Zoekresultaat 1 - 9 van 9 resultaten

  • Banierenlocaties aanvragen

    Wanneer u voor of tijdens een evenement wilt vlaggen, kunt u maximaal 3 weken gebruik maken van de festivalpotten en/of vaste masten van de gemeente Vlaardingen. U vult het 'aanvraagformulier banierenlocaties' in en stuurt dit met het ontwerp van de banier naar de gemeente Vlaardingen.

  • Parkeren in fietstrommel

    Bewoners zonder berging en buitenruimte kunnen een stallingsplaats huren in bestaande fietstrommels. Per fietstrommel is ruimte voor 5 fietsen. Direct regelen Aanvraagformulier stallingsplek fietstrommel Hoe werkt het? Vul het digitale ‘aanvraagformulier stallingsplaats fietstrommel’ in en verstuur het. Is er direct een stallingsplek vrij? Dan hoort u binnen 5 werkdagen wanneer u de huurovereenkomst kunt ondertekenen. Neem uw identiteitsbewijs mee. De sleutel voor de fietstrommel met uw stallingsplaats haalt u op bij de Stadswerf, burgemeester Heusdenslaan 357. U krijgt ieder kwartaal een factuur. Wilt u de huur opzeggen? Maak een afspraak via (010) 248 4000. Tijdens uw afspraak ondertekent u het opzegformulier en u levert direct de sleutel in. U kunt een stallingsplaats huren voor 1 fiets per persoon en maximaal 3 fietsen per huishouden. De stuurbreedte van uw fiets mag niet meer dan 70 cm zijn. Is er geen stallingsplek vrij? Dan komt u op een wachtlijst. Kosten Huurprijs: € 13,00 per fiets per kwartaal Borg: € 25,00 per sleutel Vervangende sleutel bij verlies of diefstal: € 10,00 Heeft u vragen? Bekijk de veelgestelde vragen. U kunt ook een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Collecteren, inzamelen geld of goederen

    Voor het inzamelen van geld of goederen heeft u een vergunning nodig. Vul hiervoor het aanvraagformulier in. Het kost € 40,50.

  • Vergunning tijdelijk verhuren koopwoning (Leegstandwet)

    Staat uw koopwoning te koop en leeg? Dan kunt u, als u aan de voorwaarden voldoet, uw woning tijdelijk verhuren op basis van de Leegstandwet. Vraag hiervoor een vergunning aan. Direct regelen aanvraagformulier ‘vergunning tijdelijke verhuur leegstaande woonruimte’ (pdf, 125 kB) Voorwaarden De woonruimte moet in een te koop staande woning zijn die: nooit bewoond is geweest (nieuwbouwwoning) of; minimaal 12 maanden onafgebroken bewoond is geweest door de eigenaar of; in 10 jaar tijd maximaal drie jaar verhuurd is geweest of; gesloopt of gerenoveerd moet worden. De vergunning wordt alleen verleend als het gebouw of de woning, voor de verhuring waarvan de vergunning wordt gevraagd, leeg en te koop staat. De vergunning wordt verleend voor 5 jaar. De leegstandwet schrijft voor dat: de verhuurtermijn minimaal 6 maanden moet zijn; de verhuurder een opzegtermijn heeft van 3 maanden; de huurder een opzegtermijn heeft van 1 maand; de verhuurder zelf de reële huurprijs mag bepalen bij een te koop staande woning; eigenaren van een woonruimte meer dan 1 keer een vergunning voor tijdelijke verhuur aan mogen vragen. Er moet wel minimaal 5 jaar zitten tussen de aanvragen. Particuliere eigenaren mogen niet meer dan 2 woningen die te koop staan tegelijk tijdelijk in de verhuur hebben. Bij tijdelijke verhuur op grond van de Leegstandwet geldt geen uitgebreide huurbescherming zoals bij normale verhuur. Aan het einde van het huurcontract moet de huurder de woning verlaten. Als woningeigenaar bent u daarmee beter beschermd op het moment dat u uw woning kunt verkopen. Hoe werkt het? Voordat u de vergunning aanvraagt: vraag uw hypotheekverstrekker om toestemming. controleer of uw verzekeraar ingelicht moet worden. Vraag de vergunning aan in de gemeente waar uw woning staat. Print het aanvraagformulier ‘vergunning tijdelijke verhuur leegstaande woonruimte’ uit. Gebruik de toelichting op het aanvraagformulier bij het invullen van het formulier. Bij digitale aanvraag: maak een afbeelding (scan of foto) van het ingevulde aanvraagformulier en verstuur dit via www.vlaardingen.nl/contactformulier​​​​. Bij schriftelijke aanvraag: stuur het formulier naar Gemeente Vlaardingen, t.a.v. Stedelijke Ontwikkeling, Postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen. U krijgt de vergunning binnen 10 werkdagen toegestuurd. De vergunning geldt voor maximaal 5 jaar en wordt niet verlengd. Houd bij het opstellen van het huurcontract met uw huurder(s) rekening met de regels van de Leegstandwet. Kosten Geen Meer informatie, voorbeelden en een overzicht van veelgestelde vragen vindt u op www.rijksoverheid.nl. Heeft u vragen, dan kunt u een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Een evenement organiseren

    U wilt een evenement organiseren in de openbare ruimte of in een gebouw dat hier normaal niet voor wordt gebruikt. Het kan zijn dat u daarvoor melding moet doen bij de gemeente of een vergunning moet aanvragen. Dat hangt af van de categorie (0, A, B- of C) waarin uw evenement valt. De gemeente bepaalt onder welke categorie uw evenement valt. Dit hangt af van: het aantal personen dat tegelijkertijd aanwezig is; het soort evenement; het tijdstip waarop het evenement plaatsvindt; hoe hard het geluid is;  of er een springkussen geplaatst wordt;  of er objecten geplaatst worden die al dan niet groter zijn dan 25 m²; hoeveel hulpdienstmedewerkers er nodig zijn om het evenement veilig te laten verlopen. Als u na het lezen van onderstaande informatie twijfelt onder welke categorie uw evenement valt, kunt u contact opnemen met het team Openbare Orde en Veiligheid. Voor een categorie A-evenement moet de aanvraag met alle bijlagen vier weken voordat het evenement plaatsvindt compleet worden ingeleverd. Voor een categorie B- of C- evenement is dit acht weken. Als u twijfelt houdt dan rekening met de langste periode, zodat u altijd op tijd uw aanvraag doet.  Let op We adviseren u, zeker als het de eerste keer is dat u een evenement organiseert, de aanvraag eerder in te dienen dan de genoemde termijnen. We kunnen u helpen zodat u uw aanvraag met onze hulp op tijd compleet kunt maken.  Heeft u vragen? Stuur een bericht naar bijzonderewetten@vlaardingen.nl of bel met (010) 248 4000. We helpen u graag verder. Melding 0-evenement Voor kleine activiteiten in de buurt of op straat maakt u een melding bij de gemeente. Doe dit uiterlijk vijf werkdagen voor het evenement. Hieronder staan de voorwaarden om uw evenement alleen te hoeven melden: er mogen niet meer dan 250 personen tegelijkertijd aanwezig zijn; het evenement vindt plaats van maandag tot en met zaterdag tussen 09.00 en 23.00 uur of op een zon- of feestdag tussen 13.00 en 23.00 uur; muziek is niet toegestaan vóór 07.00 uur of ná 22.00 uur en het geluidsniveau (jpg, 19 kB) op de gevels van omringende woningen is maximaal 70 dB(A); het evenement vindt niet plaats op de rijbaan, (brom)fietspad of parkeerplaats en mag geen belemmering vormen voor het verkeer en de hulpdiensten; er worden slechts kleine objecten geplaatst met een oppervlakte van minder dan 25 m2 per object. Bij het plaatsen van een springkussen is een evenementenvergunning nodig. Heeft u deze niet, dan mag u het springkussen niet plaatsen. Voldoet uw evenement aan de voorwaarden hierboven, dan kunt u uw evenement melden (pdf, 202 kB). A-evenement  Een A-evenement is niet grootschalig of risicovol, bijvoorbeeld een braderie of een straatspeeldag. U heeft hier wel een vergunning voor nodig. De complete aanvraag voor een A–evenement moet u vier weken voor het evenement indienen.  U moet de volgende stukken aanleveren voor een A-evenement: Een volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier (pdf, 259 kB); Bij meer dan 250 bezoekers is het nodig dat u een veiligheidsplan (pdf, 4 MB) meestuurt;  Als u tenten plaatst die groter dan 25m² zijn, moet er een tentboek en een certificaat van de brandveiligheid van het tentdoek worden ingeleverd. (Dit boek is opvraagbaar bij de verhuurder van de tent);  Bij het plaatsen van een podium, tribune, klimwanden, pontons etc. is het nodig dat er een bouwboek en constructiegegevens worden ingeleverd. Bij een podium lager dan 1 meter en kleiner dan 75 m² zonder overkapping is dit niet nodig; Een plattegrond (zie ook de voorbeeldplattegrond (12 MB) om te zien wat erop moet staan); Een ontruimingsplan als er overnacht wordt, al dan niet in een tent of gebouw; Bewonersbrief waarmee u de omgeving van het evenement informeert. Wat moet ik vermelden op de plattegrond van het evenement? Alle objecten en bijbehorende afmetingen moeten ingetekend zijn. Ook vluchtroutes, toiletten, fietsenstalling, parkeermogelijkheden, plaatsen waar eten wordt bereid, afsluitingen van wegen met verkeersregelaars en eventueel een EHBO post moeten ingetekend worden op de plattegrond.  Eventuele afsluitingen: als u wegen of parkeerplaatsen wilt afsluiten, geef dan in uw aanvraag en op de plattegrond aan waar de afsluitingen zijn en wanneer en hoe lang dit wordt afgesloten. Let op: maakt u tijdens uw evenement gebruik van wegwerpbekers en – bakjes die plastic bevatten? Bekijk dan de actuele regelgeving.  B- en C- evenementen Voor het organiseren van grootschalige of risicovolle evenementen is altijd een B- of C-evenementenvergunning nodig. Als uw evenement in de categorie B of C valt, moet dit evenement vóór 1 oktober van het jaar ervoor bij de gemeente worden gemeld. In december van dat jaar hoort u of uw evenement door kan gaan. De complete aanvraag voor een B- of C–evenement moet u acht weken voor het evenement indienen.  U moet de volgende stukken aanleveren voor een B- of C-evenement: Een volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier (pdf, 259 kB); Een plattegrond/tekening (zie voorbeeldplattegrond (12 MB)) van het terrein op schaal en voorzien van noordpijl en een legenda, waarop alle te plaatsen objecten, calamiteitenroutes, vluchtroutes ingetekend zijn; Bewonersbrief waarmee u de omgeving van het evenement informeert; Een draaiboek (In een draaiboek staan in tijdsvolgorde welke gebeurtenissen, afspraken en taken bij het evenement horen. U geeft aan wie verantwoordelijk is voor welke taak op welk moment en welke plaats); Als u tenten plaatst die groter dan 25m² zijn, moet er een tentboek en een certificaat van de brandveiligheid van het tentdoek te worden ingeleverd (dit boek is opvraagbaar bij de verhuurder van de tent);  Bij het plaatsen van een podium, tribune, klimwanden, pontons etc. is het nodig dat er een bouwboek en constructie gegevens worden ingeleverd. Bij een podium lager dan 1 meter en kleiner dan 75 m² zonder overkapping is dit niet nodig; Een veiligheidsplan (pdf, 4 MB) Een beveiligingsplan (hierin ook de beveiligers vermelden); Een medisch plan (EHBO post/ hoeveel mensen); Een geluidsplan (alleen bij muziek ten tijde van het evenement); Een mobiliteitsplan. Let op: maakt u tijdens uw evenement gebruik van wegwerpbekers en – bakjes die plastic bevatten? Bekijk dan de actuele regelgeving.  Wat gebeurt er met uw aanvraag? Als uw aanvraag op tijd is ingediend, gaan we bekijken of de aanvraag compleet is. Ook beoordelen we of het evenement dat u wilt houden ook mogelijk is, bijvoorbeeld of de locatie geschikt is. We vragen zo nodig advies aan de politie, de brandweer en andere adviseurs. Als er naar aanleiding hiervan vragen zijn of we hebben meer gegevens nodig, dan nemen we contact met u op.  Als u een vergunning krijgt voor een B- of C-evenement, wordt deze ook gepubliceerd op www.officielebekendmakingen.nl. Belanghebbenden krijgen dan de mogelijkheid een reactie te geven op het evenement. Er kan daarna besloten worden om het evenement in aangepaste vorm door te laten gaan of in zijn geheel niet door te laten gaan.  Hulp nodig?  Voor een persoonlijke afspraak of andere vormen van hulp, kunt u altijd een e-mail sturen naar bijzonderewetten@vlaardingen.nl of bel met (010) 248 4000. Subsidie veiligheidsmaatregelen De gemeente Vlaardingen heeft voor evenementorganisatoren zonder winstoogmerk een subsidieregeling (zie lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR705095/1). Deze regeling is bedoeld om hen te ondersteunen in de kosten voor de benodigde veiligheidsmaatregelen tijdens een evenement.  Wat betekent dit voor u?  U kunt een aanvraag doen voor een tegemoetkoming in deze kosten. De subsidie is maximaal 50% van de begroting van het evenement met een maximum van € 5.000,-. In totaal is er per jaar € 100.000,- beschikbaar. Hoe kunt u een aanvraag doen? U kunt uw aanvraag doen bij het team Openbare Orde & Veiligheid door een e-mail te sturen naar bijzonderewetten@vlaardingen.nl met: Een beschrijving van de middelen die u inzet om het evenement veilig te laten verlopen; De kosten van deze middelen; De offertes of andere bewijzen om de kosten te onderbouwen. Binnen vier weken nemen we een besluit op uw aanvraag. Heeft u nog vragen over deze regeling? Neem dan contact op met het team Openbare Orde & Veiligheid via bijzonderewetten@vlaardingen.nl of bel met (010) 248 4000.

  • Gevonden en verloren voorwerpen

    Vindt u in Vlaardingen iets of u bent iets verloren? Maak hiervan melding via www.verlorenofgevonden.nl. Wij proberen de voorwerpen terug te krijgen bij de eigenaar. Hoe werkt het? U doet melding van het gevonden of verloren voorwerp via www.verlorenofgevonden.nl. U ontvangt een bevestiging van de melding. U kunt een gevonden voorwerp naar het stadskantoor brengen. U kunt het voorwerp ook zelf bewaren. U moet er dan wel voor zorgen dat het in dezelfde staat blijft. De gemeente informeert u: wanneer de gemeente een voorwerp binnenkrijgt dat veel overeenkomsten heeft met uw verloren voorwerp. wanneer de eigenaar van een verloren voorwerp gevonden is en hij/zij het voorwerp komt afhalen. wanneer het voorwerp uw eigendom wordt omdat de eigenaar niet binnen de gestelde termijn gevonden is. De termijn is 3 maanden bij voorwerpen met een waarde van minder dan € 450,- en 1 jaar bij voorwerpen met een waarde van € 450,- of meer. Wanneer de eigenaar van een verloren voorwerp zich meldt, moet deze eventuele onderhoudskosten en onkosten voor opsporing binnen 1 maand vergoeden. Wanneer de eigenaar niet op tijd betaalt, wordt de beheerder eigenaar van het voorwerp. Meenemen informatie over het gevonden of verloren voorwerp, zoals merk, kleur, geschatte waarde, opschrift locatie waar u het voorwerp heeft gevonden of verloren zo mogelijk een foto van het voorwerp eventuele bijzonderheden Kosten Melding doen is gratis. Heeft u vragen? Bekijk de veelgestelde vragen. U kunt ook een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Geluidsoverlast of stankoverlast?

    Wanneer u bijvoorbeeld last heeft van vliegtuiglawaai, overlast van horeca, evenementen, bedrijven of stankoverlast dan kunt u terecht bij de DCMR Milieudienst Rijnmond.  

  • Kledinginzameling

    De gemeente verleent maximaal 4 keer per jaar een vergunning aan een goed doel om huis-aan-huis oude kleding in te zamelen. Voor 2023 zijn er nog geen vergunningen afgegeven voor het inzamelen van kleding in Vlaardingen. Hoe werkt het? Download het aanvraagformulier 'vergunning inzamelen geld of goederen' en vul deze volledig in. Print het formulier en zet uw handtekening. Stuur het formulier op naar: Gemeente Vlaardingen, t.a.v. Bijzondere Wetten, Postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen. Binnen 8 weken ontvangt u een brief waarin u de vergunning krijgt toegewezen of waarin uw aanvraag wordt afgewezen. Let op: alleen instellingen met een positief keurmerk van het Centraal Bureau voor de Fondsenwerving (CBF), een CBF-certificaat voor kleine goede doelen of een verklaring van geen bezwaar voor beginnende organisaties, kunnen een vergunning aanvragen. Kosten € 43,10 Heeft u vragen? U kunt een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Bingo en loterij

    Een kansspel organiseren mag alleen als u een Nederlandse vereniging bent die ten minste 3 jaar bestaat en in de statuten een duidelijk omschreven doel heeft dat niet in strijd is met het algemeen belang. Voorbeelden hiervan zijn: de bouw van een nieuw clubgebouw of de aanschaf van nieuwe muziekinstrumenten voor een muziekvereniging. De vergunning is gratis en verlening duurt maximaal 5 werkdagen. Direct regelen aanvraagformulier klein kansspel (pdf, 52kB) Voorwaarden U moet minimaal 50% van de opbrengst van de loterij aan het goede doel besteden. Dit betekent dat van de opbrengst van de loterij maximaal 50% voor de kosten mag worden afgetrokken. Er is geen vergunning nodig als de prijzenpot kleiner is dan € 400,- per serie of € 1.550,- per loterij.  Als de prijzenpot groter is dan € 400,- per serie of € 1.550,- per loterij, moet u bij uw aanvraag voor het evenement een ingevuld 'aanvraagformulier klein kansspel' indienen. Hoe werkt het? Vul het 'aanvraagformulier klein kansspel' in. Lever het aanvraagformulier in, dit kan: digitaal: scan het formulier in en stuur het via www.vlaardingen.nl/contactformulier per post: stuur het formulier naar Gemeente Vlaardingen, t.a.v. Bijzondere Wetten, postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen aan de balie: u kunt langskomen zonder afspraak op het spreekuur horeca en evenementen. U kunt ook een afspraak maken om uw aanvraag in te leveren. Stuur uw gegevens via het digitale formulier, dan nemen we contact met u op. U ontvangt binnen 5 werkdagen het besluit. Binnen 3 weken na de loterij moet een uitgewerkte en gespecificeerde rekening en verantwoording van de opbrengst en kosten aan de gemeente worden opgestuurd. Als de totale (economische) waarde van het prijzenpakket van de loterij hoger is dan € 4.500,- heeft u een vergunning van de Kansspelautoriteit nodig. Deze vergunning moet u daar zelf aanvragen. Kosten De aanvraag is gratis. Heeft u vragen? U kunt een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.