Zoekresultaat 1 - 10 van 11 resultaten

  • Lening voor aankoop 1e huis

    U kunt bij ons een starterslening aanvragen als u in Zandvoort voor het eerst een woning wilt kopen, maar niet voldoende inkomen hebt. Deze lening overbrugt het verschil tussen de koopsom van uw woning en uw maximale hypotheek met Nationale Hypotheek Garantie (NHG).

  • Eigen trouwambtenaar regelen

    U kunt uw huwelijk of geregistreerd partnerschap laten sluiten door een eigen trouwambtenaar. Diegene moet dan voor 1 dag benoemd worden tot trouwambtenaar van de gemeente Zandvoort. Als deze persoon al een Buitengewoon Ambtenaar van de Burgerlijke Stand (BABS) is, dan vraagt u dit uiterlijk 2 maanden voor de ceremonie aan. Is hij of zij nog geen BABS, dan vraagt u dit uiterlijk 4 maanden voor de ceremonie aan.

  • Trouwen of geregistreerd partnerschap

    Wilt u in Zandvoort trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan? Het is verstandig om eerst te controleren of de door u gewilde datum en tijd nog beschikbaar zijn. Stuur ons een e-mail. Binnen 5 werkdagen nemen wij contact met u op.

  • Aanvragen bijstandsuitkering

    U kunt nu uw aanvraag bijstandsuitkering doen. U logt in met uw DigiD. Vraagt u samen met uw partner aan, dan logt uw partner ook in met DigiD. Na het ontvangen van deze mail moet u binnen 2 weken uw aanvraag indienen. Zodra u inlogt in het formulier, hebt u maximaal 7 dagen om uw aanvraag af te ronden. Uw formulier is pas verstuurd als u de aanvraag hebt afgerond.

  • Sloopmelding en -vergunning

    Als u een gebouw of een deel daarvan wilt slopen, hebt u meestal geen vergunning nodig. Wel moet u het melden als u meer dan 10 kubieke meter sloopafval verwacht. Of als er asbest vrijkomt, ook al is dit maar een klein beetje. U meldt de sloop via het Omgevingsloket. U kunt daar ook controleren of u toch een omgevingsvergunning voor slopen nodig hebt.

  • Overlijden aangeven

    Meestal geeft een uitvaartondernemer aan de gemeente door dat iemand is overleden. Dit regelt de uitvaartondernemer online of bij de centrale balie. Maar als nabestaande kunt u ook zelf aangifte doen bij de centrale balie. Dit kan iedere werkdag tussen 9.00 en 12.30 uur. Een afspraak is niet nodig. Aangifte doen van overlijden moet binnen 6 werkdagen na het overlijden.

  • Persoonsgebonden budget (PGB)

    U wilt zelf uw hulp in het huishouden regelen of u aanmelden voor beschermd wonen. U kunt hiervoor bij ons budget aanvragen. Dit heet een persoonsgebonden budget (PGB). Voordat u een PGB kunt aanvragen, onderzoeken wij eerst of u kunt omgaan met een PGB. Wij bespreken dit telefonisch met u of komen bij u thuis. U kunt ons bellen voor het maken van een afspraak. Of geef via het terugbelformulier alvast door wat u nodig hebt.

  • Briefadres

    Een briefadres is een adres waar u post ontvangt van officiële instanties maar waar u niet woont. Het is een tijdelijke oplossing voor als u geen vast woonadres hebt of in een instelling verblijft. De hoofdbewoner moet toestemming geven dat u dit adres gebruikt als briefadres. En ervoor zorgen dat u uw post ontvangt.

  • 2e paspoort

    Reist u veel voor zaken, uw beroep of privé? Dan kunt een 2e paspoort aanvragen. Voor de aanvraag komt u naar de centrale balie. Hiervoor maakt u een afspraak. Het nieuwe paspoort kunt u na 5 werkdagen ophalen. Ook hiervoor maakt u een afspraak. Wilt u zonder afspraak komen? Dat kan alleen op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur en op donderdagavond van 17.00 tot 20.00 uur.

  • Adviesraad Sociaal Domein

    De Adviesraad Sociaal Domein Zandvoort adviseert – gevraagd en ongevraagd – het college van burgemeester en wethouders over het sociaal domein. De Adviesraad geeft advies namens inwoners van Zandvoort en is betrokken, deskundig en onafhankelijk.