Resultaten 61 - 70 van 70 resultaten

  • Loterijvergunning

    U wilt een kansspel organiseren zoals een loterij. U moet een vergunning aanvragen. Een klein kansspel (zoals bingo, kienspel of rad van avontuur) meldt u bij de gemeente.

  • Rijbewijs

    U kunt uw rijbewijs op twee manieren aanvragen: - Online via de RDW (alleen bij verlengen rijbewijs of uitbreiding categorie) - Persoonlijk aan de balie van het gemeentehuis.

  • ID-kaart (identiteitskaart)

    U kunt uw identiteitskaart aanvragen bij de gemeente waarin u woont. U kunt hiervoor een afspraak maken. Een identiteitskaart voor volwassenen is 10 jaar geldig. Een identiteitskaart voor kinderen tot 18 jaar is 5 jaar geldig. Iedereen moet persoonlijk aanwezig zijn bij het aanvragen en het ophalen van de identiteitskaart, dus ook (jonge) kinderen. Na 5 werkdagen kunt u uw nieuwe identiteitskaart ophalen.

  • Verklaring omtrent gedrag (VOG)

    Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een bewijs van goed gedrag. Met een VOG kunt u aantonen dat er geen bezwaar is dat u een bepaalde taak of functie uitvoert. Het Ministerie van Veiligheid en Justitie beoordeelt de aanvraag. De behandeling duurt maximaal 4 weken. De verklaring of afwijzing krijgt u thuis toe gestuurd.

  • Bewijs van in leven zijn / Attestatie de Vita

    Een bewijs van in leven zijn is een schriftelijke verklaring dat u in leven bent. Pensioenfondsen, levensverzekeraars of andere uitkerende instanties kunnen hier om vragen.

  • Containers

    Gemeente Aa en Hunze werkt met drie afvalcontainers voor huishoudelijk afval. • Restafval • Groente-, Fruit- en Tuinafval (GFT) • Plastic, Metaal en Drankenkartons (PMD) Oud papier kunt u zelf verzamelen en op de ophaaldagen aan de weg zetten.

  • Standplaatsvergunning weekmarkten aanvragen

    Voor een standplaats op een weekmarkt in Annen, Gieten of Rolde heeft u een weekmarktvergunning nodig. Wanneer er op de weekmarkt een standplaats vrij komt, maakt het college dit via het gemeenteblad en de gemeentelijke website bekend.

  • Briefadres

    Een briefadres is een adres waar u niet woont, maar alleen post ontvangt. Het is een tijdelijke oplossing voor een periode waarin u geen vast woonadres heeft. Bijvoorbeeld als u in een zorginstelling woont. Uw officiële post gaat dan naar het briefadres. Als briefadres geeft u het adres op van een bekende. Deze persoon moet daar toestemming voor geven en ervoor zorgen dat de post bij u terecht komt.

  • Starterslening

    Een starter op de woningmarkt kan in aanmerking komen voor de Starterslening. De starterslening overbrugt het verschil tussen de koopsom van de woning en het maximale bedrag dat de starter bij de bank kan lenen. Deze lening kan interessant zijn want u betaalt de eerste drie jaar geen rente en aflossing.

  • Uittreksel BRP

    Een uittreksel uit de BRP is een officiële verklaring dat u in de gemeente woont. U kunt een uittreksel nodig hebben als u zich wilt inschrijven bij een woonstichting, als u uw auto wilt overschrijven of bij een echtscheiding.