Resultaten 21 - 30 van 226 resultaten

  • Verantwoording subsidie cultuur en cultuurhistorie

    Heeft u een eenmalige subsidie ontvangen van € 5.000,- of hoger, dan moet u hiervoor verantwoording afleggen. Dien uw verantwoording binnen 4 maanden na afloop van het evenement in. Eenmalige subsidie verantwoorden  Dit moet u weten De verantwoording voor een incidentele subsidie bestaat uit: een inhoudelijk verslag; een financieel verslag;  een accountantsverklaring (bij subsidies boven de € 50.000,-).

  • Klacht aanbesteding indienen

    Hebt u een klacht over een aanbesteding? Neem contact op met de contactpersoon van uw aanbesteding. Bent u niet tevreden over de reactie van de gemeente? Dan kunt u een klacht indienen. Klacht indienen Handig om te weten De klacht gaat over een specifieke aanbesteding van gemeente Smallingerland. De klacht is al eerder aan de orde gesteld in de Nota van Inlichtingen. U bent direct belanghebbende bij de aanbesteding. Omschrijf duidelijk wat uw klacht is en doe een voorstel over hoe dit knelpunt verholpen kan worden. Voeg alle relevante aanbestedingsdocumenten (inclusief Nota van Inlichtingen) toe als pdf-bijlage(n).

  • Wetten en lokale regels

    De verordeningen en beleidsregels van de gemeente Smallingerland bevatten regelgeving over gemeentelijke aangelegenheden. Lokale wet- en regelgeving (Overheid.nl) Handig om te weten Een verordening zoals de APV (Algemene Plaatselijke Verordening) of de Subsidieverordening is een regel die geldt voor iedereen binnen de gemeente. De gemeenteraad stelt deze verordeningen vast In een beleidsregel staat hoe het college van Burgemeester en Wethouders zijn bevoegdheden uitvoert. Een beleidsregel is geen wettelijk voorschrift, maar een richtlijn waaraan het college zich moet houden

  • Parkeervergunning vergunningszone voor ondernemers

    Bent u ondernemer in een vergunningszone, dan kunt u een parkeervergunning voor een vergunningszone aanvragen. Voor het inloggen als bedrijf heeft u eHerkenning nodig. U kunt maximaal 3 kentekens op uw adres registreren. Stuur een leaseovereenkomst of een werkgeversverklaring mee bij de aanvraag van de parkeervergunning als u een auto least of een auto van uw werkgever gebruikt.   Aanvragen vergunning Kosten Vergunningen Kosten per kalenderjaar Eerste vergunning € 43,80 Tweede vergunning € 87,10 Derde vergunning € 130,70

  • Zoekt u personeel?

    In Smallingerland werken we gezamenlijk aan een stevige en flexibele arbeidsmarkt, voor nu en in de toekomst. De gemeente zet zich hier samen met ondernemers en onderwijs voor in. Op zoek naar werknemers? Onze accountmanagers Gerard Hoekstra en Anna Kruit bemiddelen tussen werkgevers en werkzoekenden in een uitkeringssituatie. Hiervoor werken zij nauw samen met bedrijven, scholen, UWV, andere gemeenten en het regionaal werkbedrijf FryslânWerkt! Zij kunnen meedenken en informeren over de verschillende mogelijkheden. U kunt contact opnemen met: g.hoekstra@smallingerland.nl/ 06-83485911 of a.kruit@smallingerland.nl/06-50070992  

  • Subsidie welzijnsactiviteiten

    De gemeente kan subsidie geven voor eenmalige activiteiten op het gebied van welzijn. Het gaat hier bijvoorbeeld om aanvragen voor activiteiten voor jongeren, ouderen en vrijwilligers. Vraag een eenmalige subsidie minstens 8 weken voor het begin van de activiteiten aan. Deze subsidie is een bijdrage. Het dekt een deel van de kosten. De subsidie is niet bedoeld om alle kosten van de activiteit te vergoeden.  Eenmalige subsidie aanvragen Klik hier voor de voorwaarden.    

  • Aanmelden zorgaanbieders

    Wij zijn begonnen met de voorbereidingen van een nieuwe aanbesteding voor huishoudelijke hulp, dagbesteding, kortdurend verblijf en ambulante hulpverlening. U kunt zich niet meer aanmelden voor de huidige overeenkomst. Als u een aanvullend pakket aanbiedt waar veel vraag naar is en waar nog niet in is voorzien, maken wij daar soms een uitzondering voor. De gemeente beoordeelt dan eerst uw zorgpakket. Stuur een e-mail naar contractmanagers@smallingerland.nl. Daar kunt u ook terecht met vragen. Bekijk de tarieven voor Wmo-dienstverlening.

  • Laatste vier edities nieuwsbrief

    Elke twee weken verstuurt de gemeente een nieuwsbrief. De laatste vier nieuwsbrieven vindt u hieronder. Nieuwsbrief 17 april Nieuwsbrief 3 april Nieuwsbrief 6 maart Nieuwsbrief 22 februari Mis geen gemeentelijk nieuws Schrijft u zich hieronder in voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief. U krijgt de nieuwsbrief op woensdag in uw mailbox.  Inschrijven voor nieuwsbrief  

  • Ontheffing laden en/of lossen

    Vraag een ontheffing laden en lossen aan als u met uw voertuig winkels wil bevoorraden in het gebied in Drachten waar laden en/of lossen is verboden. Een pasje voor de zakpalen kunt u op het gemeentehuis ophalen. Hiervoor betaalt u een borg. Lever het pasje na gebruik weer in op het gemeentehuis. U krijgt uw borg dan terugestort. Aanvragen ontheffing Kosten Soort heffing Kosten Ontheffing laden en lossen €35,60 + €90,- borgsom   

  • Melding van onterecht gebruik

    Denkt u dat iemand onterecht een bijstandsuitkering of een Wmo-voorziening krijgt? Of een regeling van de Jeugdwet? Twijfelt u over de kwaliteit van de begeleiding die u krijgt? Meld dat online. Onterecht gebruik melden Handig om te weten U kunt uw melding ook anoniem doen De medewerkers van Fraudepreventie behandelen uw melding. Zij gaan vertrouwelijk om met uw gegevens en de informatie die u geeft Meldt u liever telefonisch of schriftelijk? Bel ons algemene nummer of stuur uw brief naar de gemeente t.a.v. Fraudepreventie Geef een zo compleet mogelijke omschrijving van uw melding