Zoekresultaat 1 - 5 van 5 resultaten

  • Ontevreden over hoe u bent geholpen

    Vindt u dat u slecht bent geholpen door de gemeente? Of dat een medewerker u niet goed behandeld heeft? Dan wil de gemeente dat graag weten. Zo kunnen we onze dienstverlening verbeteren. Ook kunt u een compliment geven. Ook daar leren we van.

  • Monumentale bomen

    In Haarlemmermeer staan bijzondere bomen die bewaard moeten blijven en extra bescherming verdienen. Zulke bomen worden monumentale en waardevolle bomen genoemd, omdat ze veel toevoegen aan de omgeving vanwege hun uiterlijk of geschiedenis.

  • Digitale zienswijze indienen

    In een omgevingsplan staat wat er in een bepaald gebied mag worden gebouwd of verbouwd. En hoe de grond en de gebouwen mogen worden gebruikt. Soms verandert de gemeente het omgevingsplan of er zijn andere plannen die veranderen. Dan legt de gemeente deze plannen ter inzage. Elk plan ligt 6 weken ter inzage. In die 6 weken kunt u uw reactie geven. Dat heet 'een zienswijze indienen'.

  • Woo-verzoek

    Door de Wet open overheid (Woo) kunt u informatie aanvragen bij de gemeente. Daarvoor doet u een Woo-verzoek. Meestal is deze informatie openbaar, maar er zijn uitzonderingen. Bijvoorbeeld als het om persoonlijke of vertrouwelijke gegevens gaat van personen of organisaties. Of als het om financiƫle gegevens gaat.

  • Schade en overlast direct melden

    Is er iets kapot in de buurt waar u woont? Meld het meteen. Ook afval of hondenpoep op straat, tegels die los liggen, vernielingen of ongedierte kunt u melden. Net als last van een evenement.