Zoekresultaat 1 - 10 van 20 resultaten

  • Verhuizen naar Nederland (immigratie)

    Verhuis je vanuit het buitenland en blijf je het komende halfjaar minimaal 4 maanden in Nederland? Geef dit binnen 5 dagen na aankomt aan ons door.

  • Geld of goederen inzamelen / collecteren

    Wil je geld of spullen inzamelen voor een goed doel? Dan heb je een vergunning nodig. De vergunning vraag je aan bij de gemeente waar je de inzameling wilt doen.

  • Paspoort of ID-kaart aanvragen

    Een paspoort of ID-kaart vraag je aan of verleng je in de gemeente waar je woont. Je kunt vooraf online de aanvraag starten en een afspraak maken. Na je afspraak in het gemeentehuis, kun je na 5 werkdagen je nieuwe paspoort of ID-kaart ophalen.

  • Kind erkennen

    Je wilt wettelijk vader of meemoeder zijn van een kind, zonder huwelijk of partnerschap. Je hoeft dan niet de biologische ouder te zijn. Je kunt een kind erkennen vóór de geboorte, bij aangifte van de geboorte of na aangifte van de geboorte.

  • Leerlingenvervoer aanvragen

    Heeft jouw kind hulp nodig bij vervoer van en naar een school voor (speciaal) basisonderwijs en (speciaal) voortgezet onderwijs? Misschien kom je dan in aanmerking voor leerlingenvervoer.

  • Geheimhouding persoonsgegevens aanvragen

    In de basisregistratie personen (BRP) staan jouw persoonsgegevens. De overheid mag deze gegevens gebruiken. Bijvoorbeeld voor kinderbijslag, studiefinanciering of pensioen. Soms worden de gegevens ook aan anderen doorgegeven. Wil je niet dat jouw gegevens worden doorgegeven? Vraag dan aan de gemeente om geheimhouding van persoonsgegevens.

  • Bewijs van Nederlandse nationaliteit aanvragen

    Voor sommige beroepen heb je een bewijs van Nederlanderschap nodig. Dit is een verklaring van de gemeente dat je de Nederlandse nationaliteit hebt.

  • Waarmerken kopie of afschrift

    Voor sommige transacties heb je een gewaarmerkt document nodig. We geven met een stempel en een handtekening aan dat een kopie van een document er precies zo uitziet als het origineel.

  • Uittreksel Basisregistratie personen (BRP)

    Met een uittreksel basisregistratie personen (BRP) laat je zien dat je staat ingeschreven bij de gemeente. Dit kan bijvoorbeeld nodig zijn als een woningstichting hierom vraagt. Op een uittreksel staan je persoonsgegevens, zoals je naam en je adres.

  • Handtekening legaliseren

    Met het legaliseren van je handtekening bewijs je dat een handtekening op een document echt van jou is. Dit is bijvoorbeeld nodig als je bezoek uit het buitenland ontvangt dat een visum moet aanvragen.