Zoekresultaat 1 - 3 van 3 resultaten

  • Inburgering

    Vanaf 1 januari 2022 zijn wij als gemeente verantwoordelijk voor de uitvoering van de inburgering. Dit betekent dat wij u, als persoon die gaat inburgeren, helpen bij het proces van het begin tot eind.

  • Bewijs van garantstelling en/of logiesverstrekking

    Een garantstelling of logiesverstrekking is een document waarin staat dat u iemand uit het buitenland uitnodigt om naar Nederland te komen. Dit document is soms nodig bij een visumaanvraag. Een visum is een officiƫle toestemming een land binnen te reizen en in dat land te zijn. Een garantstelling of logiesverstrekking helpt om een visum te krijgen. U staat dan namelijk financieel garant voor deze persoon. Dit betekent dat u belooft dat u betaald als die persoon dat niet kan. U stuurt de ingevulde garantstelling of logiesverstrekking naar de persoon die u wilt uitnodigen. Ga wel eerst naar het gemeentehuis om uw handtekening te legaliseren. Dit betekent dat wij uw identiteit en handtekening controleren. Dit is het bewijs dat u echt die persoon bent die de handtekening zet. U maakt hiervoor bij ons een afspraak.

  • Proof of sponsorship and/or private accommodation

    A proof of sponsorship and/or private accommodation is a document which declares that you have invited someone from abroad to come to the Netherlands. This document is sometimes needed to support a visa application. A visa is an official permit which allows someone to enter and stay in a country. A proof of sponsorship and/or private accommodation helps someone to obtain a visa. You will act as financial guarantor for this person. This means that you promise to pay this person's debts if he or she is unable to do so. You must fill in and send the proof of sponsorship or private accommodation to the person you wish to invite. First, you must visit the Town Hall to have your signature legalised. This means that we will check your identity and signature. This proves that you are actually the person who is signing the document. If you wish to do this, please make an appointment.