Zoekresultaat 1 - 10 van 10 resultaten

  • Gemeentelijke belastingen

    Op het aanslagbiljet van de gemeentelijke belastingen staat welke belastingen je moet betalen, hoe hoog de bedragen zijn, hoe en wanneer je betaalt en wat de nieuwe WOZ-waarde is van je pand of woning.

  • Hondenbelasting

    Heb je een hond? Meld dit bij de gemeente. Je moet dan namelijk hondenbelasting betalen. Ook als er iets in je situatie verandert, moet je dit doorgeven. Als je meer honden krijgt bijvoorbeeld. Of als je hond overlijdt of iemand anders de hond overneemt.

  • Belasting betalen via automatische incasso

    Je kunt de gemeentelijke belastingen betalen via automatische incasso. Je geeft de gemeente toestemming om het geld van je rekening af te schrijven. Dit gebeurt dan in 10 termijnen. Wil je geen automatische incasso, dan betaal je in 2 termijnen.

  • Identiteitskaart

    Wil je een identiteitskaart aanvragen of vernieuwen? Dat doe je in het stadhuis. Hiervoor maak je eerst een afspraak. Houd rekening met een wachttijd van enkele weken. Vanaf 5 werkdagen na de 1e afspraak kan je jouw nieuwe identiteitskaart (ID-kaart) ophalen. Ook dat gaat op afspraak.

  • Bezwaar tegen WOZ-waarde

    Vind je de vastgestelde WOZ-waarde niet juist of staat er een fout op het aanslagbiljet? Op deze pagina vind je informatie over bezwaar maken en de voorwaarden.

  • Paspoort

    Wil je een paspoort aanvragen of vernieuwen? Dat doe je in het stadhuis. Hiervoor maak je eerst een afspraak. Houd rekening met een wachttijd van enkele weken. Vanaf 5 werkdagen na de 1e afspraak kan je het nieuwe paspoort ophalen. Ook dat gaat op afspraak.

  • Trouwen en geregistreerd partnerschap

    Jij en je partner willen trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan. Meld je plannen bij de gemeente waar de ceremonie plaatsvindt. Je kunt je melding online doorgeven. Dit kan vanaf een jaar voor de huwelijks- of partnerschapsdatum.

  • Geboorteaangifte in Amersfoort

    Heb je een kindje gekregen? Gefeliciteerd! De aangifte van geboorte doe je uiterlijk de derde dag na de geboorte in de gemeente waar het kind geboren is. Bij de gemeente Amersfoort kan dat altijd door een afspraak te maken om langs te komen bij de balie in het stadhuis. In bepaalde gevallen kan het ook digitaal. Lees hieronder alle informatie over hoe dit gaat en wat de voorwaarden zijn.

  • Terrasvergunning

    Als je een terras wilt openen bij je bedrijf, heb je een terrasvergunning nodig. Het maakt niet uit of het terras op je eigen terrein komt te staan of op gemeentegrond. In beide gevallen is een vergunning nodig.

  • Inzameling van afval

    In Amersfoort haalt ROVA het huishoudelijke afval op. Inwoners doen het afval in een eigen container of in een container die in de buurt staat.