Zoekresultaat 1 - 10 van 17 resultaten

  • Nieuwsbrief Ondernemend Gennep

    Wilt u als ondernemer op de hoogte blijven van alle actuele informatie over ondernemen in gemeente Gennep? Schrijf u dan in voor de nieuwsbrief die u vervolgens per e-mail ontvangt. De nieuwsbrief verschijnt 6 keer per jaar. Onderaan elke nieuwsbrief staat een link waarmee u uw inschrijving kunt wijzigen.

  • Verhuizing doorgeven

    Verhuist u binnen of naar de gemeente Gennep? Geef uw adreswijziging dan online door aan de gemeente.

  • Duurzame ideeën

    Werken aan duurzaamheid kan de gemeente niet alleen. Wij hebben uw initiatieven nodig om verder te komen en duurzaamheid een plek te geven in onze gemeente. Heeft u een initiatief en wilt u samen met de gemeente werken aan duurzaamheid? Maak dan gebruik van de onderstaande initiatievenknop. Wij nemen dan contact met u op en horen graag wat uw ideeën zijn voor een duurzame gemeente.

  • Gehandicaptenparkeerkaart

    Bent u beperkt in het lopen door een handicap of langdurige ziekte? Dan kunt u bij de gemeente een aanvraag doen voor een parkeerkaart voor mensen met een handicap: een gehandicapten-parkeerkaart. Om te bepalen of u een kaart kan krijgen moet u eerst een medische keuring ondergaan. Een arts bepaalt of u voldoet aan de voorwaarden voor de kaart. Als uit het advies blijkt dat u aan de voorwaarden voldoet, kunt u de kaart bij de gemeente aanvragen. De kaart die u in Nederland krijgt, is een Europese gehandicaptenparkeerkaart. Hij is geldig in alle landen van de Europese Unie. U moet zich wel houden aan de lokale parkeerregels.

  • Ontheffing blauwe zone

    U heeft een ontheffing parkeren blauwe zone nodig wanneer u uw auto langer dan de toegestane tijdsduur of permanent wilt parkeren binnen de blauwe zone in de kern Gennep.

  • Handtekening legaliseren

    Als u moet bewijzen dat uw handtekening op een document echt van u is, kunt u uw handtekening laten legaliseren. Dit kunt u regelen bij de gemeente. De gemeente verklaart dan dat de handtekening echt is.

  • Afvalkalender

    Hier kunt u de afvalkalender (met o.a. afvalophaaldagen) downloaden.

  • Geheimhouden persoonsgegevens

    U kunt de gemeente vragen uw persoonsgegevens uit de Basisregistratie Personen (BRP) niet aan bepaalde instanties door te geven. U kunt de geheimhouding van uw persoonsgegevens (ook wel verstrekkingsbeperking genoemd) ook weer stopzetten.

  • Paspoort en identiteitskaart aanvragen

    Een paspoort of identiteitskaart (ID-kaart) is een reisdocument én een identiteitsbewijs. Iedereen vanaf 14 jaar is verplicht een identiteitsbewijs te kunnen tonen. In de zorg geldt een identificatieplicht vanaf de geboorte. In het openbaar vervoer geldt een identificatieplicht vanaf 12 jaar.

  • Uittreksel persoonsgegevens BRP

    In de Basisregistratie Personen (BRP) staan gegevens van iedereen die in Nederland woont of heeft gewoond. U kunt een uittreksel van deze persoonsgegevens aanvragen bij de gemeente waar u staat ingeschreven. In het uittreksel staan in ieder geval uw naam, adres, woonplaats en geboortedatum. Heeft u een uittreksel nodig voor een buitenlandse instantie, dan kunt u een uittreksel in meerdere talen krijgen. U kunt dit uittreksel online, persoonlijk of schriftelijk aanvragen bij de gemeente.