Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (4)
Zoekresultaat 1 - 10 van 12 resultaten
- Geboorteaangifte
Als u een kind heeft gekregen, doet u aangifte van de geboorte in de gemeente waar het kind geboren is. Geef de geboorte zo snel mogelijk door, maar uiterlijk de derde dag na de geboorte.
- Bron: Apeldoorn (Gemeente)
- 2024-03-13
- Vreemdelingenpaspoort
Een vreemdelingenpaspoort is een paspoort voor inwoners van Nederland die de Nederlandse nationaliteit niet bezitten en geen vluchtelingenstatus hebben. (document I of II soms V)
- Bron: Apeldoorn (Gemeente)
- 2024-04-23
- Verloren of gevonden voorwerpen
Heeft u iets gevonden? Dan kunt u online melden dat u iets heeft gevonden of u kunt het afgeven bij de receptie op het Stadhuis. Bent u iets kwijt? Dan kunt u online zoeken of het gevonden is.
- Bron: Apeldoorn (Gemeente)
- 2023-05-15
- Vluchtelingenpaspoort
Het vluchtelingenpaspoort is een reisdocument voor mensen die erkend zijn als vluchteling in Nederland. Het is ook een identiteitsbewijs.
- Bron: Apeldoorn (Gemeente)
- 2024-02-08
- Naamskeuze
Ouders van Nederlandse kinderen kunnen voor hun 1e kind kiezen tussen de achternaam van de vader/duomoeder of de moeder. Vanaf 1 januari 2024 kan uw eerste kind ook een dubbele achternaam krijgen. De volgorde maakt niet uit. Als u later meer kinderen krijgt, krijgen die dezelfde achternaam. De naamskeuze moet u vóór de geboorte of uiterlijk bij de geboorteaangifte aan de gemeente doorgeven.
- Bron: Apeldoorn (Gemeente)
- 2023-12-29
- Briefadres
Als u geen vaste woonplek hebt of als u in een instelling woont kunt u een briefadres aanvragen. Dit is het woonadres van een familielid, vriend of kennis met wie u afspreekt dat diegene uw post ontvangt. Deze persoon zorgt ervoor dat u uw post persoonlijk krijgt. U vraagt het briefadres aan in de gemeente waar de briefadresgever staat ingeschreven.
- Bron: Apeldoorn (Gemeente)
- 2023-11-09
- Wijzigen naamgebruik
Als u getrouwd bent of een partnerschap hebt laten registreren of na ontbinding, kunt u bepalen met welke achternaam de gemeente u aanschrijft: met uw eigen achternaam of die van uw partner. Dit heet naamgebruik en geldt voor mannen en vrouwen.
- Bron: Apeldoorn (Gemeente)
- 2023-05-10
- Legalisatie handtekening
Als u moet bewijzen dat uw handtekening op een document echt van u is, dan kunt u uw handtekening legaliseren. De legalisatie van uw handtekening bewijst alleen dat uw handtekening echt is. Het zegt niets over de inhoud van het document.
- Bron: Apeldoorn (Gemeente)
- 2024-02-08
- Verhuizing vanuit het buitenland naar Apeldoorn (immigratie)
Verhuist u vanuit het buitenland naar Apeldoorn? Geef dit dan binnen vijf werkdagen persoonlijk door aan de balie in het stadhuis. Dit kan alleen op afspraak. U wordt dan ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP). Ook wanneer u in een half jaar minimaal 4 maanden in Nederland blijft, schrijft u zich in.
- Bron: Apeldoorn (Gemeente)
- 2024-03-13
- Attestatie de vita
Heeft u bewijs nodig om aan te tonen dat u in leven bent? Voor buitenlandse instanties vraagt u een attestatie de vita aan. Voor gebruik in Nederland heeft u dan een Bewijs van in leven zijn nodig.
- Bron: Apeldoorn (Gemeente)
- 2024-01-01