Zoekresultaat 1 - 4 van 4 resultaten

  • Paspoort aanvragen

    Een paspoort vraagt u persoonlijk aan bij de gemeente. Vraagt u een paspoort aan voor uw kind, dan moet uw kind zelf aanwezig zijn. U kunt uw paspoort meestal na 6 werkdagen ophalen.  Voor het aanvragen van een paspoort maakt u eerst een afspraak. Let op: vraag uw paspoort op tijd aan. We verwachten in 2024 meer aanvragen dan normaal. Voor het ophalen maken wij met u een afspraak tijdens de aanvraag. U kunt uw paspoort ook laten bezorgen.

  • Buitenlandse akte inschrijven

    U kunt een buitenlandse geboorte-, huwelijks-, partnerschaps- of overlijdensakte inschrijven in de registers van de gemeente Den Haag. Dit is niet verplicht, maar kan handig zijn als u later een afschrift, (internationaal) uittreksel of trouwboekje nodig heeft. Het inschrijven kan alleen digitaal. Dit is 1 van de landelijke taken die de gemeente Den Haag uitvoert voor de rijksoverheid.  Op www.denhaag.nl leest u meer informatie.

  • Identiteitskaart aanvragen

    Een identiteitskaart (ID-kaart) vraagt u persoonlijk aan bij de gemeente. Vraagt u een identiteitskaart aan voor uw kind, dan moet uw kind zelf aanwezig zijn.. U kunt uw ID-kaart meestal na 6 werkdagen ophalen.  Voor het aanvragen van een ID-kaart maakt u eerst een afspraak. Let op: vraag uw paspoort op tijd aan. We verwachten in 2024 meer aanvragen dan normaal. Voor het ophalen maken wij met u een afspraak tijdens de aanvraag. U kunt uw ID-kaart ook laten bezorgen.

  • Briefadres aanvragen

    Heeft u geen vast woonadres in Nederland, dan kunt u zich tijdelijk inschrijven op het adres van iemand die u kent. Dit heet een briefadres. Op dat adres ontvangt u uw post. Hoe werkt het De gemeente schrijft u in op het adres waar u meestal slaapt, dit is uw woonadres. Heeft u tijdelijk geen woonadres en wilt u wel post kunnen ontvangen? Bijvoorbeeld bij een echtscheiding, als u tussen twee woningen in zit, als u voor korte tijd naar het buitenland gaat of als u schipper bent. U kunt dan een vriend, kennis of familielid vragen of uw post tijdelijk naar dit adres gestuurd kan worden. Hoe lang kan een briefadres gebruikt worden Het verschilt per situatie hoe lang u gebruik kunt maken van een briefadres. De einddatum van uw briefadres staat in de brief die u krijgt als uw aanvraag is goedgekeurd. Wilt u het briefadres ook na deze datum blijven gebruiken, dan doet u zelf een nieuwe aanvraag voordat de termijn verloopt. Wij sturen u hiervan geen bericht. Als u dakloos bent Bent u (bijna) dakloos en kunt u uw post niet ontvangen op het adres van een vriend, kennis of familielid? Heeft u daarnaast ook psychische of andere problemen? Het Serviceplein kan u misschien helpen. Lees meer op de pagina: Hulp als u dakloos bent. Jonger dan 27 jaar? Dan kan het Jongeren Informatie Punt misschien iets voor je betekenen in deze zoektocht.