Zoekresultaat 1 - 2 van 2 resultaten

  • Garantverklaring verblijf in Nederland

    Wilt u garant staan voor een vriend, familielid of partner die een visum voor kort verblijf (maximaal 3 maanden) nodig heeft? Met een garantstelling verklaart u dat u garant staat voor de eventuele verblijfskosten en schulden van deze persoon. De garantverklaring moet pas op het stadskantoor ondertekend worden. Hier moet een medewerker van de gemeente bij aanwezig zijn. De garantverklaring kan ook in een andere gemeente dan de eigen woonplaats worden aangevraagd. Afspraak maken voor: Garantverklaring Hoe werkt het Vraag de garantverklaring persoonlijk aan. Vul de garantverklaring vooraf vast in.  Let op: onderteken de garantverklaring pas als er een medewerker van de gemeente bij aanwezig is. U kunt de garantverklaring ook invullen tijdens uw afspraak. Bent u getrouwd of heeft u een geregistreerd partnerschap? Dan moet uw partner de garantverklaring ook ondertekenen.  Let op: bij het ondertekenen moet een medewerker van de gemeente aanwezig zijn. Nadat de garantverklaring ondertekend is, kunt u de verklaring direct meenemen. Stuur de garantverklaring naar de persoon die bij u op bezoek komt. Met de garantieverklaring kan diegene een visum aanvragen bij de Nederlandse ambassade. Een garantverklaring is 3 maanden geldig. Meenemen naar afspraak Een identiteitsbewijs van uzelf. Een identiteitsbewijs van de getrouwde of geregistreerde partner die de garantverklaring ook ondertekent. Een garantverklaring waar nog geen handtekeningen onder staan. Kosten en geldigheid € 9,35 per handtekening. Heeft u vragen? Bekijk de vragen en antwoorden of de website van de IND . U kunt ook een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Naturalisatie, aanvraag Nederlandse nationaliteit

    Woont u in Nederland en heeft u een andere nationaliteit? Dan kunt u de Nederlandse nationaliteit aanvragen via naturalisatie of optie. Hiervoor maakt u telefonisch een afspraak. Voorwaarden Bekijk alle voorwaarden voor naturalisatie op de website van de Immigratie en Naturalisatiedienst . U moet ingeschreven zijn in de Basisregistratie Personen (BRP). Daarbij moeten de volgende gegevens zijn opgenomen: een geboorteakte en een huwelijksakte of een akte van geregistreerd partnerschap (als u getrouwd bent of als u een geregistreerd partnerschap heeft). Hoe werkt het? Maak telefonisch een afspraak met de gemeente via (010) 248 4000. De gemeente maakt een advies en stuurt dit naar de IND. De kosten betaalt u tijdens uw afspraak op het stadskantoor. De IND beslist binnen 1 jaar of u de Nederlandse nationaliteit krijgt. Deze termijn mag verlengd worden met maximaal 1 jaar. Krijgt u de Nederlandse nationaliteit? Dan krijgt u een uitnodiging van de gemeente om naar de naturalisatieceremonie te komen. Tijdens deze verplichte bijeenkomst krijgt u het bewijs van Nederlanderschap.  Meenemen naar afspraak  Een geldig paspoort van de overheid waar u de nationaliteit(en) van bezit. Een geldige verblijfsvergunning of een ander bewijs van rechtmatig verblijf. Hebt u de nationaliteit van een EU/EER-land of Zwitserland? Dan hoeft u geen verblijfsvergunning te hebben. De gemeente controleert hoe lang u in Nederland woont via de BRP. Een diploma van het inburgeringsexamen. Kosten Naturalisatie 1 persoon € 1023,00 Naturalisatie 1 persoon verlaagd tarief  € 760,00 * Naturalisatie echtpaar € 1.305,00 ** Naturalisatie echtpaar verlaagd tarief  € 1044,00 * Minderjarige kinderen die mee-naturaliseren  € 151,00 * verlaagd tarief geldt voor staatlozen en houders van een verblijfs-/asielvergunning.  ** Met echtpaar wordt bedoeld: getrouwde personen, geregistreerde partners en ongehuwd samenwonenden. Heeft u vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000. Meer informatie is ook beschikbaar bij de IND via 0900 1234561 of via www.ind.nl.