Resultaten 81 - 90 van 129 resultaten

  • Meldpunt ongewenst verhuurgedrag

    Huurt u in de particuliere sector een woon- of verblijfsruimte en komt u ongewenst verhuurgedrag tegen? Er is nu een meldpunt bij de gemeente om hiervan melding te maken. Bij een melding kan de gemeente aan de hand van de Wet Goed Verhuurderschap kijken of er maatregelen genomen kunnen worden tegen een verhuurder of verhuurbemiddelaar die ongewenst verhuurgedrag vertoont.

  • Diftar

    Afval scheiden is goed voor het milieu én voor uw portemonnee. Sinds 2019 betaalt u per huishouden een vast basisbedrag voor uw afval. Dat basisbedrag is lager dan de gemeentelijke belasting voor afval in de jaren vóór 2019. Daarnaast betaalt u voor iedere keer dat u uw grijze container met restafval laat legen. Of voor iedere keer dat uw afvalpas gebruikt voor het wegbrengen van restafval naar een verzamelcontainer. Hoe minder vaak u dat doet, hoe minder u betaalt. Zo heeft u zelf invloed op uw totale rekening. Dit systeem heet Diftar.

  • Aanmelden grof huisvuil

    Probeer uw grof huisvuil zo klein mogelijk te maken. Vaak past het dan gewoon in uw container voor restafval. Lukt dat niet? Of is het te veel voor in uw grijze container? Dan kunt u het grofafval zelf naar de milieustraat brengen. Ook kunt u tegen betaling gebruik maken van de ophaaldienst. Deze haalt het grofafval thuis bij u op. Matrassen moet u altijd zelf aanbieden bij de Milieustraat.

  • Dagdeelkaarten bewoners

    Bewoners kunnen voor hun bezoekers per kalenderjaar maximaal 100 dagdeelkaarten per huishouden kopen. U kunt deze kaarten online aanvragen (met Digid), per transactie kan 1 pakketje aangevraagd worden. Heeft u de kaarten dringend nodig en kunt u dit niet digitaal regelen, bel dan met 14 0113 om een afspraak te maken. De kaarten gelden voor een van de zones Noord, Oost, Zuid of West. Alle dagdeelkraskaarten blijven geldig ongeacht of/wat voor datum erop staat.

  • Afrekening Bewonersorganisatiebudget 2023

    Alle wijk en dorpsverenigingen die een bewonersorganisatie hebben ontvangen moeten hierover voor 15 juli 2024 een afrekening indienen. U kunt hiervoor gebruik maken van het formulier. Hierop dient u ook het spaardoel aan te geven.

  • Ophaaldagen afval en ledigingen (DigiD)

    Heeft u rolcontainers (kliko's) voor uw afval? In de Afvalkalender ziet u wanneer uw afval wordt opgehaald. Als u een afvalpas heeft, ziet u deze informatie niet. Met een afvalpas bepaalt u namelijk zelf wanneer u uw afval weg brengt.

  • Werk, inkomen en Zorg

    De afdeling Werk, Inkomen en Zorg van GR de Bevelanden is op 1 januari 2015 officieel gestart. Ze is ontstaan doordat vijf Bevelandse Werk, Inkomen en Zorg-afdelingen zijn samengevoegd. De afdeling Werk, Inkomen en Zorg werkt vanuit het Stadskantoor in Goes. Haar medewerkers doen uitvoerend en adviserend werk voor bewoners van de Bevelandse gemeenten.

  • Subsidie buurtbonus

    Heeft u een goed idee of plan om uw buurt te verbeteren? Zodat het er nog fijner is om te wonen? En willen de bewoners in uw buurt hier graag zelf aan meewerken? Dan kunt u een buurtbonus krijgen van de gemeente Goes. Vraag de buurtbonus hier aan!

  • Aanmelden evenement 2024

    Het is niet meer mogelijk een evenement voor 2024 aan te melden. Organisatoren van diverse evenementen, politie, brandweer en gemeente zijn gebaat bij een snelle, objectieve en evenwichtige verdeling (qua data en locaties) van alle buitenevenementen. Voor het jaar 2024 zal een tijdsplanning gemaakt worden voor aanmelding en vergunningaanvraag van evenementen.

  • Huwelijksakte of akte geregistreerd partnerschap aanvragen

    Bent u in Goes getrouwd? Of heeft u in Goes uw partnerschap laten registreren? Dan kunt u hiervan een schriftelijk bewijs aanvragen. U krijgt dan een afschrift of uittreksel van de akte.