Zoekresultaat 1 - 5 van 5 resultaten

  • Schade melden

    Heeft u schade dan wel letselschade geleden als gevolg van gemeentelijk handelen? Of doordat de gemeente wegen, pleinen, openbaar groen en bouwwerken niet goed onderhoudt? Een schadeclaim wordt digitaal in behandeling genomen door de verzekeringsmaatschappij Recovery Consulting Aon, of bij letselschade Melior verzekeringen. Hoe werkt het U stelt de gemeente digitaal aansprakelijk via www.vlaardingen.nl/contactformulier. In uw contactformulier moet u alle gegevens die voor het onderzoek van belang zijn vermelden en/of toevoegen, zoals: indien mogelijk: een volledig ingevuld schadeformulier waarop duidelijk aangegeven staat wat er is gebeurd en wie aansprakelijk wordt geacht voor de schade;  Indien mogelijk kleurenfoto’s van de beschadiging; Indien mogelijk getuigenverklaring(en); Offerte(s) van het bedrijf dat de schade gaat repareren;  Eventuele bonnen en facturen; Bij een buitenlandse vrachtwagen een kopie van de groene kaart en het rijbewijs van de chauffeur. Uw contactformulier wordt door de gemeente doorgestuurd naar de juiste verzekeringsmaatschappij (AON verzekeringen of Melior Verzekeringen), de afwikkeling van uw zaak gaat via de verzekeringen. Zodra verzekeraar kan overgaan tot afwikkeling van uw zaak, neemt zij contact met u op. Mocht u vragen hebben over uw zaak dan neemt u contact op met de verzekeraar en niet met de gemeente. Kosten Geen. Vragen? Heeft u vragen? U kunt een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Gehandicaptenparkeerkaart aanvragen

    U kunt 4 soorten Europese gehandicaptenkaarten aanvragen. De passagierskaart, bestuurderskaart, gecombineerde parkeerkaart en instellingenkaart. U parkeert maximaal 3 uur gratis als u naast uw parkeerkaart de blauwe parkeerschijf goed zichtbaar achter uw voorruit legt. Maak een afspraak voor Aanvraag gehandicaptenparkeerkaart Hoe werkt het Vul het aanvraagformulier gehandicaptenparkeerkaart (pdf, 169 kB) in. Verzamel de gevraagde documenten. Maak een afspraak en lever het aanvraagformulier en de documenten op het stadskantoor in.  U betaalt tijdens de afspraak. Binnen 2 weken krijgt u een ontvangstbevestiging. Dit geldt enkel voor schriftelijke aanvragen die per post zijn verzonden. Binnen 4 weken krijgt u een oproep van Argonaut Advies B.V. voor een medische keuring, echter kan dit momenteel iets langer duren. Binnen 8 weken, na advies van Argonaut Advies B.V., neemt de gemeente een besluit. Bij een positief besluit sturen wij de gehandicaptenparkeerkaart naar u op. U krijgt de rekening via de Regionale Belasting Groep (RBG). Bent u niet in staat het aanvraagformulier persoonlijk in te leveren? Machtig iemand om dit voor u te doen. Vul daarvoor het formulier machtigingsformulier aanvraag gehandicaptenparkeerkaart (pdf, 29 kB) in. Verlies of diefstal Bent u uw parkeerkaart kwijt? Meld dit bij de gemeente om misbruik te voorkomen. De kaart wordt door ons gedeactiveerd en kan niet meer worden gebruikt. Vul het aanvraagformulier duplicaat gehandicaptenparkeerkaart (pdf, 435 kB) in. Stuur dit met de genoemde documenten op. Bij diefstal dient aangifte bij de politie te worden bijgevoegd, bij vermissing of zoekraken van de kaart volstaat de melding bij de gemeente om een duplicaat aan te vragen. De gemeente stuurt u een nieuwe parkeerkaart. U krijgt een rekening via de Regionale Belasting Groep (RBG). Verlenging gehandicaptenparkeerkaart Vul het aanvraagformulier verlenging gehandicaptenparkeerkaart (pdf, 158 kB) in. Verzamel de gevraagde documenten. Stuur het aanvraagformulier en de documenten op naar Gemeente Vlaardingen, t.a.v. parkeren, Postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen Binnen 2 weken ontvangt u het besluit van de gemeente en, bij een positief besluit, een nieuwe gehandicaptenparkeerkaart. Binnen 4 weken ontvangt u per post de rekening via de Regionale Belasting Groep (RBG). Let op: wegens grote drukte in december en januari kan het voorkomen dat u langer moet wachten dan de genoemde termijnen. Houdt u rekening met een mogelijke vertraging van 2 weken. Regels parkeren U kunt parkeren op gehandicaptenparkeerplaatsen en op normale parkeerplaatsen. De kaart is geldig in alle landen binnen de Europese Unie. U parkeert maximaal 3 uur gratis als u naast uw parkeerkaart de blauwe parkeerschijf goed zichtbaar achter uw voorruit legt. Let op: in de parkeergarage moet u wel parkeergeld betalen. Voor de overige parkeerregels kunt u de informatiefolder ’Hoe, wanneer en waar te gebruiken’ lezen, die u bij uw gehandicaptenparkeerkaart krijgt. Kosten Aanvraag parkeerkaart: € 114,55 Toeslag huisbezoek bij aanvraag parkeerkaart: € 85,90 Toeslag bij niet aanwezig zijn bij huisbezoek: € 103,10 Toeslag opvragen medische informatie: € 97,75 Aanvraag parkeerkaart instellingen: € 80,70 Afgifte parkeerkaart bij eerste aanvraag, verlies of diefstal of een verlenging: € 29,60 Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Verhuizing naar het buitenland (emigratie)

    Verhuist u in een jaar voor langer dan 8 maanden naar het buitenland? Dan bent u verplicht dit te melden. Dit doet u vanaf 5 dagen voor vertrek. De gemeente verwerkt uw verhuizing en geeft uw vertrek door aan andere overheidsorganisaties. Verhuizen niet alle gezinsleden van het adres? Dan moet u de aangifte van vertrek persoonlijk doen. Maak hiervoor een afspraak. Afspraak maken voor: Verhuizen naar het buitenland/emigratie Wie mag de verhuizing doorgeven Iedereen boven de 16 jaar. Samenwonende echtgenoten/geregistreerde partners (als zij samen naar het buitenland verhuizen). De ouder of voogd voor minderjarige kinderen (als ouders en inwonende kinderen samen naar het buitenland verhuizen). De ouder voor meerderjarige kinderen (als ouders en inwonende kinderen samen naar het buitenland verhuizen). Meerderjarige kinderen voor inwonende ouder(s) (als de meerderjarige inwonende kinderen en ouder(s) samen naar het buitenland verhuizen). De curator, als u onder curatele gesteld bent. Hoe werkt het Verhuizen niet alle gezinsleden van het adres naar het buitenland? Dan moet u de aangifte van vertrek persoonlijk doen. Maak hiervoor een afspraak. Tijdens de afspraak moeten alle personen (ook minderjarigen) die vertrekken aanwezig zijn. Op afspraak Maak een afspraak. Tijdens uw afspraak verwerkt de gemeente uw aangifte van vertrek direct. Digitaal Download het formulier ‘aangifte van vertrek’ (pdf, 23 kb), vul het in en onderteken het. Zorg voor kopieën van identiteitsbewijzen van de meerderjarige personen die vertrekken. Scan het formulier ‘aangifte van vertrek’ en de kopieën van de identiteitsbewijzen of maak er foto’s van. Vul het contactformulier in. Vul daarbij ‘vertrekformulier emigratie’ als onderwerp in. Stuur het formulier ‘aangifte van vertrek’ en de kopieën van de identiteitsbewijzen mee. Na ontvangst van het formulier verwerken wij uw verhuizing binnen 5 werkdagen. Schriftelijk Download het formulier ‘aangifte van vertrek’ (pdf, 23 kB). Print het formulier uit, vul het in en onderteken het. Zorg voor kopieën van de identiteitsbewijzen van de meerderjarige personen die vertrekken. Stuur het formulier en de kopieën van de identiteitsbewijzen naar Gemeente Vlaardingen, t.a.v. klantinformatiecentrum, Postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen. Na ontvangst van het formulier verwerken wij uw verhuizing binnen 5 werkdagen. Meenemen naar afspraak Uw geldige identiteitsbewijs en de identiteitsbewijzen van de meerderjarige personen die vertrekken. Verhuizen niet alle bewoners van het adres naar het buitenland? Dan moeten alle personen meekomen die wel met u naar het buitenland verhuizen. Kosten Aangifte doen van vertrek is gratis. Een uitschrijfbewijs kost € 12,10. Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen viavlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Verhuizen vanuit het buitenland (immigratie)

    Verhuist u vanuit het buitenland naar Vlaardingen of bent u het komende half jaar minimaal 4 maanden in Nederland?  Schrijf u binnen 5 dagen na aankomst in bij de gemeente. Maak hiervoor telefonisch een afspraak. Hoe werkt het Maak telefonisch een afspraak via (010) 248 4000. Zorg voor de juiste documenten. Heeft u een partner en/of kinderen die ook ingeschreven moeten worden? Dan moeten zij meekomen naar de afspraak. Woont u korter dan 4 maanden in Nederland? Laat uzelf dan registreren in de Registratie Niet Ingezetene (RNI). Heeft u geen Nederlandse of andere EU nationaliteit? Maak dan eerst een afspraak met de Immigratie- en naturalisatiedienst (IND) voor het aanvragen van een verblijfsvergunning. Zodra u een verblijfsdocument heeft, kunt u zich inschrijven. Is het adres waar u gaat wonen van Samenwerking of Waterweg Wonen? Dan moet u een schriftelijke toestemming van deze verhuurder vragen. Meenemen naar afspraak Een geldig identiteitsbewijs van iedereen die ingeschreven wordt. Inlichtingenformulier Oost- of West-Europa. Bewijs van rechtmatig verblijf (verblijfsdocument/visum langer dan 4 maanden geldig) Bewijs van uitschrijving als u uit Aruba, Bonaire, Curaçao, Saba, Sint Eustatius of Sint Maarten komt. Huur- of koopcontract van uw woning of schriftelijke instemmingsverklaring (pdf, 185 kB) van de hoofdbewoner bij wie u gaat inwonen. Schriftelijke toestemming als het adres waar u gaat wonen van Samenwerking of Waterweg Wonen is. Of schriftelijk toestemming van de eigenaar van het pand met  met de Kopie-ID app van de rijksoverheid voor de identificatie van zijn/haar identiteitsbewijs (naam en handtekening moeten zichtbaar zijn). Originele documenten uit het buitenland van uzelf en uw kinderen. Bijvoorbeeld een geboorteakte of een huwelijksakte. Alleen Engelse en Duitse akten worden zonder officiële vertaling geaccepteerd. Documenten die niet in het Engels of Duits zijn opgemaakt, moeten worden vertaald door een beëdigd vertaler. Ook kan het zijn dat de documenten een legalisatie moeten hebben. Lees meer over de legalisatie van documenten op nederlandwereldwijd.nl. De verwerking duurt maximaal 4 weken. Kosten Geen Heeft u vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Verhuizen (binnen Nederland)

    Geef uw verhuizing door aan de gemeente waar u gaat wonen. Staat er niemand op het nieuwe adres ingeschreven? Geef dan uw verhuizing door met DigiD. Staat er wel iemand ingeschreven? Meld uw verhuizing dan schriftelijk of op het stadskantoor. Afspraak maken voor: Doorgeven verhuizing Direct regelen: Verhuizing doorgeven Wie mag de verhuizing doorgeven U zelf, als u 16 jaar of ouder bent. Een ouder, voogd of verzorger voor een minderjarig inwonend kind. Een ouder en zijn/haar meerderjarige kind als zij verhuizen naar hetzelfde adres. Gehuwden of geregistreerde partners als zij verhuizen naar hetzelfde adres. Een gemachtigde. Meerderjarige kinderen voor inwonende ouders. De curator voor een persoon die onder curatele is gesteld. Als iemand naar een verzorgingstehuis gaat en degene die verhuist, is niet meer in staat om zelf te tekenen, dan is het mogelijk dat het verzorgingstehuis toestemming geeft. Een medewerker van de gemeente Vlaardingen tekent dan 'ambtshalve'.  Hoe werkt het Geef uw verhuizing binnen vier weken vóór of uiterlijk vijf dagen na de verhuizing door. De datum die u op de aangifte als verhuisdatum vermeldt, geldt als de datum van verhuizing. Geeft u de verhuizing pas ná vijf dagen door? Dan wordt de aangiftedatum als verhuisdatum vastgelegd. Uw aangifte van verhuizing wordt binnen vijf werkdagen verwerkt. Aangifte doen kan in Vlaardingen op de volgende manieren: Digitaal: Via het digitale verhuisformulier met uw DigiD. Let op: dit kan alleen als op het nieuwe adres niemand anders ingeschreven staat. Als dat wel zo is, moet u uw verhuizing schriftelijk of op het stadskantoor doorgeven. Schriftelijk: Print het verhuisformulier (pdf, 25 kB)  uit, vul het in en onderteken het. Op het verhuisformulier staat welke documenten u mee moet sturen. Gaat u bij iemand inwonen? In het geval van inwoning (woning niet van een woningcorporatie), print u het formulier instemmingverklaring betreffende inwoning (pdf, 127 kB) uit, vult u deze in en ondertekent u deze. In het geval van inwoning in een woning van Waterweg Wonen of Samenwerking, print u het formulier inwoning Samenwerking en Waterweg Wonen (pdf, 239 kB) uit, vult u deze in en ondertekent u deze. Stuur de formulieren en de documenten naar Gemeente Vlaardingen, t.a.v. Burgerzaken, Postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen. Op afspraak: Maak een afspraak. Geeft uw verhuizing zelf door of via een gemachtigde. Meenemen naar afspraak Een kopie van uw identiteitsbewijs. Een kopie van uw huur- of koopcontract. Let op: het koopcontract moet gepasseerd zijn bij de notaris. Gaat u bij iemand inwonen? Dan moet de hoofdbewoner of de verhuurder de verklaring op het verhuisformulier (pdf, 25 kB) invullen en ondertekenen. Print het verhuisformulier uit, laat het invullen en neem het mee. Een kopie van een identiteitsbewijs van de hoofdbewoner of verhuurder als u bij iemand gaat inwonen. Schriftelijke toestemming als het adres waar u gaat wonen van Samenwerking of Waterweg Wonen is. Kosten Geen. Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.