig: als u afval weg wilt brengen naar het afvalbrengstation als u gebruik maakt van een (ondergrondse) verzamelcontainer voor restafval, papier of GFTE (Groente-, Fruit- Tuinafval en Etensresten) Deze pas is in bruikleen en hoort bij uw adres. Per adres wordt maximaal 1 afvalscheidingspas verstrekt. Verhuist u? Laat dan deze pas achter in de woning. Contact Heeft u toch nog andere vragen, neem dan gerust contact met ons op. We staan klaar om te helpen! U kunt ons bereiken via: Telefoon: 0297 29 16 16 E-mail: afval@derondevenen.nl Veelgestelde vragen over de afval(scheidings)pas en ondergrondse containers Mijn pas werkt niet meer op de ondergrondse container, wat moet ik doen? Als uw pas niet meer werkt op de ondergrondse container, hebben we het pasnummer nodig om het probleem te onderzoeken. Mogelijk gebruikt u een pas die niet bij uw adres hoort. Vraag online een nieuwe pas aan via bovenstaand formulier. Ik heb geen afvalscheidingspas ontvangen omdat ik nieuw ben komen wonen of de brief met pas heb gemist. Wat moet ik doen? Als u nieuw bent komen wonen of de brief met pas heeft gemist, kunt u een online nieuwe pas aanvragen via bovenstaand formulier. We zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk een afvalscheidingspas ontvangt. Ik ben mijn afvalscheidingspas kwijt. Wat is de procedure? Bent u uw afvalscheidingspas kwijt,  vraag dan online een nieuwe pas aan via bovenstaand formulier.  Hoe moet ik de ondergrondse container gebruiken als ik niet weet hoe het werkt? Op elke nieuwe container is een uitleg met een sticker te vinden over hoe het werkt. Volg deze instructies om uw afval correct in de container te deponeren. Heeft u toch nog vragen? Bel dan met ons Klant Contact Centrum via 0297 29 16 16. Of stuur een e-mail naar afval@derondevenen.nl. Wij helpen u graag! Mijn afvalscheidingspas werkt niet meer. Wat nu? Als uw afvalscheidingspas niet meer werkt, kunt u online een nieuwe pas aanvragen via bovenstaand formulier. Voordat u een nieuwe pas krijgt controleren we uw melding om te zien of de pas geblokkeerd is. Kan ik nu iedere ondergrondse container gebruiken? Nee, bewoners hebben een brief ontvangen waarin staat welke container ze kunnen gebruiken. Bent u de brief kwijt? Stuur dan een e-mail naar afval@derondevenen.nl, zodat wij u het overzicht kunnen sturen. Wij zijn ermee bezig om deze informatie ook op onze website te plaatsen. Kan iemand anders nu ook afval in onze ondergrondse container gooien? Nee, de ondergrondse container is alleen bedoeld voor mensen die er recht op hebben. Anderen mogen hier geen gebruik van maken.

  • Sportaccommodaties en velden huren

    Sporthal De Eendracht Sporthal De Brug Eendracht 1 Van Wassenaerstraat 9 3641 ML Mijdrecht 3641 BC Mijdrecht Incidenteel tarief per uur 2024: € 28,75 Incidenteel tarief per uur 2024: € 16,45 Seizoenstarief 2024-2025 per uur laag:  € 603,89 Seizoenstarief 2024-2025 per uur laag:  € 412,84 Seizoenstarief 2024-2025 per uur hoog:  € 1.054,87 Seizoenstarief 2024-2025 per uur hoog:  € 603,87 T. 0297 29 16 16 T. 0297 29 16 16 *seizoen tarief per uur laag = maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag t/m 18.00 uur *seizoen tarief per uur hoog = maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag vanaf 18.00 uur en zaterdag en zondag De Eendracht of De Brug reserveren? Stuur een e-mail naar Gert-Jan Berkelaar Sporthal Willisstee (Stichting Dorpscentrum Wilnis) Pieter Joostenlaan 243648 XR WilnisTelefoon:  0627 488 285  Website: www.willisstee.nl Mailadres: info@willisstee.nl Sporthal De Boei (Stichting Ons Dorpshuis) Kerklaan 323645 EV VinkeveenTelefoon:  0297 261734 Website: www.deboeivinkeveen.nl Mailadres: info@deboeivinkeveen.nl Sporthal Het Sporthuis Abcoude (Calypso Sport) Geinplein 31391 JN AbcoudeTelefoon: 0294-745360 Website: Welkom bij Calypso Sport - Calypso Sport Mailadres: info@calypsosport.nl Sporthal De Phoenix (Laco De Ronde Venen) Hoofdweg 853641 PR MijdrechtTelefoon: 0297 25 65 86 Website: Mijdrecht - Laco Mailadres: mijdrecht@laco.eu Sportzaal De Springbok (Stichting Gemeenschapshuis De Hoef) Oostzijde 61a1426 AG De HoefTelefoon: 0297-593476 Website: Dorpshuis De Springbok – Dorpshuis De Springbok in De Hoef Mailadres: info@dorpshuisdespringbok.nl Sportzaal De Vijf Bogen (Stichting Dorpshuis Baambrugge Prinses Margrietstraat 101396 JX BaambruggeTelefoon: 0294 - 29 19 55 Website: De 5 bogen | Dorpshuis BaambruggeMailadres: reserveren@de5bogen.nl Veenweidebad (Optisport De Ronde Venen) Ontspanningsweg 13641 SV MijdrechtTelefoon: 0297-256589 Website: www.optisport.nl/veenweidebadMailadres: derondevenen@optisporthealthclub.nl Zwembad Het Sporthuis Abcoude (Calypso Sport) Geinplein 31391 JN AbcoudeTelefoon: 0294-745360 Website: Welkom bij Calypso Sport - Calypso SportMailadres: info@calypsosport.nl Sportvelden Sportcomplexen/sportvelden zijn onder meer aanwezig in: Abcoude, Mijdrecht, Vinkeveen en Wilnis. Heeft u interesse in het huren van een sportveld? Neem dan contact op met de gemeente. Telefoon: 0297 29 16 16 Mailadres: vastgoed@derondevenen.nl

  • Parkeerontheffing blauwe zone aanvragen of wijzigen

    Om een parkeerontheffing blauwe zone aan te vragen, heeft u nodig: het geldige kenteken van het voertuig uw adresgegevens De voorwaarden per parkeerschijfzone zijn verschillend. Bij een afwijzing van de parkeerontheffing krijgt u het betaalde bedrag niet terug. Deze kosten zijn namelijk voor het behandelen van uw aanvraag. Bekijk daarom eerst de de Beleidsregels, voordat u een ontheffing aanvraagt. Een ontheffing kost € 46,45 en is vijf jaar geldig. Ontheffing aanvragen Alleen voor onderstaande parkeerschijfzones kunt u een ontheffing aanvragen. Per zone staat aangegeven wie in aanmerking voor een ontheffing komt. De ontheffing geldt alleen voor de parkeerschijfzone waar u een ontheffing voor heeft aangevraagd. Centrum Mijdrecht Woont u binnen de parkeerschijfzone, dan kunt u een ontheffing aanvragen; Het maximaal aantal ontheffingen voor bewoners bedraagt twee per adres. Het maximaal aantal ontheffingen is afhankelijk van de parkeergelegenheid op eigen terrein. Indien er voldoende ruimte is voor het parkeren van één motorvoertuig op eigen terrein, wordt dit afgetrokken van het maximaal aantal ontheffingen. Het aanvragen van een bezoekersontheffing is niet mogelijk. Hier vindt u de Beleidsregels parkeerschijfzone Mijdrecht. Vinkeveen Woont u of heeft u een instelling waar bedrijfs- of beroepsmatig werkzaamheden worden verricht binnen de parkeerschijfzone, dan kunt u een ontheffing aanvragen; Het maximaal aantal ontheffingen voor bewoners bedraagt twee per adres. Het maximaal aantal ontheffingen is afhankelijk van de parkeergelegenheid op eigen terrein. Indien er voldoende ruimte is voor het parkeren van één motorvoertuig op eigen terrein, wordt dit afgetrokken van het maximaal aantal ontheffingen. Het aanvragen van een bezoekersontheffing is niet mogelijk. Hier vindt u de Beleidsregels parkeerschijfzone Vinkeveen. Abcoude Hier vindt u de plattegronden van onderstaande locaties in Abcoude. Zone 1 Abcoude (Parkeerterrein station Abcoude) Woont u binnen de parkeerschijfzone, dan kunt u een ontheffing aanvragen; Het maximaal aantal ontheffingen voor bewoners bedraagt twee per adres. Het maximaal aantal ontheffingen is afhankelijk van de parkeergelegenheid op eigen terrein. Indien er voldoende ruimte is voor het parkeren van één motorvoertuig op eigen terrein, wordt dit afgetrokken van het maximaal aantal ontheffingen. Bewoners kunnen een bezoekersontheffing aanvragen. Bent u reiziger (dat zijn inwoners uit de gemeente De Ronde Venen die niet woonachtig zijn binnen de parkeerschijfzone en inwoners uit Loenen aan de Vecht, Loenersloot, Nieuwersluis en Vreeland), dan kunt u een ontheffing aanvragen. Het maximaal aantal ontheffingen voor reizigers bedraagt één per adres. Voor reizigers uit de kernen Loenen aan de Vecht, Loenersloot, Nieuwersluis en Vreeland worden maximaal 50 ontheffingen verleend. Daarna komen ontheffingsaanvragen terecht op een wachtlijst. Ontheffingsaanvragen zijn kenteken gebonden. Zone 2 Abcoude (Bedrijventerrein Hollandse kade) Heeft u een bedrijf op de Hollandse kade, dan kunt u een ontheffing aanvragen; Bedrijven op de Hollandse Kade kunnen maximaal twee ontheffingen aanvragen. Werknemers zonder ontheffing kunnen voor lang parkeren gebruik maken van het parkeerterrein bij de hockeyvereniging op het Ruwelspad. Het is ook niet mogelijk een ontheffing aan te vragen voor bezoekers. Ontheffingsaanvragen zijn kenteken gebonden. Zone 3 Abcoude (Woonwijk bij station Abcoude) Woont u binnen de parkeerschijfzone, dan kunt u een ontheffing aanvragen; Het maximaal aantal ontheffingen voor bewoners bedraagt twee per adres. Het maximaal aantal ontheffingen is afhankelijk van de parkeergelegenheid op eigen terrein. Indien er voldoende ruimte is voor het parkeren van één motorvoertuig op eigen terrein, wordt dit afgetrokken van het maximaal aantal ontheffingen. Bewoners kunnen een bezoekersontheffing aanvragen. Hier vindt u de Beleidsregels parkeerschijfzone Abcoude.Wilt u een parkeerontheffing blauwe zone aanvragen of wijzigen? Vraag een parkeerontheffing blauwe zone aan Vraag een wijziging van een parkeerontheffing blauwe zone aan

  • Paspoort aanvragen of verlengen

    Vraag een paspoort persoonlijk aan bij de gemeente waarin u woont. Maak hiervoor eerst een afspraak bij het gemeentehuis. U betaalt meteen bij de aanvraag. Na 6 werkdagen kunt u het reisdocument ophalen. U gebruikt een paspoort om te laten zien wie u bent. Met een paspoort kunt u alle landen bezoeken. Voor sommige landen heeft u ook een visum nodig. Kinderen hebben een eigen paspoort nodig om naar het buitenland te reizen. Geen spoedaanvragen vanaf 25 tot en met 29 september 2024 Op 30 september 2024 introduceert het RvIG een nieuw model van het paspoort en de identiteitskaart. Tijdens het overgangsmoment naar de nieuwe modellen kunnen vanaf 25 tot en met 29 september geen spoedaanvragen ingediend worden. De reguliere aanvragen kunnen ongehinderd doorgaan.  Paspoortpiek Verloopt uw paspoort of identiteitskaart in 2024?  Vanaf 2024 verwachten we een stijging in het aantal aanvragen voor paspoorten en identiteitskaarten. In 2014 is de geldigheidsduur van deze documenten aangepast van 5 naar 10 jaar (voor mensen van 18 jaar en ouder). Dat zorgde ervoor dat tussen 2019 en 2024 minder nieuwe documenten aangevraagd zijn. Door de stijging in het aantal aanvragen is het belangrijk om op tijd een afspraak te maken. Wilt u een afspraak maken? Klik dan hier.  Lees hier de meest gestelde vragen over de paspoortpiek. Geldigheid Geldigheid paspoort Leeftijd Aantal jaar geldig Vanaf 18 jaar 10 jaar Tot 18 jaar 5 jaar   Reist u alleen met uw kind naar het buitenland? Bijvoorbeeld omdat u alleen het ouderlijk gezag heeft, of omdat de andere ouder niet meereist? Dan heeft u daarvoor een extra document nodig. Inloggen Met uw nieuwe identiteitskaart kunt u inloggen bij de overheid, het onderwijs, de zorg of uw pensioenfonds.  Nu een afspraak maken bij de gemeente Nu een toestemmingsformulier reisdocument indienen

  • Dementievriendelijk

    Mantelzorgers Om dementievriendelijk te worden is ook aandacht voor mantelzorgers belangrijk. Mantelzorgers verdienen ons grootste respect. Zij verrichten zoveel werk om het leven van degene die zij verzorgen draaglijker te maken. In dit verband iemand met dementie, maar mantelzorg strekt zich natuurlijk ook uit over andere aandoeningen en beperkingen. Wij proberen mantelzorgers zoveel mogelijk te ondersteunen met informatie en respijtzorg, maar ook voor een cursussen en een luisterend oor. Een keer per jaar tonen we onze dankbaarheid via de mantelzorgwaardering, een cadeautje als dank voor alles wat zij doen. Bij de welzijnsstichting Tympaan-De Baat werkt een mantelzorgmakelaar die mantelzorgers zoveel mogelijk helpt bij alles wat zij nodig hebben. Informatie is te vinden op www.mantelzorgderondevenen.nl  Filmserie over dagbesteding in De Ronde Venen Voor mensen met dementie zijn er volop mogelijkheden om hun dag op een prettige manier buitenshuis door te brengen. RTV Ronde Venen maakte een serie korte films. Hierin kunt u zien welke dagbesteding er in De Ronde Venen is. U ziet ook welke activiteiten plaatsvinden, wat de begeleiders doen en welke rol de dementieconsulent speelt.   Klik op de titel van de aflevering om naar de video te gaan.   Aflevering 1: Dementietrefpunt en casemanagers dementie  Aflevering 2: Buurderij van Dam, Wilnis Aflevering 3: Zorgboerderij Den Haring, Baambrugge Aflevering 4: Het Raakvlak, Mijdrecht Aflevering 5: Het Tuinhuis, Vinkeveen Aflevering 6: Dagactiviteitencentrum, Abcoude Aflevering 7: De Nostalgie, Amstelhoek Aflevering 8: Beleef het Leven, Mijdrecht Trefpunten en geheugenbibliotheek Het mantelzorg en dementie trefpunt Bij het Mantelzorg en Dementie Trefpunt kunt u zonder afspraak inlopen. U kunt ervaringen uitwisselen met een andere mantelzorger onder het genot van een kopje koffie of thee.U kunt er ook terecht met al uw vragen over mantelzorg, geheugenproblemen of dementie. Een medewerker en vrijwilliger van Tympaan–De Baat staan voor u klaar. Dementie Trefpunt Mijdrecht In Mijdrecht is het Dementie Trefpunt in gebouw De Rank (Prins Bernhardlaan 2). Ingang bij de grote boom. U bent elke eerste maandag van de maand welkom tussen 10.00 en 12.00 uur. Dementie Trefpunt Abcoude In Abcoude is het Dementie Trefpunt in De Angstelborgh (Dorpszicht 22). Ruimte Gein. U bent elke eerste dinsdag van de maand welkom tussen 10.00 en 12.00 uur. Geheugenbibliotheek Tijdens openingstijden kunt u ook de Geheugenbibliotheek bezoeken. Daar vindt u een schat aan informatie over de werking van het geheugen en dementie: van boeken en spelletjes tot dvd’s en muziek. Eerste Hulp Bij Dementie (EHBD)-koffers Wilt u de informatie liever thuis doornemen? We hebben een selectie gemaakt uit de materialen van de geheugenbibliotheek en in de zogeheten EHBD-koffers gestopt. Deze koffers zijn gratis te leen bij de Rondeveense Servicepunten en bij Dorpshuis De Vijf Bogen in Baambrugge. Documentaireserie 'De fasen van Dementie' ‘De fasen van dementie’ schetst een indringend en ontroerend portret van het verloop van deze aandoening bij mevrouw Bogers die hiervoor twee jaar lang gevolgd is. Freek Gillissen van het Alzheimer Centrum Amsterdam geeft als afsluiting van elk van de vier afleveringen een toelichting bij de beelden.  Klik op de titel van de aflevering om naar de video te gaan. Aflevering 1: De fasen van Dementie, thuis Aflevering 2: De fasen van Dementie, de verhuizing Aflevering 3: De fasen van Dementie, verzorgd Aflevering 4: De fasen van Dementie, gesloten

  • Afvalbrengstations

    De gemeente heeft 2 afvalbrengstations waar u uw afval kunt brengen. Het gaat om grofvuil, afval in grote hoeveelheden. Kijk bij grofvuil inleveren welk afval u kunt inleveren bij het afvalbrengstation. Neem uw afvalscheidingspas mee om toegang te krijgen tot het afvalbrengstation.  Openingstijden afvalbrengstations Op feestdagen zijn de afvalbrengstations gesloten. Zie hieronder de andere openingstijden. Afvalbrengstation Abcoude Bovenkamp 15 1391 LA Abcoude Vergeet uw afvalscheidingspas niet! Woensdag 09.00 - 11.00 uur 13.00 - 15.00 uur Zaterdag 13.00 - 16.00 uur Afvalbrengstation Mijdrecht Industrieweg 50 (ingang aan de Ondernemingsweg) 3641 RM Mijdrecht Maandag, dinsdag, woensdag en donderdag 09.00 - 12.00 uur 12.30 - 16.00 uur Vrijdag 09.00 - 12.00 uur Zaterdag 09.00 - 12.00 uur 12.30 - 16.00 uur Wat mag ik inleveren? Abest U mag asbest alleen brengen in ons afvalbrengstation Mijdrecht met een geaccepteerde sloopmelding. U dient het asbest in speciale niet-luchtdoorlatende folie te verpakken. Dit folie is minstens 0,2mm dik, alle naden zijn dicht geplakt met tape. Het aanleveren van asbest kan alleen maandag tot en met vrijdag. U  meld zich eerst bij een medewerker voordat u het asbest deponeert in de daarvoor bestemde container. Kijk voor meer informatie op: Asbest verwijderen. Mogelijk Asbesthoudend afval U dient mogelijk asbesthoudend afval te behandelen als asbest, zie voor de regels hierboven. Puin U mag maximaal een halve kuub aan puin aanleveren. Grof tuinafval U mag maximaal twee en halve kuub aan grof tuinafval (takken, stronken etc.) aanleveren. Autobanden U mag maximaal vier autobanden aanleveren per jaar. Kringloopgoederen Breng de kringloopgoederen bij voorkeur direct bij de Kringkoop. Grof huishoudelijk afval U mag maximaal een kuub grof huishoudelijk afval aanleveren. Denkt u er vooraf aan om eventueel het afval te scheiden of deze naar de Kringkoop te brengen Dakbedekking / bitumen U mag maximaal 1m2 dakbedekking brengen. Overig afval dat u mag brengen Restafval GFTE PMD Papier Glas  Textiel Frituurvet Vlakglas Gips Matrassen Harde Kunststoffen Koper Klein chemisch afval Metaal / IJzer Piepschuim Elektronische apparaten Wat mag ik niet inleveren? Zand / grond Asbest(houdend) materiaal dat niet aangemeld en/of juist verpakt is Autowrakken en onderdelen

  • Trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan

    Er is in Nederland geen verschil meer tussen een huwelijk en een geregistreerd partnerschap. Bij de huwelijksceremonie moet het ja-woord gegeven worden, bij een geregistreerd partnerschap is dat niet verplicht. De gang van zaken op de grote dag is verder precies hetzelfde, dit geldt ook voor de kosten. Het huwelijk wordt wereldwijd erkend, een geregistreerd partnerschap wordt niet in alle landen geaccepteerd. Als u gaat trouwen, meldt u uw trouwplannen bij de gemeente waar u de ceremonie wilt laten plaatsvinden. U kunt uw trouwplannen al 1 jaar voor uw trouwdag melden. De laatste mogelijkheid is 2 weken voor uw huwelijk. De gemeente controleert of u met elkaar mag trouwen. Maar let op: Moet u bij de gemeente documenten aanleveren die uit het buitenland komen? Houdt u er rekening mee dat 2 weken dan te kort kunnen zijn. Verschillende ceremonies Er moeten minimaal 2 en maximaal 4 getuigen aanwezig zijn als u elkaar het jawoord geeft. De getuigen moeten meerderjarig zijn. Hieronder vindt u de verschillende mogelijkheden voor ceremonies. Kosteloos huwelijk/geregistreerd partnerschap Minstens één van de partners moet wonen in gemeente De Ronde Venen. Een kosteloos huwelijk/geregistreerd partnerschap is mogelijk op donderdagochtend om 09.00 uur of 09.30 uur. De duur van de ceremonie is maximaal 10 minuten. Er is geen persoonlijke toespraak van de ambtenaar van de burgerlijke stand. Bij deze ceremonie mogen alleen het (bruids) paar en de getuigen (minimaal 2, maximaal 4) aanwezig zijn. Bescheiden ceremonie huwelijk/geregistreerd partnerschap Deze ceremonie is mogelijk op vrijdagochtend om 10.00 uur of 11.00 uur. Het maximaal aantal aanwezigen is 20 personen (inclusief bruidspaar, getuigen en kinderen, ongeacht de leeftijd). De duur van de ceremonie is maximaal 15 minuten. U kunt geen voorkeur opgeven voor de (buitengewoon) ambtenaar van de burgerlijke stand. Er is geen persoonlijke toespraak van de (buitengewoon) ambtenaar van de burgerlijke stand. Uitgebreide ceremonie huwelijk/geregistreerd partnerschap Deze ceremonie is mogelijk van maandag t/m zaterdag in de trouwzaal van het gemeentehuis of op een andere officiële huwelijkslocatie. U kunt ook een eigen locatie eenmalig als huwelijkslocatie laten aanwijzen. Hier zijn extra kosten aan verbonden. Vanaf 1 januari is deze ceremonie ook mogelijk op zondag bij de volgende externe locaties: Cafe/Restaurant Bon, Fort Nigtevecht, Villa Oldenhoff, Hampshire hotel Meesters, Klinkhamer Rederij, Leonardo hotel, Oude Parochiehuis, Partycentrum de Vink, de Willisstee, Wander Island en Vinkeveen haven (zeilschool) Bij de ceremonie in de trouwzaal van het gemeentehuis mogen maximaal 70 personen aanwezig zijn (inclusief bruidspaar, getuigen en kinderen, ongeacht de leeftijd). De duur van de ceremonie is maximaal 45 minuten. U kunt een voorkeur opgeven voor de buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand (babs) De babs houdt een persoonlijke toespraak en neemt hiervoor tijdig contact met u op. Sinds 1 januari 2018 trouwt u automatisch in beperkte gemeenschap van goederen. Wij brengen administratiekosten in rekening als u uw huwelijk / geregistreerd partnerschap annuleert, nadat de melding voorgenomen huwelijk / geregistreerd partnerschap heeft plaatsgevonden. Trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan online melden met DigiD

  • Ruimtebehoefteonderzoek

    De gemeente beschikt over zes bedrijventerreinen. Het gaat om twee terreinen in Abcoude (Hollandse Kade en Bovenkamp), één in Baambrugge (Baambrugge Noord), twee in Vinkeveen (Spoorlaan en Voorbancken) en één in Mijdrecht (Bedrijventerrein Mijdrecht). De terreinen huisvesten een belangrijk deel van het lokale midden- en kleinbedrijf (MKB), maar ook grote, (inter)-nationale spelers. De zes terreinen bieden samen werk aan circa 6.500 mensen, verdeeld over 630 bedrijven in diverse sectoren. Goed voor 36% van het totaal aantal arbeidsplaatsen. Uit de macro-economische prognose en de online marktpeiling onder ondernemers uit De Ronde Venen blijkt dat er behoefte is aan uitbreidingsruimte. Uit de online marktpeiling destilleren we een ruimtevraag op korte termijn (5 jaar) van circa 5,5 hectare. We verwachten vooral dat grootschalige bedrijven van 0,5 hectare of groter ‘knel’ (komen te) zitten. Deze bedrijven zijn op dit moment vooral gevestigd op Bedrijventerreinen Mijdrecht of op een solitaire locatie in het buitengebied. De bedrijven zijn honkvast en blijven bij voorkeur in de huidige kern/gemeente gevestigd. De leegstand is onder/rond frictieniveau en er is nauwelijks beschikbaar aanbod aan bedrijventerreinareaal. Daarom wil de gemeente De Ronde Venen inzetten op het realiseren van 12 hectare netto bedrijventerreinareaal binnen de gemeente. Er wordt hiervoor een locatie gezocht, bij voorkeur grenzend aan Bedrijventerrein Mijdrecht. Hiervoor gaan we de lobby aan in de regio en met de provincie Utrecht in gesprek. Tevens zetten we in op kwaliteitsverbetering op de bestaande bedrijventerreinen. Uit externe expertise van Stec groep is gebleken dat we op de bestaande bedrijventerreinen samen met het bedrijfsleven 1,5 hectare ruimtewinst kunnen boeken, bijvoorbeeld door het verhogen van panden. Er komt een bedrijventerreinstrategie in 2020, waarbij per bedrijventerrein de te ondernemen acties voor het toekomstbestendig houden zijn bepaald. Ook heeft het college van B&W besloten niet actief te gaan inzetten op het creëren van Blueport Amstelhoek. We constateren dat er in 2019 nauwelijks marktvraag is voor water-/kadegebonden bedrijvigheid. Daarmee komt de haalbaarheid van de Blueport Amstelhoek verder onder druk te staan. Wilt u zich vestigen of uitbreiden? Neem contact met ons op via bedrijven@derondevenen.nl.

  • Bediening bruggen

    De Angstel Hulksbrug, Heinkuitenbrug en De Derde brug 16 april t/m 31 mei, dagelijks 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 16.30 uur 17.30 – 19.00 uur 1 juni t/m 31 aug, dagelijks 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 16.30 uur 17.30 – 20.00 uur 1 sept. t/m 15 okt, dagelijks 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 16.30 uur 17.30 – 19.00 uur 16 okt. t/m 15 april op verzoek (ma t/m vrij) 09.00 – 16.30 uur* 16 okt. t/m 15 april, zaterdag en zon- en feestdagen geen bediening. Voor bediening drukken op de rode knoppen. Wachttijd kan oplopen tot een halfuur. * Bediening aanvragen van ma. t/m vr (uitgezonderd feestdagen): minimaal 1 dag tevoren aanvragen voor 10 uur bij de Gemeente De Ronde Venen, tel. (0297) 29 16 16. Dorpsbrug Baambrugge en Donkervlietsebrug 16 april t/m 31 mei, dagelijks 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 19.00 uur 1 juni t/m 31 aug, dagelijks 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 20.00 uur 1 sept. t/m 15 okt, dagelijks 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 19.00 uur 16 okt. t/m 15 april op verzoek (ma t/m vrij) 09.00 – 16.30 uur* 16 okt. t/m 15 april, zaterdag en zon- en feestdagen geen bediening. Voor bediening drukken op de rode knoppen. Wachttijd kan oplopen tot een halfuur. * Bediening aanvragen van ma. t/m vr (uitgezonderd feestdagen): minimaal 1 dag tevoren aanvragen voor 10 uur bij de Gemeente De Ronde Venen, tel. (0297) 29 16 16. Het Gein Dorpsbrug Abcoude 16 april t/m 31 mei, dagelijks 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 16.30 uur 17.30 – 19.00 uur 1 juni t/m 31 aug, dagelijks 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 16.30 uur 17.30 – 20.00 uur 1 sept. t/m 15 okt, dagelijks 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 16.30 uur 17.30 – 19.00 uur 16 okt. t/m 15 april op verzoek, (ma t/m vr) 09.00 – 16.30 uur* 16 okt. t/m 15 april, zaterdag, zon- en feestdagen geen bediening * Bediening aanvragen van ma. t/m vr (uitgezonderd feestdagen): minimaal 1 dag tevoren aanvragen voor 10 uur bij de Gemeente De Ronde Venen, tel. (0297) 29 16 16. Voor bediening drukken op de rode knoppen. Wachttijd kan oplopen tot een halfuur. Eenrichting vaarverkeer met 1 drukknop buiten dorpskern Abcoude op het Gein en 1 op de Angstel rechts bij ingang van het Gein. De Winkel Nellesteinsebrug, Botholsebrug 16 april t/m 31 mei, dagelijks 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 19.00 uur 1 juni t/m 31 aug, dagelijks 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 20.00 uur 1 sept. t/m 15 okt, dagelijks 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 19.00 uur 16 okt. t/m 15 april op verzoek (ma t/m vr) 09.00 – 16.30 uur* 16 okt. t/m 15 april, zaterdag en zon- en feestdagen geen bediening * Bediening aanvragen van ma. t/m vr (uitgezonderd feestdagen): minimaal 1 dag tevoren aanvragen voor 10 uur bij de Gemeente De Ronde Venen, tel. (0297) 29 16 16. Op 4 zaterdagen vóór aanvang van het voorseizoen en 4 zaterdagen na aanvang van het naseizoen bediening op verzoek van 9-16.30 uur. Aanvragen van ma. t/m vr. (uitgezonderd feestdagen): minimaal 1 dag tevoren aanvragen voor 10 uur bij de gemeente De Ronde Venen, tel. (0297) 29 16 16. De Waver Stokkelaarsbrug, Voetangelbrug 16 april t/m 31 mei, dagelijks 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 19.00 uur 1 juni t/m 31 aug, dagelijks 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 20.00 uur 1 sept. t/m 15 okt, dagelijks 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 19.00 uur 16 okt. t/m 15 april, op verzoek (ma t/m vr) 09.00 – 16.30 uur* 16 okt. t/m 15 april, zaterdag en zon- en feestdagen geen bediening * Bediening aanvragen van ma. t/m vr (uitgezonderd feestdagen): minimaal 1 dag tevoren aanvragen voor 10 uur bij de Gemeente De Ronde Venen, tel. (0297) 29 16 16. Op 4 zaterdagen vóór aanvang van het voorseizoen en 4 zaterdagen na aanvang van het naseizoen bediening op verzoek van 9-16.30 uur. Aanvragen van ma. t/m vr. (uitgezonderd feestdagen): minimaal 1 dag tevoren aanvragen voor 10 uur bij de gemeente De Ronde Venen, tel. (0297) 29 16 16. Kromme Mijdrecht Oude Spoorbrug de Hoef 16 april t/m 15 okt, ma t/m vr 06.00 – 07.00 uur (op verzoek , m.u.v. feestdagen) * 16 april t/m 15 okt, ma t/m vr 07.00 – 21.00 uur 16 april t/m 15 okt, zaterdag 07.00 – 13.00 uur, 14.00 – 21.00 uur 16 april t/m 15 okt, zon- en feestdagen, 08.00 – 13.00 uur, 14-00 – 20.00 uur 16 okt. t/m 15 april, ma t/m vr 06.00 – 08.00 uur (op verzoek, m.u.v. feestdagen) * 16 okt. t/m 15 april, ma t/m vr 08.00 – 19.00 uur 16 okt. t/m 15 april, zaterdag 06.00 – 08.00 uur (op verzoek, m.u.v. feestdagen) * 16 okt. t/m 15 april, zaterdag 08.00 – 13.00 uur 16 okt. t/m 15 april, geen bediening op zondag en feestdagen Oproepen van de brugwachter via een drukknop bij de brug. Als er na 15 minuten nog geen bediening is dan kunt u bellen met telefoonnummer 06 51 56 96 35. * Bediening op verzoek, aanvragen op de voorafgaande werkdag voor 16.00 uur via tel. 06-51569635 . Overzetbrug • 1 jan. t/m 31 dec, dagelijks : 00.00 – 24.00 uur, bediening via drukknop bij brug Ringvaart Dorpsbrug Mijdrecht, Steffensbrug, Hefbrug Rondweg, Burgemeester de Voogtbrug, Heinoomsbrug 16 april t/m 31 mei, dagelijks 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 16.30 uur 17.30 – 19.00 uur 1 juni t/m 31 aug, dagelijks 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 16.30 uur 17.30 – 20.00 uur 1 sept. t/m 15 okt, dagelijks 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 16.30 uur 17.30 – 19.00 uur 16 okt. t/m 15 april, op verzoek (ma t/m vrij) 09.00 – 16.30 uur* 16 okt. t/m 15 april, zaterdag en zon- en feestdagen geen bediening Oproepen van de brugwachter via een drukknop bij de brug. Als er in Mijdrecht na 15 minuten nog geen bediening is dan kunt u bellen met telefoonnummer 06 10 46 77 21. Als er in Wilnis na 15 minuten nog geen bediening is dan kunt u bellen met telefoonnummer 06 10 70 96 40. * Bediening aanvragen van ma. t/m vr (uitgezonderd feestdagen): minimaal 1 dag tevoren aanvragen voor 10.00 uur op Tel: (0297) 29 16 16. Spoordijkbrug 1 jan. t/m 31 dec, dagelijks : 07.30 – 22.00 uur  bediening via drukknop bij brug Vinkeveense plassen Gemeenlandsevaartbrug, Middenweteringbrug, Heulbrug en Geuzenbrug 16 april t/m 15 juni, dagelijks 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 16.30 uur 17.30 – 20.00 uur 16 juni t/m 31 aug, ma t/m do 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 16.30 uur 17.30 – 22.00 uur 16 juni t/m 31 aug, vr t/m zo 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 22.00 uur 1 sept. t/m 15 okt, dagelijks 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 16.30 uur 17.30 – 20.00 uur 16 okt. t/m 15 april, ma t/m vr 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 17.00 uur * 16 okt. t/m 15 april, zaterdag 09.00 – 13.00 uur* 16 okt. t/m 15 april, zon- en feestdagen geen bediening * Voor de Gemeenlandsevaartbrug en de Middenweteringbrug de brugwachter oproepen d.m.v. een drukknop bij de brug. * Voor de Heulbrug en de Geuzenbrug de brugwachter oproepen door te bellen met telefoonnummer 06 10 70 96 40. Oude Waver Waverbrug 16 april t/m 31 mei, dagelijks 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 19.00 uur 1 juni t/m 31 aug, dagelijks 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 20.00 uur 1 sept. t/m 15 okt, dagelijks 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 19.00 uur 16 okt. t/m 15 april op verzoek (ma t/m vrij) 09.00 – 16.30 uur* 16 okt. t/m 15 april, zaterdag en zon- en feestdagen geen bediening. * Bediening aanvragen van ma. t/m vr (uitgezonderd feestdagen): minimaal 1 dag tevoren aanvragen voor 10 uur bij de Gemeente De Ronde Venen, tel. (0297) 29 16 16. de Geer Oudendambrug, Brug Hoek van Spengen 16 april t/m 31 mei, dagelijks 09.00 – 12.30 uur 13.30 – 16.30 uur 17.30 – 19.00 uur 1 augustus t/m 15 oktober: in verband met stremming van de Portengensebrug brugbediening op aanvraag. Minimaal 1 dag van tevoren aanvragen voor 10.00 uur bij de Gemeente De Ronde Venen via telefoonnummer (0297) 29 16 16. 16 oktober t/m 15 april, op verzoek (ma t/m vrij) 09.00 – 16.30 uur* 16 oktober t/m 15 april, zaterdag en zon- en feestdagen geen bediening * Bediening aanvragen van ma. t/m vr (uitgezonderd feestdagen): minimaal 1 dag van tevoren aanvragen voor 10 uur bij de Gemeente De Ronde Venen, via telefoonnummer (0297) 29 16 16. Pontveer Nessersluis 1 jan t/m 31 dec. Ma t/m vr 06.00 – 20.00 uur Gehele jaar 1 april t/m 31 okt. Zaterdag en zondag 09.00 – 20.00 uur Zomer 1 nov. t/m 31 mrt. Zaterdag en zondag 09.00 – 18.00 uur Winter Feestdagen Open als op zondag in die periode met uitzondering van 1e Kerstdag en Nieuwjaarsdag. Koningsdag is geen feestdag, 1e Kerstdag en Nieuwjaarsdag gesloten Tarief pontveer Enkele reis Kortingskaart 10 overzettingen Kortingskaart 10 overzettingen bewoners Nessersluis Voetganger € 0,50 € 3,60 € 3,60 Fiets, tandem, brom-, snorfiets (inclusief aanhanger) € 0,70 € 4,40 € 4,00 Auto, motor € 1,60 € 11,30 € 9,00 Vrachtauto, tractor, bestelbus € 2,00 € 14,50 € 12,00 Meevaren met veerdienst Nessersluis? Voor actuele informatie kijkt u bij Blue Amigo. Sluizen Vinkeveense plassen (Waternet) Waternet beheert de sluizen in De Ronde Venen. Meer informatie over openingstijden vindt u op vinkeveen.nu. Contactgegevens van de sluizen: Demmerikse sluis Vinkeveen en brug: 0297-262540 Proosdijersluis Vinkeveen: 0294-283383 Pondskoekersluis Mijdrecht: 0297-593313 Oudhuijzersluis Wilnis: 0348-402098

  • Meldpunt huurklachten

    De regels De gemeente kan een  verhuurder (of verhuurbemiddelaar) verplichten om de woning volgens de regels te verhuren. Werkt de verhuurder (of verhuurbemiddelaar) niet mee? Dan kan de gemeente actie ondernemen, bijvoorbeeld door het geven van een boete.  De regels waar verhuurders of verhuurbemiddelaars zich aan moeten houden zijn:  Niet discrimineren bij het toewijzen van een woning en de manier waarop woningen toegewezen worden moet te controleren zijn.  De huurder mag niet bedreigd worden.  De waarborg die de huurder betaalt, mag vanaf 1 juli 2023 niet hoger zijn dan het bedrag van 2 maanden huur. Voor deze datum is een waarborg van het bedrag van 3 maanden huur toegestaan.  De waarborg moet binnen 14 dagen na het einde van de huurcontract aan huurder worden terugbetaald.  Sinds 1 juli 2023 is de verhuurder verplicht de afspraken met de huurder vast te leggen in een huurcontract.  De verhuurder (of verhuurbemiddelaar) moet de huurder informeren over zijn rechten en plichten.  Er mogen geen onredelijke servicekosten worden berekend Er mogen geen  dubbele bemiddelingskosten worden berekend Bent u verhuurder (of verhuurbemiddelaar) en tegelijk werkgever van een buitenlandse werknemer dan moeten het huurcontract en het arbeidscontract 2 aparte contracten zijn.   Lees meer over deze regels op de website van de Rijksoverheid. Houdt een verhuurder of verhuurbemiddelaar zich niet aan bovenstaande regels, dan kunt u een klacht indienen.  Voordat u een klacht indient  Voordat u een klacht indient, zijn er een aantal dingen die u zelf eerst kunt doen: Ga in gesprek met uw verhuurder om te kijken of jullie er samen uitkomen.  Houd problemen met huur bij en leg vast wat er volgens u niet goed gaat. Maak foto’s of filmpje bij begin en einde van de periode waarin u de woning huurt. Dit voorkomt onduidelijkheid achteraf.  Houdt voor u zelf ongewenst gedrag van uw verhuurder (of verhuurbemiddelaar) bij. Denk hierbij aan schelden, bedreigen of onverwacht uw woning binnenkomen. Noteer dit met datum en tijd.  Bewaar berichten zoals e-mails, brieven en neem telefoongesprekken op.  Vraag jaarlijks een schriftelijk overzicht van de servicekosten. De verhuurder moet elk jaar vóór 1 juli de servicekosten verrekenen op basis van het werkelijke verbruik van het voorgaande jaar. Op die manier weet u wat u kunt verwachten.  Vraag schriftelijk om een oplossing. Stuur uw verhuurder een brief of e-mail om de problemen aan te kaarten. Als de verhuurder niet reageert, heeft u schriftelijk bewijs dat u hebt geprobeerd het op te lossen.