Zoekresultaat 1 - 10 van 52 resultaten

  • Schadeclaim provinciale wegen

    Momenteel geen abstract beschikbaar

  • Hergebruik van overheidsinformatie aanvragen

    Provincies zijn verplicht om hergebruik van hun informatie mogelijk te maken. Iedereen mag bij de provincie een verzoek om informatie voor hergebruik indienen. Bijvoorbeeld voor een app die geografische informatie bevat. U mag de informatie ook voor een ander doel gebruiken dan waarvoor de informatie eigenlijk bedoeld was. Uw doel mag commercieel of niet-commercieel zijn.

  • Basisregistratie ondergrond

    Als u bodem- en ondergrondgegevens gebruikt, kunt u gratis gegevens uit de Landelijke Voorziening BRO inzien en opvragen. Dit is een centrale bron van basisinformatie over de Nederlandse ondergrond. De informatie in de landelijke voorziening is aangeleverd volgens landelijk afgesproken kaders, daarmee is de informatie over het hele land eenduidig en van gegarandeerde kwaliteit.

    In de BRO staan gegevens over: de geologische, geohydrologische en bodemkundige opbouw van de ondergrond. Deze gegevens helpen u een beter inzicht in de kansen en risico’s in het gebruik van de ondergrond te verkrijgen. De provincie is verplicht om nieuwe gegevens over de ondergrond te registreren als zij verantwoordelijk is voor deze gegevens. Dat geldt ook voor andere provincies en andere bronhouders zoals gemeenten en waterschappen. Door de gegevens beschikbaar te stellen in de BRO is het voor iedereen veel makkelijker om te zien wat we al weten van de ondergrond, en kan de informatie ook opnieuw worden gebruikt.

  • Het aanleggen, instandhouden, wijzigen of verwijderen van een uitweg

    Provinciale wegen zijn primair bedoeld om het verkeer vlot en veilig af te wikkelen. Voor het op een andere manier gebruiken van die wegen kunnen Gedeputeerde Staten een vergunning verlenen. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn indien een perceeleigenaar zijn of haar perceel op de provinciale weg wil aansluiten met een uitweg.

  • Klacht over de provincie indienen

    Wanneer kan ik een klacht indienen?

    U kunt een klacht indienen wanneer:

    • de gedraging minder dan 1 jaar geleden plaatsvond;
    • u niet de mogelijkheid had om bezwaar te maken of in beroep te gaan.

    Hoe kan ik een klacht indienen?

    U kunt uw klacht op verschillende manieren indienen:

    Mondeling

    U kunt telefonisch contact opnemen via 073 – 681 28 12.

    Digitaal

    U kunt uw klacht digitaal indienen. Hiervoor heeft u DigiD of e-Herkenning nodig.

    Schriftelijk

    U kunt uw klacht per post (ter attentie van HAC, postbus 90151, 5200 MC ’s-Hertogenbosch) of per e-mail indienen.

    Andere klachten of meldingen

    Wanneer uw klacht gaat over de toestand van een provinciale weg of de situatie op die weg (verkeersveiligheid, bebording, bereikbaarheid) maak dan hier een melding. Als u een klacht heeft op het gebied van milieu (geur-, geluid, stofhinder), maak dan hier een melding.

    Wat moet ik vermelden in mijn klacht?

    Voor de behandeling van uw klacht is het belangrijk dat u in ieder geval de volgende informatie aan ons doorgeeft:

    • uw naam en adres;
    • de datum;
    • de inhoud van de klacht;
    • tegen wie de klacht wordt ingediend;
    • uw telefoonnummer (niet verplicht).

    Hoe verloopt de behandeling van een klacht?

    De provincie wil zowel mondelinge als schriftelijke klachten zorgvuldig afdoen. Wij nemen altijd telefonisch contact op om de klacht te bespreken. Dit kan voldoende zijn om de klacht af te handelen, maar alleen als dit naar uw tevredenheid gebeurt (informele afhandeling).

    Leent uw klacht zich niet voor informele afhandeling? Of bent u daarmee niet tevreden? Dan volgt de formele procedure. Dat houdt in dat de hoor- en adviescommissie uw klacht verder in behandeling neemt en advies zal uitbrengen over uw klacht. De provincie neemt daarna een beslissing op de klacht.

    Binnen welke termijn volgt een beslissing op de klacht?

    De provincie moet binnen 10 weken een beslissing nemen over uw klacht. Deze termijn kan met 4 weken worden verlengd. Verder uitstel is alleen met uw instemming mogelijk.

    Bent u niet tevreden over de afhandeling van een klacht?

    Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht of het resultaat daarvan? Dan kunt u een klacht indienen bij de Nationale ombudsman. In de beslissing op uw klacht leest u hier meer over. U kunt ook de internetpagina van de Nationale ombudsman raadplegen of bellen met het gratis telefoonnummer 0800-33 55 555.

  • Cultureel erfgoed - Restauratie van rijksmonumenten

    Subsidie op grond van deze paragraaf kan worden aangevraagd door:

    • a. rechtspersonen;
    • b. natuurlijke personen.

  • Het plaatsen of bevestigen van een aanduiding

    Provinciale wegen zijn primair bedoeld om het verkeer vlot en veilig af te wikkelen. Voor het op een andere manier gebruiken van die wegen kunnen Gedeputeerde Staten een vergunning verlenen. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn voor een aanduiding, niet zijnde een verkeersbord, op de provinciale weg.

  • Cofinanciering Europese programma’s 2021-2027 - Europese subsidies Interreg VI A

    Subsidie kan worden verstrekt voor grensoverschrijdende samenwerkingsprojecten waarvoor subsidie is of wordt aangevraagd op grond van een van de volgende programma’s Interreg VI A:

    Interreg Vlaanderen – Nederland

    Doel van het INTERREG VI Vlaanderen - Nederland programma is het stimuleren van grensoverschrijdende samenwerking met Vlaanderen geënt op economische groei, innovatie, duurzame ontwikkeling, onderwijs, arbeidsmarkt, gezondheidszorg, duurzaam toerisme en het oplossen van grensobstakels.

    C. Interreg Maas-Rijn

    Doel van het INTERREG VI Maas-Rijn programma is het stimuleren van grensoverschrijdende samenwerking met Nederlands-Belgische-Duitse partners geënt op projecten met een sterke focus op innovatie, duurzame ontwikkeling, onderwijs, arbeidsmarkt, gezondheidszorg, duurzaam toerisme en het oplossen van grensobstakels.

     

  • Het aanleggen, instandhouden, wijzigen of verwijderen van een leiding voor het lozen van hemelwater op een oppervlaktewaterlichaam dat behoort tot de provinciale weg

    Provinciale wegen zijn primair bedoeld om het verkeer vlot en veilig af te wikkelen. Voor het op een andere manier gebruiken van die wegen kunnen Gedeputeerde Staten een vergunning verlenen. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn indien een perceeleigenaar hemelwater wil lozen in een watergang die bij de provinciale weg hoort.

  • Besluit over voorschot op uitkering vragen - Voorziening onverwijlde bijstand

    U heeft geld nodig om van te leven. Als u een bijstandsuitkering aanvraagt, dan duurt het even voordat u geld krijgt. Voor de bijstandsuitkering moet de gemeente eerst uw aanvraag beoordelen. Voor de aanvullende bijstand voor ouderen (AIO) moet de Sociale Verzekeringsbank (SVB) eerst uw aanvraag beoordelen.

    Soms duurt het 4 weken of langer voordat u een besluit krijgt. In die weken moet u ook uw rekeningen betalen en eten kopen. Daarom kunt u een voorschot krijgen. U kunt een voorschot krijgen vanaf 4 weken nadat u de bijstandsuitkering aangevraagd heeft. Dan krijgt u alvast wat geld van de uitkering. Als u de uitkering krijgt, wordt het voorschot er weer vanaf gehaald.

    Geeft de gemeente of SVB u geen voorschot? Of is het bedrag te laag? Vraag dan bij de provincie een voorziening onverwijlde bijstand aan. De provincie besluit dan of u een voorschot krijgt. Heeft u volgens de provincie gelijk? Dan moet de gemeente of SVB meteen het voorschot geven of verhogen.