Resultaten 241 - 250 van 255 resultaten

  • Gehandicaptenparkeerkaart beĆ«indigen

    U kunt een gehandicaptenparkeerkaart zelf tussentijds stopzetten. Dit kan digitaal via de onderstaande link met uw DigiD. Is de eigenaar van de gehandicaptenparkeerkaart overleden? Dan is de kaart niet meer geldig. U kunt de kaart dan sturen naar:   Gemeente De Ronde VenenAfdeling Sociaal DomeinAntwoordnummer 50123600 XM Mijdrecht (geen postzegel nodig) U kunt hem ook inleveren bij de centrale receptie op het gemeentehuis. Nu een gehandicaptenparkeerkaart beëindigen met uw DigiD 

  • Meldpunt huurklachten

    De regels De gemeente kan een  verhuurder (of verhuurbemiddelaar) verplichten om de woning volgens de regels te verhuren. Werkt de verhuurder (of verhuurbemiddelaar) niet mee? Dan kan de gemeente actie ondernemen, bijvoorbeeld door het geven van een boete.  De regels waar verhuurders of verhuurbemiddelaars zich aan moeten houden zijn:  Niet discrimineren bij het toewijzen van een woning en de manier waarop woningen toegewezen worden moet te controleren zijn.  De huurder mag niet bedreigd worden.  De waarborg die de huurder betaalt, mag vanaf 1 juli 2023 niet hoger zijn dan het bedrag van 2 maanden huur. Voor deze datum is een waarborg van het bedrag van 3 maanden huur toegestaan.  De waarborg moet binnen 14 dagen na het einde van de huurcontract aan huurder worden terugbetaald.  Sinds 1 juli 2023 is de verhuurder verplicht de afspraken met de huurder vast te leggen in een huurcontract.  De verhuurder (of verhuurbemiddelaar) moet de huurder informeren over zijn rechten en plichten.  Er mogen geen onredelijke servicekosten worden berekend Er mogen geen  dubbele bemiddelingskosten worden berekend Bent u verhuurder (of verhuurbemiddelaar) en tegelijk werkgever van een buitenlandse werknemer dan moeten het huurcontract en het arbeidscontract 2 aparte contracten zijn.   Lees meer over deze regels op de website van de Rijksoverheid. Houdt een verhuurder of verhuurbemiddelaar zich niet aan bovenstaande regels, dan kunt u een klacht indienen.  Voordat u een klacht indient  Voordat u een klacht indient, zijn er een aantal dingen die u zelf eerst kunt doen: Ga in gesprek met uw verhuurder om te kijken of jullie er samen uitkomen.  Houd problemen met huur bij en leg vast wat er volgens u niet goed gaat. Maak foto’s of filmpje bij begin en einde van de periode waarin u de woning huurt. Dit voorkomt onduidelijkheid achteraf.  Houdt voor u zelf ongewenst gedrag van uw verhuurder (of verhuurbemiddelaar) bij. Denk hierbij aan schelden, bedreigen of onverwacht uw woning binnenkomen. Noteer dit met datum en tijd.  Bewaar berichten zoals e-mails, brieven en neem telefoongesprekken op.  Vraag jaarlijks een schriftelijk overzicht van de servicekosten. De verhuurder moet elk jaar vóór 1 juli de servicekosten verrekenen op basis van het werkelijke verbruik van het voorgaande jaar. Op die manier weet u wat u kunt verwachten.  Vraag schriftelijk om een oplossing. Stuur uw verhuurder een brief of e-mail om de problemen aan te kaarten. Als de verhuurder niet reageert, heeft u schriftelijk bewijs dat u hebt geprobeerd het op te lossen. 

  • Hulp bij schulden

    Heeft u schulden en heeft u problemen met afbetalen? Zorg ervoor dat het niet erger wordt. Zoek samen met de gemeente naar een oplossing. Dit kan zijn een adviestraject of een minnelijke schuldregeling. Lukt dat niet meer of willen uw schuldeisers niet meewerken? Dan is wellicht wettelijke schuldhulp een mogelijkheid. Zo zoekt u samen naar een duurzame oplossing voor uw schulden. Houd er wel rekening mee dat u langere tijd van weinig geld moet rondkomen.

  • Een klein evenement organiseren

    Een klein evenement is bijvoorbeeld een rommelmarkt, straatfeest of buurtbarbecue. Op kleine evenementen zijn weinig mensen aanwezig. Kleine evenementen zorgen ook voor weinig overlast voor bewoners en verkeer. U moet een klein evenement melden bij de gemeente.Zo weet u of u een klein evenement organiseert:  Er zijn geen verkeersmaatregelen nodig  Hulpdiensten hebben vrije doorgang  U verwacht niet meer dan 150 bezoekers  U maakt geen gebruik maakt van een tent of object groter dan 10 m2  U schenkt geen alcoholische drank tegen betaling  Het evenement vindt plaats tussen 7.00 en 00.00 uur  Er is geen muziek voor 10.00 uur en na 23.00 uur (op zondag voor 13.00 uur en na 20.00 uur)  Er wordt geen ander geluid geproduceerd anders dan akoestische muziek, achtergrondmuziek of omroepinstallatie  Voldoet u niet aan de voorwaarden? Dan organiseert u een groot evenement. U moet hiervoor een vergunning aanvragen bij de gemeente.  Nu een klein evenement melden met uw DigiD

  • Kinderopvang starten

    Wilt u een locatie voor kinderopvang, buitenschoolse opvang, gastouderbureau of peuterspeelzaal beginnen? U moet in dat geval een locatie hebben waarvan het bestemmingsplan in orde is. De locatie moet bovendien voldoen aan de veiligheidseisen die de brandweer stelt. U kunt deze zaken van te voren regelen bij de gemeente. De volgende stap is een aanvraag tot registratie in het Landelijk Register Kinderopvang en Peuterspeelzalen (LRKP) indienen bij de gemeente. U meldt uw kinderopvang, buitenschoolse opvang, gastouderbureau of peuterspeelzaal aan. Gebruik hiervoor het juiste aanvraagformulier. Heeft u gastouders die voor u werken? De gastouders moeten ook in het LRKP geregistreerd staan. Hiervoor moet het gastouderbureau een aanvraag bij de gemeente indienen.

  • Adresonderzoek aanvragen

    Een adresonderzoek is een administratief onderzoek. De gemeente onderzoekt of de mensen die ingeschreven staan op het adres daar ook wonen. Het is belangrijk dat deze gegevens kloppen. Staat er iemand op uw adres ingeschreven terwijl hij niet bij u woont? Dan kunt u misschien geen huurtoeslag krijgen. Ook kan een persoon die onterecht op een adres staat ingeschreven fraude plegen. Bijvoorbeeld door toeslagen aan te vragen. Instanties kunnen ook om een adresonderzoek vragen als zij adresgegevens uit de basisregistratie personen gebruiken.Nu een afspraak maken bij de gemeente

  • NK Tegelwippen en de tegeltaxiservice

    Groene tuinen zorgen ervoor dat het regenwater direct in de tuin komt. De bodem neemt dan het water op. Ook zorgt een groene tuin voor verkoeling tijdens hete zomers.Geef op de website van het NK Tegelwippen eenvoudig het aantal gewipte tegels door. U vindt er ook meer informatie. Om het allemaal wat makkelijker te maken, heeft de gemeente de tegeltaxiservice opgezet. Wij halen de tegels bij u op op deze dagen: 22 april - Mijdrecht, Wilnis, De Hoef, Amstelhoek (aanmelden kan tot 15 april) 23 april - Vinkeveen, Waverveen, Abcoude, Baambrugge (aanmelden kan tot 15 april) 23 september - Mijdrecht, Wilnis, De Hoef, Amstelhoek (aanmelden kan tot 16 september) 24 september - Vinkeveen, Waverveen, Abcoude, Baambrugge (aanmelden kan tot 16 september) 21 oktober - Mijdrecht, Wilnis, De Hoef, Amstelhoek (aanmelden kan tot 14 oktober) 22 oktober - Vinkeveen, Waverveen, Abcoude, Baambrugge (aanmelden kan tot 14 oktober) We hanteren een maximum aan het aantal tegels dat we ophalen: maximaal 50 stoeptegels (30x30 cm), maximaal 20 grindtegels (40x60 cm) en maximaal 100 klinkers. Vol = vol. Nu een aanvraag tegels tegeltaxiservice doen via DigiD Nu een aanvraag tegels tegeltaxiservice doen zonder DigiD

  • Bijstand voor jongeren aanvragen

    Jongeren met weinig geld kunnen misschien in aanmerking komen voor een bijstandsuitkering. Bent u niet jonger dan 18 jaar en niet ouder dan 27 jaar? Dan moet u eerst zelf 4 weken op zoek gaan naar werk of een opleiding. De gemeente controleert of u voldoende uw best heeft gedaan om een baan of opleiding te vinden. Als u niet uw best heeft gedaan, dan krijgt u geen uitkering. Kreeg u al op jonge leeftijd een ziekte of handicap? En kunt u daardoor niet werken? Dan kunt u vanaf 18 jaar misschien een Wajong-uitkering krijgen. Het aantal personen in uw huishouden bepaalt de hoogte van uw uitkering. Als u met meer mensen in huis woont, kunt u de kosten voor levensonderhoud delen en is uw uitkering lager. Dit geldt niet voor inwonende kinderen tot 27 jaar, studenten en commerciële relaties (huurders).

  • Sollicitatieplicht

    Als u een bijstandsuitkering krijgt, heeft u sollicitatieplicht. Dit betekent dat u verplicht bent om te solliciteren. U moet ook solliciteren naar banen die niet helemaal aansluiten bij uw opleiding en werkervaring.

  • Uittreksel BRP aanvragen

    In de basisregistratie personen (BRP) staan gegevens van alle inwoners van Nederland. U kunt een kopie van uw eigen gegevens opvragen. Dit heet een uittreksel. Hierop staan onder andere uw naam, geboortedatum, geboorteplaats en huidige adres. Instanties kunnen om een uittreksel uit de BRP vragen. U kunt bijvoorbeeld aan een woningstichting laten zien dat u ingeschreven staat bij de gemeente.Nu online uw uittreksel BRP aanvragen Bent u een advocaat of notaris? Nu online een uittreksel BRP aanvragen als bedrijf