Zoekresultaat 1 - 6 van 6 resultaten

  • Verkeersbesluit, verzoek

    In verkeersbesluiten staan regels waar weggebruikers zich op de openbare weg aan moeten houden. Iedereen mag een verzoek tot een verkeersbesluit indienen. Denkt u hierbij aan het instellen van een maximumsnelheid of een parkeerverbod. Meestal vraagt de beheerder van de weg om de verkeersbesluiten. Ook u kunt een verzoek indienen. Als een verkeersbesluit eenmaal genomen is, wordt het gepubliceerd en rechtstreeks verzonden naar de aanvrager.

  • Klacht over de provincie indienen

    Wanneer kan ik een klacht indienen?

    U kunt een klacht indienen wanneer:

    • de gedraging minder dan 1 jaar geleden plaatsvond;
    • u niet de mogelijkheid had om bezwaar te maken of in beroep te gaan.

    Hoe kan ik een klacht indienen?

    U kunt uw klacht op verschillende manieren indienen:

    Mondeling

    U kunt telefonisch contact opnemen via 073 – 681 28 12.

    Digitaal

    U kunt uw klacht digitaal indienen. Hiervoor heeft u DigiD of e-Herkenning nodig.

    Schriftelijk

    U kunt uw klacht per post (ter attentie van HAC, postbus 90151, 5200 MC ’s-Hertogenbosch) of per e-mail indienen.

    Andere klachten of meldingen

    Wanneer uw klacht gaat over de toestand van een provinciale weg of de situatie op die weg (verkeersveiligheid, bebording, bereikbaarheid) maak dan hier een melding. Als u een klacht heeft op het gebied van milieu (geur-, geluid, stofhinder), maak dan hier een melding.

    Wat moet ik vermelden in mijn klacht?

    Voor de behandeling van uw klacht is het belangrijk dat u in ieder geval de volgende informatie aan ons doorgeeft:

    • uw naam en adres;
    • de datum;
    • de inhoud van de klacht;
    • tegen wie de klacht wordt ingediend;
    • uw telefoonnummer (niet verplicht).

    Hoe verloopt de behandeling van een klacht?

    De provincie wil zowel mondelinge als schriftelijke klachten zorgvuldig afdoen. Wij nemen altijd telefonisch contact op om de klacht te bespreken. Dit kan voldoende zijn om de klacht af te handelen, maar alleen als dit naar uw tevredenheid gebeurt (informele afhandeling).

    Leent uw klacht zich niet voor informele afhandeling? Of bent u daarmee niet tevreden? Dan volgt de formele procedure. Dat houdt in dat de hoor- en adviescommissie uw klacht verder in behandeling neemt en advies zal uitbrengen over uw klacht. De provincie neemt daarna een beslissing op de klacht.

    Binnen welke termijn volgt een beslissing op de klacht?

    De provincie moet binnen 10 weken een beslissing nemen over uw klacht. Deze termijn kan met 4 weken worden verlengd. Verder uitstel is alleen met uw instemming mogelijk.

    Bent u niet tevreden over de afhandeling van een klacht?

    Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht of het resultaat daarvan? Dan kunt u een klacht indienen bij de Nationale ombudsman. In de beslissing op uw klacht leest u hier meer over. U kunt ook de internetpagina van de Nationale ombudsman raadplegen of bellen met het gratis telefoonnummer 0800-33 55 555.

  • Zwemmen in open water

    Als u informatie wilt over zwemmen in open water, kunt u tijdens het zwemseizoen terecht bij de provincie. Het zwemseizoen loopt van 1 mei tot 1 oktober. De provincie toetst de hygiëne en de veiligheid van het zwemwater. De uitkomsten hiervan plaatst de provincie op een informatiebord in de buurt van elke zwemlocatie.

    Tijdens het zwemseizoen maakt de provincie de resultaten van haar onderzoeken bekend via de volgende media: www.zwemwater.nl, een informatiebord bij de zwemlocatie, de lokale media bij directe problemen met het zwemwater. Klachten over open water meldt u bij de zwemwatertelefoon: (073) 680 80 58.

  • Klacht of melding over provinciale wegen

    U belt met 073 - 680 73 68, wanneer de veiligheid of doorstroming op één van de provinciale wegen acuut belemmerd wordt. Een provinciale weg heeft altijd een N-nummer. Het telefoonnummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

  • Stimuleringsregeling landschap, subsidie

    Voor grondeigenaren en beheerders in het (agrarische) buitengebied is subsidie aan te vragen op de locaties zoals aangegeven in de Viewer landschaps- en themagebiedskaarten (www.brabant.nl/kaartlandschap)

    Het Brabantse landschap is onderverdeeld in 8 landschapstypen. De gemeente of het waterschap heeft bepaald waar ze welke doelen wil bereiken. Op de kaart zijn deze thema’s in de gebieden aangegeven. Op de digitale kaart ziet u in welk landschapstype en thema uw perceel ligt. En volgt de keuze voor de geschikte landschapselementen, waterelementen, kruidenranden of een wandelpad over boerenland. 

  • Gebruik van de provinciale weg, vergunning

    Provinciale wegen zijn primair bedoeld om het verkeer vlot en veilig af te wikkelen. Voor het op een andere manier gebruiken van die wegen kunnen Gedeputeerde Staten een vergunning verlenen. Dit kan bijvoorbeeld voor evenementen, optochten en werkzaamheden zoals het (ver)leggen van kabels en leidingen of het plaatsen van borden zijn.