Zoekresultaat 1 - 10 van 13 resultaten

  • Loonkostensubsidie

    Loonkostensubsidie is een instrument binnen de Participatiewet die bedoeld is voor werkgevers. De regeling geldt voor werknemers waarvoor een gemeente verantwoordelijk is. De werkgever komt in aanmerking voor loonkostensubsidie (LKS)als de werknemer door een ziekte of handicap minder dan het referentiemaandloon kan verdienen. De subsidie is een compensatie in de loonkosten voor de verminderde arbeidsproductiviteit van de werknemer. De werkgever betaalt op deze manier alleen voor de werkelijke productiviteit. Hiermee wordt de werkgever gestimuleerd om iemand met een arbeidsbeperking aan het werk te helpen en houden. De hoogte van de subsidie wordt in het algemeen bepaald aan de hand van de loonwaarde van de werknemer. In de eerste zes maanden van het dienstverband is ook een forfaitaire loonkostensubsidie mogelijk.

  • Bouwen

    U wilt gaan bouwen of verbouwen en u wilt weten of u een vergunning nodig hebt? Vanaf 2024 doet u eerst de vergunningcheck via het Digitaal Stelstel Omgevingswet. De regels verschillen namelijk per bouwwerk en per situatie. U kunt hier ook gelijk een vergunning aanvragen.

  • Regelingen voor mensen met een laag inkomen

    Heeft u een laag inkomen en weinig vermogen? Maak gebruik van de regelingen die u kunnen helpen. Met onze minimaregelingen dragen wij bij aan verschillende kosten. Denk aan het eigen risico, de aanvullende zorgverzekering, sportieve en culturele activiteiten of leuke dagjes uit voor jong en oud. Ook voor kinderen die naar school gaan is een bijdrage beschikbaar.

  • Hulp bij geldzaken en schuld voor ondernemers

    Komt u niet uit met uw inkomen of heeft u schulden? Aarzel niet en vraag ons om hulp. Wij informeren u graag over hoe u weer grip krijgt op uw geldzaken. Wilt u hierover vrijblijvend met ons in gesprek? Bel dan voor een afspraak. U kunt ons bellen op werkdagen tussen 8.30 en 16.30 uur. Of vul het aanvraagformulier in, dan nemen wij contact met u op.

  • Jaaropgave

    Ontvangt u een bijstandsuitkering? Dan krijgt u elk jaar van ons een jaaropgave. Hierop staat hoeveel (bruto) bijstand u het afgelopen jaar heeft ontvangen. U ontvangt de jaaropgave automatisch. Heeft u deze niet ontvangen? Neem dan contact op met de sectie Administratie en Ondersteuning. U kunt uw jaaropgave ook bekijken via BSL Online op de pagina "Mijn gegevens".

  • BSL Online

    BSL Online maakt het voor inwoners van onze gemeente mogelijk om formulieren voor het sociaal domein moeiteloos digitaal in te dienen. U kunt in BSL Online altijd, overal en met verschillende apparaten zoals uw mobiel, laptop, computer of tablet zelf een formulier indienen. U heeft hiervoor uw DigiD of dat van uw kind nodig. Na het indienen kunt u de status altijd volgen. In BSL Online is ook een onderdeel 'mijn gegevens' opgenomen. Hierin kunt u een gedeelte van uw persoonsgegevens bekijken en eventueel gemakkelijk wijzigen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan uw e-mailadres, telefoonnummer en/of IBAN-nummer.

  • Bodemonderzoek beoordeling

    Jaarlijks voeren wij diverse bodemonderzoeken uit. U kunt deze bodemonderzoeken hier digitaal opvragen en betalen via het aanvraagformulier.

  • Afwezigheid doorgeven

    Wilt u gedurende de periode waarin u een uitkering ontvangt buiten de gemeente verblijven? Voor vakantie of een andere reden? Dan moet u dit vooraf en tijdig via BSL Online indienen.

  • Rechtmatigheidsonderzoek bijstandsuitkering

    Ontvangt u een bijstandsuitkering volgens de Participatiewet, IOAW, IOAZ of Bbz? Dan moet u ons elke maand laten weten of er wel of geen wijzigingen zijn die van invloed kunnen zijn op het recht op bijstand.

  • Gevonden en verloren voorwerpen

    U kunt in het Stadskantoor een gevonden voorwerp aangeven en inleveren. Dit kan tijdens openingstijden van 08.30 tot 16.30 uur. Het verlies van een voorwerp kunt u registreren via het registratieformulier.