Zoekresultaat 1 - 10 van 33 resultaten

  • Opvragen persoonsgegevens

    Naast uzelf kunnen ook anderen informatie over u krijgen uit het onderdeel persoonsgegevens van de Gemeentelijke BasisAdministratie (GBA). Te denken valt aan de gemeente zelf en aan instanties die publieke taken uitvoeren.

  • Automatische incasso, machtiging

    U kunt de gemeentelijke belastingen betalen via een automatische incasso. Dit heet een machtiging. U geeft de gemeente dan toestemming om de belasting in termijnen van uw rekening af te schrijven.

  • Vreemdelingenpaspoort

    Als u een geldige verblijfsvergunning hebt, maar (nog) niet de Nederlandse nationaliteit, dan kunt u een vreemdelingenpaspoort aanvragen bij de gemeente. Met een vreemdelingenpaspoort kunt u naar alle landen reizen, behalve naar uw land van herkomst. Afspraak maken

  • Bedrijfspand/bedrijventerrein huren of kopen

    De gemeente is eigenaar van bedrijfspanden bedrijventerreinen in de gemeente. Soms kunt u een bedrijfspand of bedrijventerrein huren of kopen van de gemeente. Huren van een bedrijfsterrein is in de gemeente Beek niet van toepassing

  • Gemeentegrond gebruiken

    Als u grond van de gemeente wilt gebruiken, hebt u toestemming nodig van de gemeente. Bijvoorbeeld als u gemeentegrond wilt gebruiken: als tuin of wei; voor opslag van bouwmaterialen; om een container op te plaatsen.

  • Bezwaar maken

    Als u het niet eens bent met een besluit van de gemeente, kunt u binnen 6 weken bezwaar maken.

  • Naamswijziging voornaam

    U kunt de rechter vragen om uw voornaam te wijzigen. U hebt een advocaat nodig om deze aanvraag in te dienen.

  • Afschrift (uittreksel) burgerlijke stand

    De burgerlijke stand is een afdeling van de gemeente. De burgerlijke stand maakt en bewaart officiële documenten van belangrijke gebeurtenissen. Deze documenten worden akten genoemd.

  • Briefadres

    Als u geen vast woonadres in Nederland hebt, kunt u zich tijdelijk inschrijven op het adres van iemand anders of van een instelling. Dit heet een briefadres. Op dit adres ontvangt u dan voortaan uw post. U vraagt dit briefadres aan bij de gemeente. Vanaf 1 januari 2022 is de gemeente wettelijk verplicht om iemand in te schrijven op een briefadres.Als er geen briefadresgever beschikbaar is moet de gemeente zelf als briefadresgever optreden. Dat kan bijvoorbeeld het adres van het gemeentehuis zijn. Afspraak maken

  • Paspoort

    U vraagt een paspoort aan bij de gemeente. Na zes werkdagen kunt u uw paspoort afhalen. Het aanvragen en afhalen van een paspoort is alleen op afspraak mogelijk tijdens onze openingstijden.  Vraag een paspoort online aan met DigiD Afspraak maken Spoedaanvraag Als u uw paspoort snel nodig hebt, doet u een spoedaanvraag. Als u het paspoort 's ochtends aanvraagt, kunt u het de volgende werkdag op afspraak tijdens onze openingstijden ophalen. U moet voor een spoedaanvraag wel extra betalen.