Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (3)
Zoekresultaat 1 - 10 van 19 resultaten
- Echtscheiding inschrijving
Voor het door u persoonlijk laten inschrijven van de door de rechtbank uitgesproken echtscheiding moet u een afspraak maken
U kunt bij de gemeente geen verzoek tot echtscheiding indienen. De gemeente verwerkt wel de beschikking van de rechtbank. De rechtbank spreekt namelijk de echtscheiding uit.- Bron: Krimpen aan den IJssel (Gemeente)
- 2021-10-20
- Handtekening, legalisatie
Voor dit product moet u een afspraak maken
Een legalisatie van een handtekening houdt in dat de burgemeester verklaart dat een handtekening op een bepaald document 'echt' is.- Bron: Krimpen aan den IJssel (Gemeente)
- 2021-03-23
- Kleine kansspelen (o.a. bingo)
Op grond van de Wet op de kansspelen moet u van kleine kansspelen (o.a. bingo) een melding doen bij de gemeente.
- Bron: Krimpen aan den IJssel (Gemeente)
- 2020-02-18
- Naamskeuze
Welke achternaam kan ik voor mijn kind kiezen?
U kunt voor uw eerste kind samen de achternaam van de moeder, de duomoeder of de vader kiezen. De gekozen achternaam geldt ook voor alle volgende kinderen.
Voor meer informatie kunt u kijken op de website van Rijksoverheid.
- Bron: Krimpen aan den IJssel (Gemeente)
- 2021-08-16
- Toestemming minderjarigen paspoort/identiteitsbewijs
Tot 18 jaar is voor de afgifte van een paspoort schriftelijke toestemming nodig van beide ouders (of degene die het gezag heeft). Bij een identiteitskaart is dat tot 12 jaar. Voor de toestemming kunt u gebruik maken van het formulier toestemming reisdocument. Bij de aanvraag moet het toestemmingsformulier worden meegenomen.
- Bron: Krimpen aan den IJssel (Gemeente)
- 2021-02-08
- Echtscheidingsakte, afschrift
Dit product kunt u digitaal aanvragen
Van een echtscheiding of ontbinding van het geregistreerd partnerschap wordt een ‘latere vermelding’ opgenomen in de registers van de Burgerlijke Stand. Deze latere vermelding is het schriftelijk bewijs dat iemand is gescheiden of dat een geregistreerd partnerschap is ontbonden.- Bron: Krimpen aan den IJssel (Gemeente)
- 2021-10-20
- Reisdocument voor vluchtelingen
Aanvragen reisdocumenten niet mogelijk op donderdag 29 juli vanaf 12.00 uur en vrijdag 30 juli de gehele dag
Op maandag 2 augustus wordt een nieuw model van de Nederlandse identiteitskaart geïntroduceerd. Naast nieuwe uiterlijke kenmerken is een belangrijke wijziging dat bij de identiteitskaarten ook vingerafdrukken opgenomen worden bij personen van 12 jaar en ouder. Hierdoor kun je vanaf donderdag 29 juli 12.00 uur t/m zondag 1 augustus 2021 geen aanvraag of spoedaanvraag voor een paspoort of identiteitskaart aan de balie doen. Houd hier rekening mee en plan op tijd een afspraak in voor een andere datum!Voor dit product moet u een afspraak maken
Het vluchtelingenpaspoort is een reisdocument voor mensen die erkend zijn als vluchteling in Nederland. Het is ook een legitimatiebewijs.Vluchtelingen kunnen onder bepaalde voorwaarden een vluchtelingenpaspoort aanvragen. Dit is een reisdocument en is bestemd voor reizen naar landen buiten Nederland, met uitzondering van het land van herkomst. Een vluchtelingenpaspoort is maximaal 5 jaar geldig. De precieze geldigheidsduur hangt af van uw verblijfsstatus.
Kinderen kunnen op elke leeftijd een eigen vluchtelingenpaspoort krijgen. Wel hebben ze schriftelijke of persoonlijke toestemming nodig van beide ouders. Dit geldt ook voor gescheiden ouders. Kinderen moeten altijd zelf aanwezig zijn bij het aanvragen èn het afhalen van een vluchtelingenpaspoort.
Vanaf 6 november is het verplicht om een mondkapje te dragen in het gemeentehuis.
- Bron: Krimpen aan den IJssel (Gemeente)
- 2021-11-17
- Naamgebruik, verzoek aanduiding
U kunt een wijziging van uw naamgebruik digitaal doorgeven
Als u gehuwd bent, gehuwd bent geweest of een geregistreerd partnerschap heeft (gehad), kunt u een verzoek bij de gemeente indienen om de registratie van uw naamgebruik te wijzigen. U kunt kiezen met welke naam u aangeschreven wilt worden: uw eigen naam, de naam van uw (gewezen)echtgenoot of partner of beide. De aanleiding voor wijziging van het naamgebruik is vaak een huwelijk of echtscheiding.Voorbeeld
Stel dat uw achternaam Klant is en uw (gewezen) echtgenoot/echtgenote of partner heet Koning. Bij de keuze voor het naamgebruik (= wijze van aanschrijving) geeft dat de volgende mogelijkheden:- Klant
- Klant - Koning
- Koning - Klant
- Koning
- Bron: Krimpen aan den IJssel (Gemeente)
- 2017-12-08
- Geboorteakte, aangifte
Voor dit product moet u een afspraak maken
Na de geboorte van uw kind moet u aangifte doen bij de ambtenaar van de burgerlijke stand van de geboortegemeente. Die maakt dan een akte op. Zijn de ouders gehuwd of zijn zij een geregistreerd partnerschap aangegaan, dan heeft een kind automatisch een moeder en een vader. Bent u niet gehuwd of heeft u geen geregistreerd partnerschap, dan heeft het kind (volgens de wet) alleen een moeder. Om de afstammingsrelatie tussen vader en kind tot stand te brengen, moet de vader dan het kind erkennen. Meer informatie hierover vindt u onder het product erkenning. Wilt u informatie over de keuze van de achternaam dan kunt u dit vinden onder het product naamskeuze.Een geboorte moet binnen drie dagen na de dag van geboorte aangegeven worden. Eindigt de termijn van drie dagen op een zaterdag, zondag of feestdag, dan wordt de termijn zodanig verlengd dat er minimaal twee werkdagen in zitten.
Meemoederschap of duomoederschap
Meemoederschap of duomoederschap ontstaat vanaf 1 april 2014 van rechtswege voor de echtgenote of vrouwelijke geregistreerde partner van de moeder, als het kind, onder bepaalde voorwaarden is verwekt door kunstmatige donorbevruchting. Dit moet worden aangetoond met een verklaring, afgegeven door de stichting donorgegevens kunstmatige bevruchting, die bij de geboorteaangifte moet worden overlegd. Kan men geen donorverklaring tonen, dan kan het kind uit een huwelijk van twee vrouwen voor of na de geboorte worden erkend.
Vanaf 6 november is het verplicht om een mondkapje te dragen in het gemeentehuis.
- Bron: Krimpen aan den IJssel (Gemeente)
- 2021-11-17
- Paspoort, aanvragen
Voor dit product moet u een afspraak maken.
Voor een paspoort moet u twee keer persoonlijk naar het gemeentehuis komen: eenmaal voor de aanvraag en eenmaal voor het ophalen. Voor de aanvraag en het afhalen moet u een afspraak maken. Een paspoort voor personen van 18 jaar en ouder is 10 jaar geldig. Voor personen tot 18 jaar is het paspoort 5 jaar geldig.
Het paspoort moet altijd in persoon worden aangevraagd. Dat geldt dus ook voor kinderen.
Kijk hier voor meer informatie over de aanvraag van een Nederlandse Identiteitskaart.
Vanaf 6 november is het verplicht om een mondkapje te dragen in het gemeentehuis.
- Bron: Krimpen aan den IJssel (Gemeente)
- 2021-11-17