Zoekresultaat 1 - 10 van 51 resultaten

  • Nederlander worden

    Nederlander worden kan via na­tu­ra­li­sa­tie: duurt maximaal 1 jaar of via op­tie: duurt maximaal 3 maanden. Aanvragen kan alleen op afspraak.

  • Afschrift of uittreksel burgerlijke stand

    Vraag eenvoudig online een afschrift (akte) van de burgerlijke stand aan. Geboorte, overlijden, echtscheiding, trouwen en geregistreerd partnerschap behoren tot de burgerlijke stand.

  • Briefadres

    U mag in bijzondere situaties een briefadres aanvragen, bijvoorbeeld wanneer u in een bepaalde zorginstelling woont. Dit kan niet op een postbusnummer.

  • Uittreksel basisregistratie personen (BRP)

    Staan alle personen van hetzelfde adres op 1 uittreksel? Dan heeft u van al die personen van 18 jaar en ouder schriftelijke toestemming nodig.

  • Gehandicaptenparkeerplaats, gereserveerd

    Met een gehandicaptenparkeerkaart kunt u een gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats aanvragen als er weinig parkeerplaatsen rondom huis of werk zijn.

  • Omwisselen buitenlands rijbewijs

    Buitenlands rijbewijs omwisselen voor een Nederlands rijbewijs

  • Kind erkennen

    Door erkennen van een kind krijgt u wettelijk het ouderschap. U hoeft niet per se de biologische ouder te zijn. Het kan vóór of ná de geboorte.

  • Medische keuring rijbewijs

    Gezondheidsverklaring bij aanvraag nieuw rijbewijs

  • Aanslag gemeentelijke belastingen / WOZ-beschikking

    U krijgt de aanslag via mijn.overheid.nl of de post. Uw aanslag en belastinggegevens kunt u met DigiD online bekijken in de Digitale Belastingbalie.

  • Bezorgen paspoort of identiteitskaart

    Inwoners van de gemeente Hendrik-Ido-Ambacht kunnen hun paspoort of identiteitskaart laten bezorgen. U hoeft dan maar 1x naar de gemeente te komen.