Zoekresultaat 1 - 10 van 14 resultaten

  • Geheimhouding persoonsgegevens

    Wil je niet dat je persoonsgegevens worden doorgegeven? Vraag dan aan de gemeente om geheimhouding. Je kunt online een verzoek indienen met DigiD.

  • Identiteitskaart

    Een identiteitskaart kost € 70,35 en is 10 jaar geldig. Voor personen jonger dan 18 jaar kost een identiteitskaart € 37,95. Deze identiteitskaart is 5 jaar geldig. Voor een aanvraag met spoed betaal je € 53 extra. Een identiteitskaart is meestal na 5 werkdagen klaar. Een spoedaanvraag is binnen 1 werkdag klaar, als je de kaart voor 14.00 uur aanvraagt. Afspraak maken aanvragen identiteitskaart Afspraak maken ophalen identiteitskaart

  • Bewijs van in leven zijn

    Geef aan waarom je het uittreksel nodig hebt. Heb je het bewijs van in leven zijn nodig voor gebruik in Nederland? Je ontvangt dan een uittreksel persoonsgegevens (uittreksel basisregistratie personen). Heb je het bewijs van in leven zijn nodig voor gebruik in het buitenland? Dan heb je een uittreksel uit de burgerlijke stand nodig. Dit uittreksel is een zogenaamde (internationale) ‘attestatie de vita’.

  • Paspoort

    Een paspoort kost € 77,85 en is 10 jaar geldig. Voor personen jonger dan 18 jaar kost een paspoort € 58,85. Dit paspoort is 5 jaar geldig. Voor een aanvraag met spoed betaal je € 53 extra. Een paspoort is meestal na 5 werkdagen klaar. Een spoedaanvraag is binnen 1 werkdag klaar, als je het paspoort voor 14.00 uur aanvraagt. Afspraak maken aanvragen paspoort Afspraak maken ophalen paspoort

  • Verklaring omtrent gedrag (VOG)

    Een VOG is bijvoorbeeld verplicht voor onderwijzers, taxichauffeurs en mensen in de kinderopvang. Ook bij een aanvraag voor bijvoorbeeld een visum of werkvergunning kan deze verklaring nodig zijn.

  • Handtekening laten legaliseren

    Een bedrijf of organisatie kan ook om een gelegaliseerde handtekening vragen. Een gelegaliseerde handtekening is vaak nodig op formulieren en documenten die naar het buitenland worden verzonden. Bijvoorbeeld bij de aankoop van een huis in het buitenland.

  • Aangifte doen van overlijden

    Is een dierbare van je overleden? Of iemand anders, wiens overlijden je wilt aangeven? Meestal doet de uitvaartondernemer dan aangifte van overlijden. Je kunt ook zelf aangifte doen. Dit moet bij de gemeente waar je dierbare overleden is. Neem de verklaring van overlijden mee bij de aangifte. Deze krijg je van de arts die het overlijden heeft vastgesteld.

  • Verhuizing doorgeven

    Ga je verhuizen binnen Nederland? Geef dan je adreswijziging door aan de gemeente waar je gaat wonen. De gemeente schrijft je in op je nieuwe adres. Uitschrijven bij je oude gemeente is niet nodig. Het doorgeven van een verhuizing is gratis.

  • Klacht indienen

    Ben je ontevreden over hoe je bent behandeld door een medewerker van de gemeente? Dan kun je een klacht indienen. Dit doe je bij het college van burgemeester en wethouders. Het college kan je vragen om meer uitleg. Je legt dan uit waarom je te maken kreeg met de gemeente. Ook geef je precies aan wat er is gebeurd.

  • Briefadres

    Heb je geen vast woonadres? Dan kun je bij ons een briefadres aanvragen. Dit kan ook als je een goede reden hebt om je post ergens anders te ontvangen.  Je kunt bijvoorbeeld een briefadres aanvragen als: je (tijdelijk) geen woning hebt; je schipper bent en maximaal 2 jaar aaneengesloten van huis bent voor je werk; je in de gevangenis zit; je in een psychiatrische inrichting verblijft; je in een blijf-van-mijn-lijfhuis of ander opvangtehuis verblijft; je wordt bedreigd of om andere veiligheidsredenen niet wilt dat je verblijfplaats bekend is. Een briefadres is het adres van een bekende, een bedrijf of een instelling. Overheidsinstellingen sturen post naar dit adres. De ontvanger zorgt ervoor dat de post bij jou terecht komt.