Filters
Zoekresultaten 11 - 20 van 67 resultaten
Gezondheidsverklaring rijbewijs
Bron: Heerde (gemeente) | Datum: 2025-07-17 | Thema:
Om veilig aan het verkeer deel te nemen, moet u gezond genoeg zijn. Niet alleen voor uzelf, maar ook voor andere weggebruikers. Het CBR beoordeelt dit met de gezondheidsverklaring. Dat is een formulier met vragen over uw gezondheid. Door de verklaring in te vullen, kan het CBR beoordelen of u gezond genoeg bent om te rijden. U vult deze verklaring in via het CBR of de gemeente. Wanneer heeft u een gezondheidsverklaring nodig? U wilt een praktijkexamen doen voor het auto-, motor-, vrachtauto-, bus- of T-rijbewijs. U wilt uw rijbewijs verlengen met beperkte geldigheidsduur vanwege uw medische situatie. U wilt uw vrachtauto- of busrijbewijs halen of verlengen. U wilt uw rijbewijs verlengen en op de datum dat uw rijbewijs verloopt bent u 75 jaar of ouder. Let op: bent u nu 74 jaar en verloopt uw rijbewijs op of na uw 75e verjaardag? Dan heeft u dus een gezondheidsverklaring nodig. U heeft een rijbewijs en u twijfelt of u nog in staat bent om veilig aan het verkeer deel te nemen. Het CBR heeft uw rijbewijs ongeldig verklaard in een mededelingenprocedure (voorheen vorderingsprocedure) en u wilt opnieuw een rijbewijs aanvragen. U woont in Nederland en heeft nu een buitenlands rijbewijs. Waar kunt u een gezondheidsverklaring aanvragen? Mijn CBR voor het online indienen van een Gezondheidsverklaring. Log in op Mijn CBR met uw DigiD-gebruikersnaam en -wachtwoord. Online indienen gaat sneller dan een papieren aanvraag. U kunt op Mijn CBR de status van uw aanvraag op elk moment bekijken. De CBR webshop voor een papieren Gezondheidsverklaring. U kunt de Gezondheidsverklaring ook aanvragen bij de balie in het gemeentekantoor. Dit kan alleen op afspraak. U kunt contant of met uw pinpas betalen. Wanneer moet u uw Gezondheidsverklaring indienen? Dit legt het CBR uit in een filmpje. U kunt het filmpje bekijken op de website van het CBR. Wat zijn de kosten? Aanvragen bij het CBR: € 44,50. Aanvragen bij de gemeente: € 48,50.
Ga naar websiteBegraven
Bron: Heerde (gemeente) | Datum: 2025-06-26 | Thema:
Op deze pagina staat informatie over de volgende onderwerpen: Begraafplaatsen Kosten van begraven Grafrecht Afkoop onderhoud Schudden van een graf Soort graven Grafsteen plaatsen Geen kist maar een urn Meer informatie Begraafplaatsen De gemeente Heerde heeft 4 gemeentelijke begraafplaatsen: begraafplaats aan de Kamperweg te Heerde; begraafplaats aan de Meester Nijhoffstraat te Heerde; begraafplaats Engelmanskamp aan de Elburgerweg te Heerde; begraafplaats aan de Kwartelweg te Wapenveld. Alleen op de begraafplaats Engelmanskamp en de begraafplaats aan de Kwartelweg geeft de gemeente nog nieuwe graven uit. Het is ook alleen op deze 2 begraafplaatsen mogelijk om in nieuwe of al aangekochte, nog niet benutte graven 3 stoffelijke overschotten te begraven. Bijzetting in een bestaand graf is mogelijk op alle begraafplaatsen. Kosten van begraven Er moet een graf worden gegraven of de overledene wordt bijgezet in een bestaand graf. Medewerkers van de begraafplaats zorgen hiervoor en zorgen ook dat het graf na afloop van de begrafenis weer dicht wordt gemaakt. Ook wijzen ze vaak de weg op de begraafplaats door voor te lopen en zorgen ze dat de kist zakt. De nabestaanden moeten deze kosten betalen. Bekijk de tarieven 2025 Grafrecht Voor het recht om een kist op een plek op de begraafplaats te begraven betalen de nabestaanden grafrecht. Het grafrecht is voor bepaalde tijd. Dat betekent, dat het tarief recht geeft op een graf voor 40 jaar. Na 40 jaar kunnen de nabestaanden het grafrecht verlengen, steeds voor een periode van 20 jaar. Met het aanvraagformulier Recht op graf aanvragen (pdf, 45,5Kb) vraagt u recht op een graf aan. Als u voor 15 oktober 2020 onderhoud en/of grafrecht heeft afgekocht voor onbepaalde tijd, dan blijft dat gelden. Dat is ook zo als degene, waarvoor is afgekocht, nog niet begraven is. Als u voor 15 oktober 2020 jaarlijks een bedrag voor onderhoud betaalde, kunt u jaarlijks blijven betalen. Bekijk de tarieven 2025 Afkoop onderhoud De begraafplaats waar het graf is, moet onderhouden worden. Niet alleen het groen, maar ook de paden en de omheining. Er staan bankjes en er zijn waterpunten die ook onderhouden en vervangen moeten worden. Dat kost menskracht, materiaal en er is gereedschap nodig voor het onderhoud. Als nabestaande betaalt u voor dit onderhoud. Het bedrag voor de afkoop van onderhoud is voor 40 jaar. Bekijk de tarieven 2025 De mogelijkheid om jaarlijks een bedrag voor onderhoud te betalen, bestaat niet meer. Voor nabestaanden is er wel de mogelijkheid om het afkoopbedrag voor 40 jaar in 5 jaar betalen. Als alle nabestaanden/erfgenamen een heel laag inkomen hebben en bijna geen spaargeld, kan het ook in 10 jaar. Ook deze afkoop van het onderhoud kunt u na 40 jaar verlengen, telkens voor een periode van 20 jaar. Als u niet kiest voor verlenging van het grafrecht en de afkoop van onderhoud, kan de gemeente besluiten om het graf te ruimen en de overblijfselen op een verzamelplek op de begraafplaats te begraven. Er zijn ook regels wat u moet betalen wanneer iemand begraven wordt terwijl het einde van de termijn van 40 jaar binnen 10 jaar wordt bereikt. Als gemeente moeten we namelijk de wettelijke grafrust van 10 jaar respecteren. Schudden van een graf Het is mogelijk om een bestaand graf te laten schudden, waardoor er nog één overledene bij begraven kan worden. In dat geval betaalt u de kosten van het schudden naast de kosten van begraven. Soorten graven We hebben in onze gemeente 2 soorten graven: Particulier Algemeen Op een particulier graf mag een gedenkteken worden geplaatst en de nabestaanden bepalen wie er in een graf komt te liggen. Op een algemeen graf komt geen gedenkteken, omdat de overledene samen met een willekeurige andere overledene in één graf begraven kan worden. In een algemeen graf geldt de wettelijke grafrust van 10 jaar. Het bedrag dat voor onderhoud moet worden betaald is daarom lager. Grafsteen plaatsen Bij het graf van een overledene mag u een aandenken plaatsen, zoals een grafsteen, gedenkplaat of graftuin. U heeft hier een vergunning voor nodig. Meestal regelt de steenhouwer dit. Geen kist, maar een urn Voor het plaatsen of begraven van een urn geldt ook dat de tarieven niet langer berekend worden voor onbepaalde tijd, maar voor een periode van 40 jaar. Meer informatie Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen gemeente Heerde Nadere regels voor het beheer en het gebruik van de begraafplaatsen in de gemeente Heerde Verordening begrafenisrechten U kunt daarnaast informatie krijgen aan de balie van het gemeentekantoor. Dit kan alleen op afspraak. Maak uw afspraak
Ga naar websiteProblemen met het riool
Bron: Heerde (gemeente) | Datum: 2025-03-25 | Thema:
Als u last heeft van een rioolverstopping of een slecht functionerende afvoer, dan moet u zelf eerst het controleputje (huisaansluitputje) op of bij de erfgrens opgraven. Informatie over de ligging van het controleputje kunt u telefonisch bij ons opvragen. Zit de verstopping op uw erf (er staat dan geen of weinig water in het putje), dan moet u dit zelf oplossen. Dit kan bijvoorbeeld door een gespecialiseerd bedrijf in te schakelen. Zit de verstopping buiten uw erf (het putje staat dan vol water), dan kunt u de verstopping bij ons melden. Rioolverstopping melden of bel naar 0578 - 69 94 94. De verstopping wordt dan zo snel mogelijk verholpen. Storing rioolgemaal Woont u in het buitengebied en is uw perceel aangesloten op drukriolering? Kijk dan of de lamp van het rioolgemaal brandt. Doe dit voordat u het controleputje gaat opgraven. Als de lamp brandt, is er een storing in het gemaal. Remondis verzorgt het onderhoud van de rioolgemalen. Bij een storing van een rioolgemaal kunt u direct met Remondis bellen: 0578 - 69 94 09. Tijdens kantoortijden wordt de telefoon opgenomen. Buiten kantoortijden kunt u uw telefoonnummer intoetsen en wordt u binnen een half uur teruggebeld.
Ga naar websiteVermissing of beschadiging van een reisdocument
Bron: Heerde (gemeente) | Datum: 2025-07-17 | Thema:
Is uw paspoort of identiteitskaart zoekgeraakt of gestolen? Doe dan online een melding bij de gemeente. Vermissing reisdocument doorgeven Log in met uw DigiD-gebruikersnaam en -wachtwoord. Uw melding van vermissing wordt direct verwerkt. Uw vermiste paspoort of identiteitskaart wordt als 'ongeldig' opgenomen in de nationale en internationale registers, zodat fraude met uw document en/of uw persoonsgegevens wordt voorkomen. Wanneer u in het weekend een melding van vermissing doet, kan er dus niet 2 dagen misbruik van het betreffende reisdocument worden gemaakt. U kunt de vermissing ook doorgeven aan de balie van het gemeentekantoor Maak hiervoor online een afspraak. Afspraak maken vermissing reisdocument Wanneer kan ik een nieuw reisdocument aanvragen? Als u de vermissing van uw reisdocument heeft gemeld. Kijk voor informatie over het aanvragen van een nieuw reisdocument op de pagina Paspoort of Identiteitskaart. Vindt u uw reisdocument terug nadat u aangifte heeft gedaan? Dan bent u verplicht het document in te leveren bij de gemeente. U kunt uw teruggevonden paspoort of identiteitskaart dus niet meer als identiteitsbewijs gebruiken omdat er in de periode van vermissing fraude mee gepleegd kan zijn. Gebruikt u het teruggevonden document daarna weer dan kunt u hier problemen mee krijgen. Bovendien is het document in de landelijke systemen vervallen en kunt u er niet meer mee reizen. Als uw reisdocument (zwaar) beschadigd is, moet u een nieuw reisdocument aanvragen Maak hiervoor online aan afspraak. Afspraak maken aanvragen paspoort Afspraak maken aanvragen identiteitskaart U moet het beschadigde reisdocument inleveren. Kijk onder 'Paspoort' of 'Identiteitskaart' voor de zaken die u moet meenemen. Handige link Wat moet ik doen als ik mijn paspoort of identiteitskaart kwijt ben?
Ga naar websiteOntheffing sluitingstijd horeca
Bron: Heerde (gemeente) | Datum: 2025-12-02 | Thema:
Ontheffing sluitingstijd horeca aanvragen Voorwaarden Als voorwaarde voor het ontvangen van een ontheffing op de sluitingstijd van uw horecabedrijf geldt dat u in het bezit bent van een geldige Alcoholvergunning. Kosten Het aanvragen van een ontheffing sluitingstijd horeca kost € 286,00. Beslissing op uw aanvraag De gemeente neemt binnen 8 weken na ontvangst van uw aanvraag een besluit. Deze termijn mag eenmaal verlengd worden. Bezwaar en beroep U kunt bezwaar maken tegen de beslissing op uw aanvraag. Doe dit binnen 6 weken. Bent u het daarna niet eens met de uitspraak op het bezwaarschrift? Teken dan beroep aan bij de rechtbank.
Ga naar websiteBezwaarschrift indienen
Bron: Heerde (gemeente) | Datum: 2025-05-28 | Thema:
Bent u het niet eens met een besluit van ons? Dan kunt u binnen zes weken na de bekendmaking van het besluit bezwaar maken. We noemen dat een bezwaarschrift indienen. Bezwaar maken is gratis. Het kan gaan om een besluit dat u heeft ontvangen, maar ook om een besluit dat bijvoorbeeld uw buurman heeft ontvangen, maar dat voor u rechtstreeks nadelige gevolgen heeft. Bij het bekendmaken van een besluit staat vermeld of bezwaar kan worden gemaakt en bij wie. Wij maken het besluit officieel bekend in een brief aan betrokkene(n) en/of door een publicatie op www.officielebekendmakingen.nl. In Nieuwsblad Schaapskooi wordt op de gemeentepagina een selectie van besluiten gepubliceerd, maar dit zijn geen officiële bekendmakingen. Wat zijn de voorwaarden? Een bezwaarschrift moet aan een aantal voorwaarden voldoen. U moet uw bezwaarschrift indienen binnen 6 weken na de datum van de bekendmaking van het besluit. Uw bezwaarschrift bevat uw naam, adres en handtekening (wanneer u online een bezwaar indient is dit uw DigiD). In uw bezwaarschrift staat met welk besluit u het niet eens bent en waarom. Als uw bezwaarschrift niet voldoet aan één van de voorwaarden, dan kunnen wij uw bezwaarschrift als niet-ontvankelijk verklaren. Dat betekent dat uw bezwaarschrift inhoudelijk niet wordt behandeld. Wat zijn de kosten? Het indienen van een bezwaarschrift is gratis. Hoe kunt u een bezwaarschrift indienen? U kunt een bezwaarschrift online en schriftelijk indienen. Bezwaarschriften kunt u niet per e-mail indienen. Bezwaarschrift online indienen Log in met uw DigiD-gebruikersnaam en -wachtwoord. Maakt u liever schriftelijk bezwaar? Schrijf dan een brief aan de gemeente Heerde, Postbus 175, 8180 AD Heerde. Let er wel op dat uw bezwaarschrift aan de voorwaarden voldoet. Wat is de procedure? De commissie voor de bezwaarschriften brengt advies uit over een ingediend bezwaarschrift. De commissie vergadert in principe elke drie weken in een openbare zitting. De commissie adviseert niet over bezwaarschriften over belastingen of de Wet waardering onroerende zaken (WOZ). Daarvoor kunt u hier terecht. Als u bezwaar heeft gemaakt, krijgt u meestal een uitnodiging om uw bezwaarschrift mondeling toe te lichten. U mag dat zelf doen, maar u kunt ook iemand anders machtigen om u te vertegenwoordigen. Dit hoeft geen advocaat te zijn. Na de hoorzitting brengt de commissie voor de bezwaarschriften een schriftelijk advies over uw bezwaarschrift uit aan het bestuursorgaan (burgemeester, college of gemeenteraad) dat het besluit heeft genomen. Dat bestuursorgaan neemt een beslissing op uw bezwaarschrift. Van het advies van de commissie mag het bestuursorgaan alleen gemotiveerd afwijken. Bij de beslissing op uw bezwaarschrift ontvangt u ook een kopie van het advies. Voorlopige voorziening Als u bezwaar maakt tegen een besluit, wordt het besluit niet automatisch uitgesteld. Het besluit blijft van kracht totdat er een beslissing op uw bezwaar is genomen. Het kan zijn dat uw belangen hierdoor worden geschaad. Is dit het geval dan kunt u een voorlopige voorziening aanvragen bij de rechtbank. Dit kan alleen als u bezwaar maakt. Beroep instellen Bent u het niet eens met de beslissing op uw bezwaarschrift? Dan kunt u binnen zes weken na deze beslissing beroep instellen bij de rechtbank. Op de pagina Beroepschrift indienen staat hoe dat werkt.
Ga naar websiteBewijs van Nederlanderschap
Bron: Heerde (gemeente) | Datum: 2025-07-14 | Thema:
Er zijn momenten waarop u wilt bewijzen dat u de Nederlandse nationaliteit heeft. Bijvoorbeeld als u naar het buitenland verhuist of wanneer u gaat trouwen. U heeft dan een bewijs van Nederlanderschap nodig. Als u solliciteert naar een baan in het openbaar bestuur, kunt u dit bewijs ook nodig hebben. Vraag het bewijs aan bij de gemeente waar u staat ingeschreven. U krijgt een uittreksel uit de basisregistratie personen. Bij de gemeente Heerde kunt u het uittreksel online en op het gemeentekantoor aanvragen. Uittreksel online aanvragen Log in met uw DigiD-gebruikersnaam en -wachtwoord. U kunt betalen via iDEAL of een creditcard (Visa of Mastercard). Na het online aanvragen wordt uw uittreksel binnen enkele werkdagen verstuurd naar het adres waar u volgens de basisregistratie personen staat ingeschreven. Wat kost een uittreksel? Een uittreksel kost € 11,10. Wilt u het uittreksel aanvragen bij de balie in het gemeentekantoor? Maak dan online een afspraak. Afspraak maken Heeft u een afspraak gemaakt om het uittreksel aan te vragen aan de balie van het gemeentekantoor? Neem dan de volgende documenten mee: Een geldig identiteitsbewijs. Voldoende geld. U moet uw uittreksel betalen bij de aanvraag. U kunt contant of met uw pinpas betalen. U kunt uw uittreksel direct meenemen.
Ga naar websiteAlcohol schenken of verkopen
Bron: Heerde (gemeente) | Datum: 2025-12-02 | Thema:
Wilt u in een horecabedrijf alcohol schenken of in een slijterij sterke drank verkopen? Dan heeft u een alcoholwetvergunning nodig. Dit geldt ook voor paracommerciële instellingen zoals sportkantines en buurt- en dorpshuizen die alcohol willen schenken. U moet een alcoholwetvergunning minimaal 8 weken van te voren aanvragen: Alcoholwetvergunning (model A) aanvragen - voor horecabedrijven en slijterijen Alcoholwetvergunning (model B) aanvragen - voor paracommerciële instellingen Wilt u de aanvraag via de post doen? Dat kan met de volgende formulieren: Alcoholwetvergunning (model A) aanvragen (pdf, 807Kb) - voor horecabedrijven en slijterijen Alcoholwetvergunning (model B) aanvragen (pdf, 812Kb) - voor paracommerciële instellingen Vul 1 van de formulieren in en stuur het naar ons op. Wat zijn de voorwaarden? U kunt een alcoholwetvergunning aanvragen als u: 21 jaar of ouder bent. van onbesproken gedrag bent. een Verklaring Sociale Hygiëne heeft. De vergunning heeft betrekking op het pand en wordt verleend op een (rechts)persoon. U moet opnieuw een vergunning aanvragen als er iets aan de vergunning verandert. Bijvoorbeeld als de ondernemingsvorm of de inrichting (bouwtechnisch) verandert. Wat zijn de kosten? Het in behandeling nemen van een aanvraag kost € 373,85. Welke gegevens moet u aanleveren bij uw aanvraag? Horecabedrijf (commercieel) Ingevuld aanvraagformulier model A met de volgende bijlagen: Verklaring van een leidinggevende werkzaam in de inrichting. Per medewerker in loondienst: een arbeidsovereenkomst. Kopie identiteitsbewijs van ondernemers / bestuursleden en leidinggevenden. Bewijsstukken kennis en inzicht sociale hygiëne van leidinggevenden. Bouwkundige plattegrondtekening van de inrichting met alle bijbehorende lokaliteiten, terrassen of slijtlokalen. Het ingevulde Bibob-vragenformulier (pdf, 45,9Kb) inclusief bijlagen (pdf, 34,8Kb). Horecabedrijf (paracommercieel) Ingevuld aanvraagformulier model B met de volgende bijlagen: Verklaring van een leidinggevende werkzaam in de inrichting. Kopie bestuursreglement. Een verklaring van de eigenaar en/of verhuurder van het pand, voorzien van datum en handtekening. Hierin staat vermeld dat de eigenaar en/of verhuurder geen bezwaar heeft tegen de vestiging van de inrichting in het pand. Kopie identiteitsbewijs van ondernemers/bestuursleden en leidinggevenden. Bouwkundige plattegrondtekening van de inrichting met alle daarbij behorende lokaliteiten, terrassen, of slijtlokaliteiten. Komt er een nieuwe leidinggevende? Meld dit dan met het formulier Melding wijzigen leidinggevende (pdf, 581kb). Vul het formulier in en stuur het naar ons op. Heeft u bouwkundige wijzigingen aangebracht aan de inrichting? Meld dit dan met het formulier Melding wijzigen inrichting (pdf, 460kb). Vul het formulier in en stuur het naar ons op. Als u de melding binnen 30 dagen na de wijziging doorgeeft dan hoeft u geen nieuwe alcoholwetvergunning aan te vragen. Wat doen wij met uw aanvraag? Wij bekijken of u alle gegevens heeft ingevuld en aangeleverd. Als er gegevens missen, vragen wij u om uw aanvraag aan te vullen met de ontbrekende gegevens. Doet u dit niet, dan is uw aanvraag niet-ontvankelijk en nemen wij uw aanvraag niet in behandeling. Wij toetsen uw volledige aanvraag aan de Alcoholwet. Wij nemen binnen 8 weken een beslissing. Deze termijn kunnen wij eenmalig verlengen met maximaal 8 weken. U ontvangt een schriftelijke beslissing op uw aanvraag. Bent u het niet eens met onze beslissing? Dan kunt u bezwaar maken. Wij bekijken de zaak dan opnieuw. Wij moeten uw bezwaarschrift binnen 6 weken hebben na de verzenddatum op onze brief. In het bezwaarschrift staan: de datum, uw naam en adres, uw handtekening, met welk besluit u het niet eens bent en waarom. Voor meer informatie: www.heerde.nl/bezwaar. Wijziging leidinggevende alcoholwet Wilt u de leidinggevende van uw onderneming aanpassen voor de alcoholwet? Gebruik dan dit formulier: Wijziging leidinggevende Login met DigiD of eHerkenning. Wilt u de aanvraag via de post doen? Download dat het formulier op de volgende pagina: Alcoholvergunning, melding wijzigen leidinggevende
Ga naar websiteBodem- of geluidinformatie aanvragen
Bron: Heerde (gemeente) | Datum: 2025-10-31 | Thema:
De informatie is aan te vragen op de volgende website: https://www.odveluwe.nl/kennisbank/bodeminformatie-en-bodemonderzoek/
Ga naar websiteLoterij organiseren
Bron: Heerde (gemeente) | Datum: 2025-12-02 | Thema:
Bij een loterij worden loten verkocht en maken de deelnemers kans op prijzen. Wilt u een loterij organiseren? Dan moet u een vergunning aanvragen. U moet de vergunning minimaal 4 weken voor het begin van de loterij aanvragen. Wat zijn de voorwaarden? Het doel van de loterij is van algemeen nut. Minimaal de helft van de opbrengst wordt aan het doel besteed. De prijzen of premies zijn niet hoger dan € 4.500. Anders moet u een vergunning aanvragen bij het Ministerie van Veiligheid en Justitie. U kunt een loterijvergunning aanvragen namens een vereniging, stichting of instelling. Wat zijn de kosten? Een loterijvergunning kost € 29,65. De kosten worden in rekening gebracht als de vergunning wordt verleend. Een vergunning aanvragen Kan met het volgende formulier: Vergunning aanvragen Log in met eHerkenning of DigiD. Wilt u uw vergunning liever schriftelijk aanvragen? Download dan het formulier Loterijvergunning aanvragen (pdf, 101Kb). Vul het formulier in en stuur het naar ons op. Welke gegevens moet u aanleveren bij uw aanvraag? Wat u doet met de opbrengst. Het aantal loten en de prijs per lot. De totale waarde van de prijzen. De datum van de uitgifte van de loten. De datum van de prijsbepaling. Wat doen wij met uw aanvraag? Wij bekijken of u alle gegevens heeft ingevuld en aangeleverd. Als er gegevens missen, vragen wij u om uw aanvraag aan te vullen met de ontbrekende gegevens. Doet u dit niet, dan is uw aanvraag niet-ontvankelijk en nemen wij uw aanvraag niet in behandeling. Wij toetsen uw volledige aanvraag aan de Algemene plaatselijke verordening. Wij nemen binnen 8 weken een beslissing. Deze termijn kunnen wij eenmalig verlengen met maximaal 8 weken. U ontvangt deze beslissing schriftelijk van ons. Bent u het niet eens met onze beslissing? Dan kunt u bezwaar maken. Wij bekijken de zaak dan opnieuw. Wij moeten uw bezwaarschrift binnen 6 weken hebben na de verzenddatum op onze brief. In het bezwaarschrift staan: de datum, uw naam en adres, uw handtekening, met welk besluit u het niet eens bent en waarom. Wilt u meer informatie hierover? Ga dan naar www.heerde.nl/bezwaar.
Ga naar website