Zoekresultaat 1 - 4 van 4 resultaten

  • Digitaal factuur

    Wilt u uw facturen voortaan digitaal ontvangen? Met het invullen van dit formulier geeft u ons toestemming om onze  facturen  digitaal naar u te versturen. Dit is nodig in het kader van de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).  Wij vragen u een aantal gegevens in te vullen die wij gebruiken om de aanvraag te kunnen verwerken. Zodra u het webformulier heeft verstuurd , ontvangt  u na 2 weken alle facturen in PDF + xml digitaal per email.

  • Tweede of zakenpaspoort aanvragen

    Als u vaak naar het buitenland gaat, kunt u een zakenpaspoort of tweede paspoort nodig hebben. Welke u nodig heeft, is afhankelijk van uw situatie. Een zakenpaspoort heeft 66 pagina’s in plaats van 34. U heeft dan meer ruimte voor visums en stempels. Een tweede paspoort kan nodig zijn als u vaak landen bezoekt die een conflict met elkaar hebben of uw paspoort vaak bij de ambassade ligt voor een visumaanvraag, terwijl u een andere reis wilt maken. U vraagt het document persoonlijk aan en haalt ook persoonlijk bij ons op.

  • Klacht over de gemeente indienen

    Het kan zijn dat u ontevreden bent over hoe u bent behandeld door een medewerker of bestuurder van de gemeente. U kunt dan een klacht bij de gemeente indienen. Bijvoorbeeld bij een klachtencoördinator. Heeft u een klacht over de gemeente, deze kunt u direct online indienen. De gemeente kan u vragen om meer uitleg. Dit kan ook mondeling. U legt dan precies uit wat er gebeurd is. De gemeente stuurt u het oordeel.

  • Andere achternaam gebruiken (naamgebruik)

    Uw achternaam staat bij ons in de burgerlijke stand en in de basisregistratie personen (BRP). Uw achternaam verandert niet als u trouwt of een geregistreerd partnerschap aangaat. Wilt u dat wij en andere (overheids)organisaties u aanschrijven met een andere achternaam? Dan kunt u dit aangeven bij ons met een verzoek ‘aanduiding naamgebruik’. Wij en andere (overheids)organisaties gebruiken dan deze naam. Bijvoorbeeld bij het sturen van post.