Resultaten 21 - 30 van 72 resultaten

  • Vervoer

    Kunt u geen gebruik maken van eigen of openbaar vervoer, dan zijn er andere mogelijkheden.

  • Asbest verwijderen

    Hebt u asbest gevonden in of rond uw woning en wilt u dit (laten) verwijderen? Dan gelden er strenge regels. Bij het verwijderen van asbest doet u altijd een melding bij de gemeente.

  • Ondersteuning bij lager inkomen

    Hebt u een lager inkomen en valt u onder de minima? Dan kunnen de gemeente en andere organisaties u helpen. Er zijn verschillende regelingen die u kunt gebruiken.

  • Identiteitskaart

    U vraagt een identiteitskaart aan in het gemeentehuis. Daarvoor maakt u online een afspraak. De nieuwe ID-kaart kunt u na 5 werkdagen ophalen. U ontvangt een e-mail als de ID-kaart voor u klaarligt. Voor het ophalen van uw identiteitskaart hoeft u geen afspraak te maken.

  • Meldpunt problemen verhuurders

    De Wet goed verhuurderschap is gericht op het voorkomen en tegengaan van problemen met verhuurders. Denk hierbij aan discriminatie, intimidatie en te hoge servicekosten. Als huurder of woningzoekende kunt u dit ongewenste gedrag melden.

  • Vrijwilligersverzekering

    U doet als vrijwilliger belangrijk werk. De gemeente Epe zorgt ervoor dat u goed verzekerd bent tijdens uw vrijwilligerswerk.

  • Huisnummer aanvragen of wijzigen

    De gemeente is wettelijk verplicht om woningen, winkels en kantoorpanden een nummer te geven. Bij (ver)bouwen met een omgevingsvergunning wordt automatisch gekeken of er een huisnummer moet worden toegekend. Bij (ver)bouwen zonder vergunning kunt u zelf een huisnummer aanvragen.

  • Trouwambtenaar voor één dag

    Als u wilt trouwen of een partnerschap wilt laten registreren met ceremonie, dan mag u zelf kiezen door welke trouwambtenaar u dit wilt laten doen. Bij een gratis of sober huwelijk of partnerschapsregistratie kan dit niet.

  • Handelen in tweedehands spullen

    Koopt u als ondernemer tweedehands spullen in? Dan wilt u erop vertrouwen dat deze spullen niet gestolen zijn. Daarom bent u verplicht om u aan te melden bij de gemeente als handelaar. Dat doet u via het Digitaal Opkopers Loket (DOL). Ook bent u verplicht een opkopersregister bij te houden.

  • Aangifte overlijden

    Aangifte van overlijden doet u in de gemeente waar iemand is overleden. Meestal regelt de uitvaartorganisatie dit. Als nabestaande kunt u ook zelf de overlijdensaangifte doen. U maakt hiervoor een afspraak.